10 لوگوی مناسبتی محبوب گوگل در سال 2012

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
مطالعه 6 دقیقه
حال که به سال میلادی جدید نزدیک می‌شویم، شرکت‌های مختلف در تلاشند تا «ترین»های خود را در سال کهنه معرفی کنند. گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوگل علاوه بر معرفی پرجستجو‌ترین موضوعات سال ۲۰۱۲، به معرفی 10 لوگوی مناسبتی برتر وب‌سایت خود (Doodle) نیز پرداخته است. درادامه با زومیت همراه باشید تا با این لوگوها آشنا شوید.
تبلیغات

گوگل، به خاطر تغییر لوگوی صفحه‌ اصلی وب‌سایتش در روزهای تولد، رخداد‌های تاریخی و مناسبت‌های مهم مشهور است. امسال نیز دودل‌های جالب و معنا‌دار زیادی منتشر شد.

روز چهارشنبه، غول جستجوی اینترنت، لیست 10 لوگوی مناسبتی (دودل) محبوب سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد. سخنگوی گوگل در این باره اینگونه توضیح می‌دهد:

این لیست، شامل 10 دودل محبوب گوگل براساس بازخورد‌های آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی است. نمی‌توان لوگوهای تعاملی، مانند آن‌ها که حاوی بازی یا ضبط صدا هستند را با لوگوی‌های استاتیک مقایسه کرد. در‌ واقع این کار مشابه مقایسه سیب با پرتقال است!

از سال 1998، گوگل مناسبات‌های گوناگون را به لوگوی رسمی‌ خود وارد کرد. اولین دودل زمانی منتشر شد که لری پیج و سرگئی برین اعلام کردند قصد دارند در یک جشنواره موسوم به Burning Man در نوادا شرکت کنند.

درادامه می‌توانید این 10 لوگوی محبوب را مشاهده کنید.

1- دودل فوتبال

best-google-doodles-2012-1

در طول برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۱۲، گوگل یک لوگوی تعاملی منتشر کرد. در این لوگو شما به‌عنوان دروازه‌بان باید از ورود توپ به دروازه جلوگیری می‌کردید. این کار هم به کمک کلیدهای جهت‌نما برای حرکت به چپ‌ و‌ راست و کلید فاصله (Space) برای پرش انجام می‌شد. این بازی به سرعت به شهرت رسید و باعث حواس‌پرتی خیلی‌ها در ساعات کاری شد. جای تعجبی هم نداشت که این لوگو محبوب‌ترین دودل سال ۲۰۱۲ شناخته شود.

2- دودل سینتسایزر موگ (Moog)

best-google-doodles-2012-2

دکتر رابرت آرتور موگ، از پیشروهای موسیقی الکترونیک آمریکا محسوب می‌شود. بیشترین شهرت موگ برای اختراع سینتسایزر است. اختراعی که انقلابی در صنعت ساخت سینتسایزر به راه‌انداخت. گوگل به مناسبت هفتادوهشتمین سالگرد تولد موگ یک لوگوی تعاملی شبیه به سینتسایزر موگ منتشر کرد که کاربران به کمک آن قادر به ساخت و ضبط آهنگ‌های خود بودند.

3- دودل ماشین تورینگ

best-google-doodles-2012-3

در ژوئن ۲۰۱۲ و در یکصدمین سالگرد تولد آلن تورینگ، ریاضیدان و پدر علوم کامپیوتر، گوگل به پاس زحمات و خدمات وی، لوگوی مناسبتی تورینگ را منتشر کرد. این دودل که نسخه مجازی ماشین تورینگ محسوب می‌شد، در تلاش بود تا سازوکار پردازنده (CPU) و زبان صفرویک را توضیح بدهد. کار با این دودل چندان آسان نبود. هدف این لوگو نمایش کلمه گوگل به‌صورت باینری (صفرویک) بود.

4- دودل‌ هالووین

best-google-doodles-2012-4

هالووین یکی از جشن‌های قدیمی‌ در غرب است که مراسم آن در 31 اکتبر (10 مهر) برگزار می‌شود. در این شب افراد لباس‌های عجیب‌و‌غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع‌آوری شیرینی به در خانه دیگران می‌روند. یکی از نمادهای جشن‌هالووین، کدو تنبل است.

گوگل نیز‌هالووین را فراموش نکرده و با انتشار یک دودل تعاملی آن را جشن گرفته بود. در این لوگو می‌توانستید با کلیک روی اشباح و هیولا‌ها، به کشف جزئیات یک خانه مخروبه بپردازید.

5- دودل نموی کوچک

best-google-doodles-2012-5

این لوگو، به یاد نموی کوچک (Little Nemo)، قهرمان اصلی کمیک‌‌ استریپ‌های وینسُر مک‌کی (Winsor McCay) منتشر شد. این مجموعه‌ کمیک‌ها در بین سال‌های 1904 تا 1915 در نشریات نیویورک هرالد و نیویورک امریکن به چاپ می‌رسیدند. انتشار این کمیک‌ها در 15 اکتبر 1905 آغاز شد و گوگل 107 سال بعد دقیقاً در همان روز این دودل را منتشر نمود.

6- دودل زیپ

best-google-doodles-2012-6

در آوریل ۲۰۱۲، گوگل یک زیپ بزرگ را در صفحه‌ اصلی خود به نمایش گذاشت که به کاربران امکان می‌داد با باز کردن زیپ، نتایج جست‌وجو درباره گیدئون سان‌بک (Gideon Sunbak)، مخترع زیپ، را مشاهده کنند.

سان‌بک در24 آوریل 1880 در سوئد متولد شد و پس از تحصیل به آلمان رفت و در سال 1905 به ایالات متحده مهاجرت نمود.

7- دودل روز ولنتاین

best-google-doodles-2012-7

گوگل در روز ولنتاین، انیمیشنی 71 ثانیه‌ای به نمایش گذاشت. این انیمیشن، داستان جوانی بود که برای به دست آوردن قلب معشوقه‌اش تلاش می‌کند و برای یافتن راه‌ حلی تمام‌عیار، دست به دامان گوگل می‌شود.

8- دودل تیراندازی

best-google-doodles-2012-8

لوگوی تیراندازی در 28 جولای (7 مرداد) منتشر شد و یکی از لوگوهای مناسبتی المپیک تابستانی لندن محسوب می‌شد.

9- دودل روز پدر

best-google-doodles-2012-9

گوگل این لوگو را در روز جهانی پدر منتشر کرد. تا قدردان زحمات‌های تمام پدران دنیا باشیم.

10- دودل فابرج

best-google-doodles-2012-10

پیتر کارل فابرج، جواهرساز معروف روسی که به خاطر تخم‌مرغ‌های زینتی و دکوری خود معروف بود در دودل‌های گوگل نیز ظاهر شد.

فابرج در سنت‌ پیترزبورگ روسیه متولد شد و صنعت خانوادگی جواهر‌سازی را از پدرش گوستاو فابرج به ارث برد. در طول سال‌های 1885 تا 1917، فابرج با استفاده از فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی هزاران هزار تخم‌مرغ تزیینی ساخت.

کدام یک از دودل‌های بالا برای شما جذاب‌تر بود؟ آیا دودل‌های جالب دیگری می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات