توییتر تبلیغات استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک را افزایش می‌دهد

دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اسپیس ایکس با پرداخت بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ دلار یکی از بسته‌های تبلیغاتی بزرگ توییتر را برای استارلینک خریداری کرده است. در هفته‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی از توقف فعالیت در توییتر خبر داده بودند.
تبلیغات

اسپیس ایکس، شرکت فضایی ایلان ماسک، یکی از بسته‌های تبلیغاتی بزرگ توییتر را خریداری کرده است. توییتر که پیش‌تر شرکتی عمومی بود، در هفته‌های اخیر در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری به تصاحب ایلان ماسک درآمده است تا امپراتوری تجاری ثروتمندترین فرد دنیا بیش از پیش گسترش پیدا کند.

براساس گزارش CNBC، پویش تبلیغاتی اسپیس ایکس در توییتر روی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متمرکز است. ظاهراً اسپیس ایکس قصد دارد تعداد کاربران استارلینک را به‌لطف تبلیغات توییتر در اسپانیا و استرالیا افزایش دهد. گفته می‌شود اسپیس ایکس برای تهیه‌ی بسته‌ی تبلیغاتی توییتر بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ دلار هزینه کرده است.

به موجب تهیه‌ی بسته‌ی تبلیغاتی توییتر، تبلیغات اسپیس ایکس به‌مدت یک روز کامل در بالای تایم‌لاین شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور قرار می‌گیرد. در روز یا روزهایی که برای پویش تبلیغاتی اسپیس ایکس در نظر گرفته شده، تبلیغات استارلینک در سه بارِ نخستی که کاربر اپلیکیشن توییتر را باز می‌کند نمایش داده می‌شوند. بسته‌ی تبلیغاتی در هفته‌ی اخیر توسط اسپیس ایکس خریداری شده و احتمالاً در همین روزها ابتدا در استرالیا و سپس در اسپانیا فعال می‌شود.

شماری از کارکنان فعلی و سابق توییتر که نخواسته‌اند هویت‌شان فاش شود، در گفت‌و‌گو با CNBC اعلام کرده‌اند اسپیس ایکس غالباً در سال‌های اخیر بسته‌های تبلیغاتی بزرگی در توییتر خریداری نکرده است.

ماسک افزون‌بر مدیریت توییتر و اسپیس ایکس به‌عنوان رهبر تسلا شناخته می‌شود. تسلا تیم روابط عمومی ندارد و هزینه‌ی زیادی به تبلیغات مرسوم اختصاص نمی‌دهد. ایلان ماسک سال‌ها است که شخصاً در توییتر تمامی اطلاعیه‌های مهم تسلا را منتشر می‌کند و برای این برند بازاریابی می‌کند.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر تأکید ویژه‌ای بر افزایش درآمدهای این شبکه‌ی اجتماعی داشته است. توییتر پیش از تصاحب به دست ایلان ماسک ۲۳۷٫۸ میلیون کاربر فعال روزانه‌ی درآمدزا داشت و گزارش‌های غیررسمی می‌گویند تعداد این کاربران افزایش یافته است. ماسک قصد دارد نیمی از درآمد توییتر را وابسته‌به سرویس اشتراکی هشت دلاری Twitter Blue کند.

در هفته‌های اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت‌های تبلیغاتی فعالیت خود را در توییتر متوقف کرده‌اند و یک پویش تبلیغاتی - حتی پویشی در ابعاد آنچه اسپیس ایکس خریداری کرده - احتمالاً نمی‌تواند به توییتر برای جبران ضررهای مالی کمک کند. جنرال موتورز، آئودی، فولکس‌واگن، فایزر و یونایتد ایرلاینز جزو سرشناس‌ترین شرکت‌هایی هستند که موقتاً در توییتر فعالیت تبلیغاتی ندارند.

سرویس هشت دلاری توییتر بلو در روزهای اخیر بسیار حاشیه‌ساز شده است. این سرویس به تمامی کاربران امکان می‌دهد با پرداخت ماهانه هشت دلار، تیک آبی دریافت کنند. همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، با آغازبه‌کار توییتر بلو، بسیاری از کاربران شروع‌به جعل هویت افراد و برندهای معروف کردند. در نمونه‌ای فاجعه‌بار، حساب جعلی شرکت داروسازی ایلای لی‌لی باعث افت ۱۵ میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت شد.

ایلان ماسک در اولین جلسه‌ی عمومی با کارمندان توییتر از احتمال ورشکسته شدن این شبکه‌های اجتماعی سخن گفت. کارشناسان می‌گویند در صورت نابودی توییتر، ۱۶ سال تاریخ انسان از بین می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات