دستیار هوش مصنوعی کوپایلت به مرورگر اج اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اضافه شدن کوپایلت مایکروسافت به اج
کوپایلت ۳۶۵، دستیار هوش مصنوعی مولد مایکروسافت، به‌زودی به مرورگر اج می‌آید تا در بسیاری از کارها به کاربران کمک کند.
تبلیغات

مایکروسافت در جریان رویداد بیلد اعلام کرد دستیار هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) قرار است به‌زودی به سایدبار مرورگر اج اضافه شود. کوپایلت در اج از محتوای هر وب‌سایتی که کاربر در حال بازدید از آن است برای انجام تسک‌ در نرم‌افزارهای دیگر مایکروسافت، ازجمله آفیس و اوت‌لوک استفاده می‌کند.

برای مثال، اگر در بخش فروش شرکتی کار می‌کنید و دارید با مرورگر اج به وب‌سایت یک مشتری احتمالی نگاهی می‌اندازید، می‌توانید از کوپایلت بخواهید تمام موارد مربوطی را که در جلسات، ایمیل‌ها و چت‌ها مورد بحث قرار گرفته، برایتان خلاصه کند. کوپایلت همچنین در ادامه پیشنهاد می‌دهد که به ایمیلی که مثلا از سرپرست تیم دریافت کرده‌اید پاسخ دهید.

نمایی از سایدبار اج مجهز به کوپایلت

لیندسی کوباسیک، مدیر محصول گروه اج مایکروسافت، در پست وبلاگی طرز کار کوپایلت را این چنین توضیح داد:

می‌توانید با زبان طبیعی و عامیانه در کوپایلت تایپ کنید «به تیم من درباره‌ی موضوعات جدید استراتژی محصول امروز خبر بده» تا کوپایلت براساس جلسات صبحگاهی، ایمیل‌ها و موضوعات چت، متنی مرتبط با به‌روزرسانی استراتژی محصول تنظیم کند و در اختیار اعضای تیم بگذارد. اگر هم همکارتان فایلی رابه اشتراک گذاشته، می‌توانید از کوپایلت خیلی ساده بپرسید: «موارد کلیدی این فایل چیست؟»

البته مایکروسافت خیال سازمان‌هایی را که از کوپایلت اج استفاده می‌کنند از بابت حریم شخصی و حفاظت از داده‌ها راحت کرده است؛ مرورگر سازمانی Microsoft Edge for Business به‌طور خودکار حافظه‌ی پنهان وب‌گردی شخصی و کاری را در دو پنجره‌ی جداگانه قرار می‌دهد تا بدین‌ترتیب هم از داده‌های سازمانی محافظت شود و هم داده‌های مربوط به وب‌گردی‌های شخصی در دسترس سازمان قرار نگیرد.

مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت دستیار دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی ردموندی‌ها است که توسط شرکت OpenAI، خالق چت‌بات ChatGPT، پشتیبانی می‌شود و از مدل زبانی GPT-۴ به‌کار رفته در بینگ چت استفاده می‌کند. این ابزار در سایدبار اج حضور دارد و در تمام مدتی که دارید وب‌گردی می‌کنید، فعال است.

مرورگر اج همچنین قرار است از افزونه‌های جدید کوپایلت پشتیبانی کند. کوپایلت درحال‌حاظر فقط در حالت آزمایشی به‌طور محدود در دسترس است و لازم است با حساب کاری مبتنی‌بر Azure AD استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات