نسخه جدید مرورگر Brave با هوش مصنوعی، نتایج وب را خلاصه می‌کند

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگو آیفون مرورگر بریو / Brave روی موبایل
توسعه‌دهنده‌ی Brave اعلام کرده است که این مرورگر مبتنی‌بر کرومیوم، ازاین‌پس به‌صورت گسترده‌تری از هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی استفاده می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت و گوگل به ترتیب از طریق موتور جست‌و‌جوی بینگ و چت‌بات بارد در حال استفاده از جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی هستند. این دو سرویس از مدل‌های زبانی بزرگ استفاده می‌کنند و به حجم عظیمی از داده‌ها دسترسی دارند.

بریو (Brave)، یکی از بازیگران کمتر‌شناخته‌شده‌ی بازار مرورگر، قابلیت جدیدی به مرورگر خود اضافه کرده است که خلاصه‌سازی نتایج جست‌و‌جو را امکان‌پذیر می‌کند. سرویس جدید بریو که با موتور جست‌و‌جوی این شرکت ترکیب شده، مبتنی‌بر مدل زبانی است و به نوعی رقیب بینگ جدید محسوب می‌شود.

قابلیت Summarizer مرورگر بریو Brave

قابلیت جدید بریو که Summarizer نام دارد، پاسخ‌های خلاصه‌شده را برای برخی از سؤالاتی که می‌پرسید ارائه می‌دهد. در پایین متن‌های خلاصه‌شده، منبع ذکر می‌شود. قابلیت جدید بریو از این حیث به چت‌بات موتور جست‌و‌جوی بینگ شباهت دارد. نسخه‌ی جدید بریو همچنین با دقت بیشتری، متن‌های مدنظر کاربر را از سایت‌ها استخراج می‌کند و در صفحه‌ی نتایج نمایش می‌دهد.

بر اساس گزارش سی‌نت، گوگل سال‌ها است که تلاش می‌کند تعداد پاسخ‌های مستقیم به سؤالات را در صفحه‌ی نتایج افزایش دهد. پیشرفت‌های هوش مصنوعی باعث شده است این سیستم وارد سطح کاملا جدیدی شود. به‌لطف این پیشرفت‌ها، اکنون بینگ می‌تواند مستقیما به هر سؤالی که می‌پرسید پاسخ دهد، بدون این‌که مجبور باشید وارد لینک‌های منبع شوید.

خلاصه سازی نتایج جستجو در مرورگر بریو Brave

مدل‌های زبانی نظیر آنچه در چت‌بات خبرساز ChatGPT استفاده شده است، با حجم عظیمی از داده‌ها تعلیم داده می‌شوند تا الگوهای موجود در متن‌ها را شناسایی کنند. مدل‌های زبانی می‌توانند افزون‌بر نوشتن متن‌های عادی، حتی شعر و کد نیز بنویسند، اما فراموش نکنید که این سرویس‌ها توانایی فهم جمله‌ها را ندارند. گاهی‌اوقات لحن جملات این مدل‌های زبانی باعث می‌شود که کاربر به‌راحتی هرآنچه را که می‌خواند، باور کند.

بریو که مدل زبانی اختصاصی برای قابلیت Summarizer توسعه داده است، می‌گوید که همیشه نمی‌توان به هوش مصنوعی برای دسترسی به دقیق‌ترین اطلاعات بسنده کرد: «یادآوری این موضوع به کاربران مهم است: نباید هرآنچه را که سیستم‌های هوش مصنوعی خلق می‌کنند باور کنید. به همان شیوه‌ای که نباید هرآنچه را که روی وب منتشر می‌شود، بپذیرید.»

هوش مصنوعی در مرورگر بریو Brave

در بازاری که تحت سلطه‌ی گوگل قرار دارد، بریو توانسته است کاربران نسبتا زیادی برای خود دست‌و‌پا کند. فاصله‌ی این سرویس با سرویس‌های وب گوگل بسیار زیاد است،‌ اما به‌روز بودن بریو باعث شده است مرورگر و موتور جست‌و‌جوی این شرکت هیجان‌انگیز باشد.

چرا باید از مرورگر پرطرفدار بریو استفاده کنیم؟
چرا باید از مرورگر پرطرفدار بریو استفاده کنیم؟
مطالعه '6

مرورگر بریو مبتنی‌بر موتور کرومیوم است، همان موتوری که از آن برای توسعه‌ی گوگل کروم و مایکروسافت اج استفاده می‌شود. در حال حاضر ماهانه ۵۷ میلیون کاربر از بریو استفاده می‌کنند.

ابزار Summarizer هم‌اکنون در نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل بریو قابل‌دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات