نتیجه یک نظرسنجی: تعداد قابل‌توجهی از کاربران نتفلیکس به دنبال لغو اشتراک هستند

شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو نتفلیکس Netflix نت فلیکس طرح قرمز و مشکی فلش رو به پایین
نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از مشترکین نتفلیکس قصد دارند تا پیش از پایان امسال اشتراک خود را لغو کنند.
تبلیغات

نتفلیکس، سرویس بزرگ استریم فیلم و سریال، در دو فصل اول سال جاری میلادی بالغ‌بر ۱٫۲ میلیون نفر از مشترکین خود را از دست داد و امیدوار است که به‌زودی با راه‌اندازی پلن اشتراکیِ جدیدش یک میلیون نفر از این تعداد را برگرداند، بااین‌حال نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد یک نفر از هر چهار کاربر نت فلیکس تصمیم گرفته‌اند اشتراک خود را در سال ۲۰۲۲ لغو کنند.

به گزارش 9to5Mac، نظرسنجی جدیدی بین ۱٬۰۰۰ نفر از ساکنان ایالات متحده انجام شد تا میزان تمایل این افراد به سرویس‌های استریم مورد بررسی قرار بگیرد. نتایج نشان می‌دهد هر آمریکایی به‌طور میانگین در چهار سرویس استریم عضو شده است.

تقریباً چهار نفر از هر پنج آمریکایی هم‌اکنون مشترک نتفلیکس‌اند و همین موضوع باعث شده است سهم این سرویس استریم به ۷۷ درصد برسد. ۷۰ درصد از کاربران می‌گویند که نتفلیکس پراستفاده‌ترین سرویس استریم آن‌ها است. در رتبه‌های دوم و سوم به‌ترتیب HBO Max و دیزنی پلاس با سهم ۹٫۹۱ درصد و ۶٫۱۸ درصد قرار گرفته‌اند. پیکاک و هولو و اپل تی‌وی پلاس و پارامونت پلاس نیز به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی جای دارند.

براساس نظرسنجی اخیر، ۲۵ درصد از کسانی که هم‌اکنون مشغول استفاده از نتفلیکس هستند قصد دارند اشتراک خود را لغو کنند. کسانی که به‌دنبال لغو اشتراک هستند یکی از دلایل این تصمیم را افزایش هزینه‌ی استفاده از نتفلیکس اعلام کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد نتفلیکس به‌طور میانگین دارای بالاترین هزینه‌ی پلن اشتراکی در بین سرویس‌های استریم محبوب است. یک نفر از هر سه کاربر نتفلیکس گفته است این سرویس برخلاف قبل سریال‌های جذابی ندارد. ۳۰ درصد از کاربران گفته‌اند که به استفاده از سایر سرویس‌های استریم تمایل بیشتری دارند. شماری از کاربران نیز گفته‌اند که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های عمومی در پی افزایش تورم، قصد دارند اشتراک نتفلیکس را تمدید نکنند.

با وجود نگرانی‌هایی که تحلیلگران درباره‌ی آینده‌ی نتفلیکس مطرح می‌کنند، این شرکت همچنان بزرگ‌ترین سرویس استریم فیلم و سریال در دنیا را دارد. بسیاری از رقبای نام‌دار نتفلیکس نظیر دیزنی پلاس با فاصله‌ی زیادی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و بعید است به‌این‌زودی‌ها شاهد نام جدیدی در صدر فهرست پرمخاطب‌ترین سرویس‌های استریم باشیم.

نتفلیکس اخیراً روی صنعت بازی نظیر سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و هم‌اکنون چند استودیوی بازی‌سازی دراختیار دارد. بازی‌های نتفلیکس ازطریق اپلیکیشن این شرکت قابل اجرا هستند. البته آمار نشان می‌دهد که تاکنون استقبال زیادی از این بازی‌ها به عمل نیامده آمده است.

نتفلیکس برای افزایش تعداد کاربرانش قصد دارد به‌زودی پلن اشتراکی جدیدی با قیمت کمتر معرفی کند که شامل نمایش محتوای تبلیغاتی است. دیزنی پلاس نیز سرویس مشابهی رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات