سرویس اینترنت Starlink Maritime برای قایق‌ها و کشتی‌ها راه‌اندازی شد

جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس می‌گوید سرویس ویژه‌ی اینترنت استارلینک برای قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی راه‌اندازی شده است. این سرویس ماهانه ۵٬۰۰۰ دلار هزینه دارد.
تبلیغات

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک، اکنون در قایق نیز قابل‌دسترس است. اسپیس‌ ایکس روز گذشته در توییت جدیدی اعلام کرد سرویس جدیدش Starlink Maritime نام دارد و برای استفاده از آن باید ماهانه ۵٬۰۰۰ دلار پرداخت کنید.

علاقه‌مندان به این سرویس در ابتدا باید افزون‌بر هزینه‌ی ۵٬۰۰۰ دلاری ماهانه، ۱۰٬۰۰۰ دلار دیگر برای تهیه‌ی دو دیش پیشرفته پرداخت کنند. براساس آنچه بیزنس اینسایدر می‌نویسد، سرویس جدید استارلینک به سرعت دانلود حداکثر ۳۵۰ مگابیت‌برثانیه دست پیدا می‌کند.

سرویس عادی استارلینک دارای هزینه‌ی ماهانه‌ی ۱۱۰ دلار به‌همراه هزینه‌ی اولیه‌ی ۵۹۹ دلار برای دسترسی به تجهیزات موردنیاز است.

ایلان ماسک در توییت جدیدی به قابلیت‌های دو دیش موردنیاز برای سرویس Starlink Maritime اشاره کرده است. ماسک می‌گوید این دیش‌ها می‌توانند اتصال به اینترنت ماهواره‌ای را در دریاهای متلاطم و طوفان‌های شدید برقرار کنند.

اسپیس ایکس می‌گوید سرویس Starlink Maritime می‌تواند دربرابر شرایط نامطلوب آب‌و‌هوایی مقاومت کند و می‌توان از آن در کشتی‌های تجاری، سکوهای نفتی و قایق‌های تفریحی استفاده کرد. اسپیس ایکس می‌گوید به‌منظور فیلم‌برداری و پخش زنده‌ی فرود موشک‌هایش در دریا از سرویس Starlink Maritime استفاده کرده است.

دیش سرویس Starlink Maritime تفاوت‌هایی با سرویس عادی استارلینک دارد. این دیش از پایه‌ی ویژه‌ای استفاده می‌کند تا کاربر بتواند آن را روی سطوح مختلف در قایق قرار دهد.

اسپیس ایکس در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱) پلن اشتراکی جدیدی برای استارلینک معرفی کرد که ماهانه ۱۳۵ دلار قیمت دارد و استفاده از اینترنت ماهواره‌ای را در خودروی RV امکان‌پذیر می‌کند. به‌لطف این سرویس، کاربر می‌تواند تجهیزات استارلینک را به مناطق مختلف حمل کند.

اسپیس ایکس مجموعه‌ای شامل حدودا ۲٬۰۰۰ ماهواره به مدار زمین ارسال کرده که اینترنت را دردسترس حدودا ۲۵۰٬۰۰۰ کاربر قرار می‌دهند.

در سراسر دنیا شرکت‌های زیادی مشغول ارائه‌ی خدمات اینترنتی هستند و اینترنت ماهواره‌ای در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه بوده، اما دوران آغازبه‌کار این اینترنت به قبل از تلاش‌های اسپیس ایکس برای توسعه‌ی استارلینک برمی‌گردد. بااین‌حال هیچ‌یک از سرویس‌های امروزی اینترنت ماهواره‌ای قابل‌قیاس با استارلینک نیستند، چون سرویس شرکت اسپیس ایکس دامنه‌ی وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهد و سرعت بسیار خوبی دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات