کره جنوبی با استاندارد 6G ارتباطات هولوگرافیک را به دنیای واقعی می‌آورد

سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گوشی هوشمند در دست لوگو شبکه 6G
کره‌ی جنوبی در تلاش است تا سال ۲۰۲۸ به اولین کشور دنیا تبدیل شود که از استاندارد 6G استفاده می‌کند. سرعت انتقال داده در 6G به‌شدت افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

کره‌ی جنوبی دوشنبه اعلام کرد که با بهره‌گیری از فناوری‌های کلاس جهانی، شبکه‌های موبایلی پیشرفته‌ی مبتنی‌بر نرم‌افزار و تقویت زنجیره‌ی تأمین شبکه، سراغ استفاده از 6G می‌رود. دولت این کشور شرکت‌های محلی را به تولید مواد اولیه، قطعات و تجهیزات موردنیاز برای توسعه‌ی شبکه‌ی 6G ترغیب خواهد کرد.

کره‌ی جنوبی همچنین مشغول تحقیقات گسترده با محوریت فناوری‌های اصلی 6G است. پروژه‌ی کره‌ی جنوبی برای پیاده‌سازی شبکه‌ی 6G تقریباً ۴۸۲ میلیون دلار ارزش دارد.

بر اساس گزارش GSMArena، کره‌ی جنوبی در تلاش است قبل از تمامی کشورهای دیگر در دنیا سراغ استفاده از شبکه‌ی 6G برود. کره‌ی جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است و در سال گذشته‌ی میلادی ۲۵٫۹ درصد از کل پتنت‌های شبکه‌ی 5G را به خود اختصاص داد. سهم چین از این پتنت‌ها، ۲۶٫۸ درصد بود. کره‌ی جنوبی امیدوار است که سهم خود را از پتنت‌های 6G به ۳۰ درصد یا حتی بیشتر برساند.

ژانگ یونگتائو، معاون مدیرکل واحد فناوری شعبه‌ی چین شرکت اریکسون، می‌گوید 6G ارتباطات هولوگرافیک را از فیلم‌های علمی تخیلی به دنیای واقعی می‌آورد. شبکه‌ی 6G سرعت انتقال داده‌ها را به‌شدت افزایش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات