ایلان ماسک: اگر توییتر چگونگی شمارش حساب‌های واقعی را اعلام کند، قرارداد با شرایط اولیه بسته می‌شود

شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک می‌گوید درصورتی‌که توییتر بتواند روش دقیق محاسبه‌ی تعداد حساب‌های واقعی را ارائه دهد، قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با شرایط اولیه پیش خواهد رفت.
تبلیغات

ایلان ماسک در تازه‌ترین اظهارنظر درباره‌ی ماجرای پرحاشیه‌اش با توییتر می‌گوید اگر شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور از روش دقیق تعیین تعداد حساب‌های واقعی پلتفرمش پرده‌برداری کند، معامله‌ی ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این شرکت طبق شرایط اولیه پیش خواهد رفت؛ اما اگر مشخص شود پرونده‌های ارسالی توییتر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده حاوی داده‌های غلط است، از پیشبرد قرارداد خبری نخواهد بود.

فردی در توییتر از ایلان ماسک پرسید که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روی ادعاهای توییتر تحقیق انجام می‌دهد؟ ماسک در پاسخ گفت: «سؤال خوبی است. چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این زمینه تحقیق نمی‌کند؟»

ایلان ماسک قبلاً ادعا کرده بود روش توییتر برای محاسبه‌ی تعداد بات‌ها شامل انتخاب ۱۰۰ حساب کاربری تصادفی است. ماسک می‌گوید این روش دقت کافی را ندارد و نمی‌تواند بیانگر تعداد واقعی بات‌ها باشد. به‌گفته‌ی ایلان ماسک، تعداد بات‌های توییتر دو برابر بیشتر از آن چیزی است که این شرکت ادعا می‌کند. ماسک به تعداد کاربران فعال روزانه‌ی درآمدزا (mDAU) نیز انتقاد کرده و گفته است که میزان اثرگذاری این کاربران روی درآمدهای توییتر کمتر حد انتظار است.

ایلان ماسک در توییتر نوشته است: «اگر توییتر روش خود برای نمونه‌برداری ۱۰۰ حساب کاربری و چگونگی تأییدِ واقعی‌بودن آن‌ها را ارائه دهد، قرارداد باید طبق شرایط اولیه پیش برود.»

رویترز می‌گوید برای کسب اطلاعات بیشتر با توییتر تماس گرفته است اما نمایندگان این شرکت حاضر نشده‌اند درباره‌ی گفته‌های ایلان ماسک اظهارنظر کنند. ایلان ماسک در پرونده‌ای که برای دادگاه دلاور ارسال کرده، می‌گوید توییتر او و سایر سهام‌داران شرکت را فریب داده است؛ ولی توییتر این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید این ادعاها غیرمحتمل و خلاف واقعیت است.

ایلان ماسک در دفاع از خود پرونده‌ای برای دادگاه دلاور ارسال کرده و بارها مدعی شده است که توییتر در پرونده‌های ارسالی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا داده‌هایی غلط جای می‌دهد. ماسک و توییتر قرار است ۲۵ مهر در دادگاهی پنج‌روزه حاضر شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات