ایلان ماسک احتمالاً محدودیت‌ ماهانه برای مشاهده توییت در نظر می‌گیرد

سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منبعی آگاه ادعا می‌کند ایلان ماسک به‌دنبال استفاده از سیستم پی‌وال در توییتر است. با روی‌کار‌آمدن این سیستم، توییتر هر ماه برای مدت‌زمانی محدود رایگان خواهد بود.
تبلیغات

ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، تغییرات این شبکه‌ی اجتماعی را با بازطراحی سرویس اشتراکی Twitter Blue برای اعطای تیک آبی در ازای پرداخت پول شروع کرده است. مالک و مدیرعامل جدید توییتر تغییرات دیگری نیز در نظر گرفته که هنوز به‌صورت عمومی به آن‌ها اشاره نکرده است. گزارشی جدید ادعا می‌کند که ایلان ماسک ایده‌هایی جنجالی برای آینده‌ی توییتر در سر می‌پروراند.

براساس گزارش پلتفرمر، ایلان ماسک و یکی از مشاوران اصلی‌اش درباره‌ی سیستم جدیدی بحث کرده‌اند که درصورت استفاده از آن، کاربران نسخه‌ی رایگان توییتر در هر‌ماه می‌توانند تعداد مشخصی توییت ببینند. ماسک هنوز از این ایده صرف‌نظر نکرده است؛ به‌همین‌دلیل، امکان دارد در آینده‌ای نزدیک، کل توییتر مبتنی‌بر پی‌وال (Paywall) شود. به‌عبارت‌دیگر، استفاده از توییتر مشروط به پرداخت پول خواهد شد.

پی‌وال مفهوم جدیدی در دنیای رسانه نیست. اکثر خبرگزاری‌‌های بزرگ مقالات اختصاصی‌شان را با پی‌وال منتشر می‌کنند تا کاربران برای دسترسی به محتوا مجبور باشند هزینه بپردازند. بااین‌حال، توییتر هرگز چنین سیستمی نداشته است.

طبق ایده‌ی ایلان ماسک، هر کاربر می‌تواند ماهانه برای مدت‌زمانی مشخص به‌‌رایگان از توییتر استفاده کند؛ اما برای ادامه‌ی استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی، مجبور خواهد شد هزینه بپردازد. اساساً ماسک تلاش می‌کند محدودیت بیشتری را متوجه کاربران عادی کند تا شمار کاربران نسخه‌ی اشتراکی و در‌نهایت درآمد توییتر افزایش یابد.

رسانه‌ی پلتفرمر می‌گوید ایده‌ی استفاده از پی‌وال برای توییتر فعلاً در مرحله‌ی بحث است و حتی در‌صورت تأیید‌شدن، درآینده‌ی نزدیک در شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور اعمال نمی‌شود. هنوز چیزی رسماً اعلام نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که ماسک موافقت ضمنی خود با این ایده را اعلام کرده است. درحال‌حاضر، توسعه‌دهندگان توییتر روی سرویس ۸ دلاری جدید Blue کار می‌کنند که دریافت تیک آبی را امکان‌پذیر می‌کند. گزارش‌های جدید می‌گویند که نسخه‌ی جدید سرویس Blue پس از پایان انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا دردسترس قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود از زمان فروش توییتر به ایلان ماسک، تعداد زیادی از کاربران این پلتفرم را ترک کرده‌اند. این در حالی است که توییتر چنین ادعایی را تکذیب می‌کند. توییتر می‌گوید در دوران رهبری ایلان ماسک، میزان رشد کاربران به بیشترین حد خود رسیده است.

گفته می‌شود از زمان شروع رهبری ایلان ماسک، حساب کاربری ۱٫۳ میلیون نفر در توییتر تعلیق شده است. ایلان ماسک خودش را مدافع آزادیِ‌بیان می‌داند و تعلیق بیش از یک‌میلیون حساب کاربری انتقادات زیادی به‌دنبال داشته است. همچنین، ایلان ماسک به‌دلیل اخراج نیمی از کارکنان توییتر با انتقادات فراوانی روبه‌رو است. براساس گزارش‌های تأییدنشده، ایلان ماسک از برخی کارمندان خواسته است که مجدداً به محل کار برگردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات