حملات گسترده DDoS باعث کندی وب‌سایت زومیت شد [به‌روزرسانی]

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
بازدید از زومیت با ASUS Zephyrus G14 2022
وب‌سایت زومیت روز گذشته دوبار مورد حملات گسترده دیداس قرار گرفت که باعث از دسترس خارج شدن و کندی وب‌سایت شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی ۶ اردیبهشت ۲۲:۰۷: خوشبختانه شرایط تمام وب‌سایت‌های زومیت، زومجی، کجارو و پدال به حالت عادی بازگشتند. لطفا اگر در هر بخش از سرویس اختلال مشاهده کردید گزارش کنید.

به‌روزرسانی ۶ اردیبهشت ۱۲:۲۰: حملات از خارج و داخل کشور انجام می‌شود تا اطلاع ثانوی زومیت ایران‌اکسس شده است و با آی‌پی‌های خارج از کشور در دسترس نخواهد بود.

به‌روزرسانی ۵ اردیبهشت:‌ وب‌سایت زومیت از ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته دوباره مورد هدف حملات دیداس قرار گرفت که شدت و گستردگی آن از حملات اول بیشتر بود. تیم فنی موفق به دفع حمله شد، اما کماکان برخی مشکلات باقی است. هنوز جزییاتی از حمله‌ی شب گذشته در دست نیست. تیم دواپس زومیت در تلاش است تا مشکلات باقی‌مانده نیز هرچه سریع‌تر برطرف شود. از شکیبایی شما کاربران عزیز تا برطرف شدن مشکل کندی وب‌سایت سپاسگزاریم.

در پی حملات گسترده‌ DDoS که ظهر امروز، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ وب‌سایت زومیت را مورد هدف قرار داد، این وب‌سایت برای مدت کوتاهی از دسترس خارج و سرعت دسترسی به آن به‌شدت کند شد.

در این حمله که حدود ساعت ۱۲ ظهر شروع شد و حجم غیرمنتظره‌‌ای از ترافیک را به سمت وب‌سایت زومیت سرازیر کرد، ۴۶۶٬۷۸۲ مورد توسط سرویس کلادفلر شناسایی شد که از این تعداد، ۲۵۰۶۵۷ مورد از نوع HTTP DDoS بود.

آی‌پی کشورهایی که در این حمله مشارکت داشتند اکثرا از سمت شرق آسیا بود. به‌طور دقیق‌تر، ۳۰٬۷۵۱ درخواست از سمت روسیه، ۲۲٬۸۶۷ درخواست از ایالات متحده، ۱۸٬۵۲۷ درخواست از کره جنوبی، ۱۸٬۳۰۳ درخواست از اندونزی و ۱۷٬۸۱۲ درخواست از سمت چین به سرور زومیت ارسال شده بود.

نقشه پراکندگی آی‌پی‌های شرکت‌کننده در حملات دیداس به زومیت
هکرها در حملات دیداس به وب‌سایت زومیت از آی‌پی این کشورها استفاده کردند

در همان چند دقیقه‌ی ابتدایی حمله، ۲۵۰٬۰۰۰ آی‌پی مسدود شدند و درحال‌حاضر، حمله متوقف شده است.

حمله DDoS (مخفف Distributed Denial of Service) زمانی رخ می‌‌دهد که حجم زیادی از تقاضای کاذب عمدا به‌سمت سرور مورد هدف روانه شود تا آن سرور از کار بیفتد. در این نوع حمله سرور مورد هدف با تقاضاهای فراوان روبه‌رو می‌شود، اما نه از یک منبع مشخص، بلکه از جاهای مختلف. به‌عبارت دیگر، به‌جای اینکه تمام تقاضاها از یک ‌IP ارسال شود، هکرها از تعداد زیادی دستگاه در مکان‌ و حتی کشورهای مختلف برای حملات دیداس بهره می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات