آدرس سایت اینترنت استارلینک Starlink روی آیفون اپل iOS سافاری

تماشا کنید: برای اتصال گوشی به اینترنت ماهواره‌ای آزاد آماده‌اید؟

چند قدم تا آغاز عصر جدید صنعت موبایل
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸مطالعه 1 دقیقه
با فرا رسیدن نسل جدید مودم‌های موبایلی، در آینده‌ای نزدیک اکثر گوشی‌های هوشمند مستقیما به ماهواره‌ها متصل خواهند شد.
تبلیغات

ارتباط مستقیم با ماهواره از طریق گوشی تا همین چند سال پیش سناریوی علمی‌تخیلی دور از ذهنی به نظر می‌رسید، اما اکنون در آستانه‌ی ورود به عصر جدید گوشی‌های هوشمند به سر می‌بریم. شرکت‌های زیادی در تلاشند ارتباط مستقیم گوشی با ماهواره‌های مدار زمین را امکان‌پذیر کنند.

سؤال میلیون‌دلاری این است: آیا سرانجام می‌توانیم با گوشی به اینترنت ماهواره‌ای آزاد متصل شویم؟

تماشا در یوتیوب

همزمان‌که ایلان ماسک و مهندسان اسپیس ایکس به‌دنبال راه‌اندازی نسل جدید اینترنت ماهواره‌ای هستند، شرکت‌های فعال در صنعت موبایل نیز دست‌به‌کار شده‌اند. با معرفی نسل جدید مودم‌های مدیاتک و سامسونگ، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد فراگیر شدن سیستم ارتباط ماهواره‌ای خواهیم بود.

سیستم ارتباط ماهواره‌ای پس از رونمایی آیفون ۱۴ به موضوعی قابل‌بحث تبدیل شد. گوشی‌های جدید اپل به ماهواره متصل می‌شوند، اما اینترنت ماهواره‌‌ای ندارند. ساعت‌های شرکت گارمین نیز به سیستم مشابهی مجهزند.

با این‌حال سیستم ارتباط ماهواره‌ای زمانی هیجان‌انگیز می‌شود که دسترسی مستقیم به اینترنت را امکان‌پذیر کند؛ قابلیتی که شاید در نگاه اول باورپذیر نباشد، اما مطمئن باشید که فاصله‌ی زیادی تا همه‌گیر شدنش نداریم.

لیپک حامی این ویدیو است. فروشگاه اینترنتی لیپک از مطمئن‌ترین سایت‌هایی است که موبایل، لپ‌تاپ و انواع اکسسوری و گجت‌های ‌اورجینال را با قیمت منصفانه ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات