گوگل احتمالا هفته آینده رقیب ChatGPT را معرفی می‌کند

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
چت چی پی تی در تبلت Chat GPT
گوگل نوزدهم بهمن رویداد جدیدی با تمرکز بر هوش مصنوعی برگزار می‌کند. احتمالاً در این رویداد شاهد معرفی رقیب چت‌بات ChatGPT خواهیم بود.
تبلیغات

گوگل هفته‌ی آینده رویداد جدیدی با محوریت هوش مصنوعی برگزار می‌کند. این شرکت در دعوت‌نامه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرده، گفته است در این رویداد ۴۰ دقیقه‌ای که روی یوتیوب پخش می‌شود، جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌ی هوش مصنوعی با تمرکز بر موتور جست‌و‌جو به‌نمایش می‌گذارد. رویداد گوگل ۸ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن ۱۴۰۱) ساعت به وقت تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش ورج، زمان‌ برگزاری رویداد جدید گوگل در نوع خود قابل‌توجه است. سوندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، در کنفرانس مالی‌ که بامداد امروز برگزار شد گفت گوگل به‌زودی به مردم امکان می‌دهد «با جدیدترین و قوی‌ترین مدل‌های زبانی‌اش به‌طور مستقیم تعامل برقرار کنند.»

گوگل که سال‌هاست به‌عنوان اصلی‌ترین منبع جست‌و‌جو در دنیای وب شناخته می‌شود، به دلیل افزایش محبوبیت ChatGPT تحت فشار است. این چت‌بات در ماه‌های اخیر اینترنت را زیرورو کرده و به موجب سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت OpenAI، به‌زودی به موتور جست‌وجوی بینگ راه پیدا می‌کند. بینگ می‌تواند با ChatGPT پاسخ‌های هوشمندتری به سؤالات کاربران بدهد و خودش را به رقیب بهتری برای گوگل تبدیل کند.

احتمالاً گوگل در رویداد جدیدش روی ابزارهایی که با آن‌ها آشنایی داریم نیز متمرکز خواهد شد. در دعوت‌نامه‌ی رویداد جدید، اشاراتی به سرویس‌هایی مثل گوگل لنز، گوگل ترنسلیت و گوگل مپ دیده می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند گوگل مشغول کار روی چت‌باتی به نام Apprentice Bard است که بر پایه‌ی مدل زبانی LaMDA توسعه داده شده و رقیب مستقیم ChatGPT محسوب می‌شود. گوگل همچنین روی صفحه‌ی جدیدی برای جست‌و‌جو در وب کار می‌کند که احتمالا از فرمت پرسش‌و‌پاسخ بهره‌ خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات