اپل احتمالاً قصد دارد روترهای محبوب Airport را با مشخصات جدید احیا کند

دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
پرونده FCC نشان می‌دهد اپل در حال ساخت روتر جدیدی است که سیستم‌عامل iOS را اجرا می‌کند.
تبلیغات

وقتی شرکت‌های مختلف محصولی با فرکانس رادیویی (مثل بلوتوث یا وای‌فای) تولید می‌کنند، آن دستگاه باید تأییدیه‌ی سازمان‌های نظارتی مثل FCC را دریافت کند. جالب این است که پرونده‌های جدید FCC در هفته‌ی جاری، به روتر مرموز جدیدی از اپل اشاره می‌کند؛ دستگاهی که سیستم‌عامل آن iOS است.

به‌گزارش 9to5Mac، فهرست FCC به محصولی از اپل با نام کد A2657 اشاره می‌کند که به‌عنوان روتر توصیف شده است. طبق اسنادی که FCC به‌اشتراک گذاشته است، اپل یک واحد نمونه از این دستگاه را در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ به این سازمان نظارتی ارسال کرده است. اگرچه تصویری از این محصول وجود ندارد، اسناد مرتبط جزئیات سخت‌افزار داخلی آن را توضیح می‌دهد.

روتر مرموز اپل از دو درگاه اترنت گیگابیتی، آنتن‌های وای‌فای، بلوتوث، NFC و یک درگاه USB C بهره می‌برد. اسناد FCC نشان می‌دهد که این محصول به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. نسخه‌ی دوم همین دستگاه از درگاه لایتنینگ به‌جای USB C بهره می‌برد و رم آن نیز به یک گیگابایت کاهش یافته است.

گواهی FCC روتر جدید اپل

براساس اسناد FCC، روتر اپل از سیستم‌عاملی با کد 19F47 بهره می‌برد که درواقع، کد داخلی نسخه‌ی اولیه‌ی iOS 15.5 است. با درنظر‌گرفتن این موضوع، احتمالاً این روتر مثل نمایشگر Studio Display از تراشه‌ی اختصاصی اپل نیز بهره خواهد برد.

اگرچه FCC روتر جدید اپل را آزمایش کرده است، جزئيات بیشتری از این محصول دردسترس نیست؛ زیرا اپل درخواست قراردادی برای عدم‌افشای اعتبار تا نوامبر ۲۰۲۲ کرده است.

البته این بدان‌معنا نیست که روتر اپل به‌خصوص برای کاربران معمولی حتماً معرفی خواهد شد. شرکت مستقر در کوپرتینو چند دستگاه ثبت‌شده در FCC دارد که برای اهداف داخلی، ازجمله ابزارهایی که تکنیسین‌ها از آن‌ها برای تعمیر آیفون و مک استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده‌اند.

اگر این روتر محصول کاملاً جدیدی از اپل نباشد، شاید بتوان آن را هابی مدرن برای کاربران مک در نظر گرفت. همچنین، احتمال دارد اپل این دستگاه را به‌عنوان جایگزینی برای روترهای Airpot روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات