شرکت آونگ با برند تجهیزات شبکه‌ نتربیت به عرصه‌ تولید وارد می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت آونگ ۲۹ فروردین به‌منظور معرفی محصولات شبکه‌ی خود با برند نتربیت، آشنایی با محصولات و تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ نشستی خبری برگزار کرد.
تبلیغات

نتربیت اولین برند تولیدی شرکت آونگ است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ و در حوزه‌ی تجهیزات شبکه شروع کرده است. این برند محصولاتی مانند مودم‌های بی سیم DSL و روترهای 4G را با استفاده از برترین تکنولوژی تایوان و متناسب با نیاز کاربر در بازار به‌فروش می‌رساند. شرکت آونگ روز ۲۹ فروردین با برگزاری نشستی خبری، علاوه‌بر ارائه‌ی توضیخات مختصری درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت در دوران همه‌گیری کووید-۱۹، برند نتربیت و خط تولید و برخی محصولات این برند را رونمایی کرد.

در ابتدای نشست، کریمی، مدیر بازاریابی آونگ، درباره‌ی مسیر توسعه‌‌ی شفاف و هدفمند این شرکت و دستاورد‌های مجموعه در دو سال اخیر صحبت کرد. او مشارکت با برند MSI و تأسیس کارخانه‌ای در استان البرز را دو اتفاق‌ مهم در این مدت عنوان کرد و در‌ادامه از محسن شهروز، مدیر محصول شبکه‌ی برند نتربیت، دعوت کرد تا این برند تولید آونگ و محصولات آن را معرفی کند. محسن شهروز صحبت‌های خود را در دو بخش معرفی شرکت آونگ و حوزه‌ی فعالیت‌های آن و معرفی برند نتربیت و محصولات آن خلاصه کرد.

معرفی آونگ

شهروز در ابتدا اشاره کرد که شرکت آونگ فعالیتش را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و در‌حال‌حاضر، بیش از ۲۰۰ کارمند متخصص و بیش از ۱۲ دفتر خدمات پس از فروش و ۳۰۰ نماینده‌ی فروش فعال در سراسر ایران دارد.

او عنوان برترین نماینده و همکار شرکت‌های وندور را به‌عنوان افتخارات این شرکت اعلام کرد و ضمن اشاره به اهمیت فراوان رشد و توسعه‌ی تیم منابع انسانی برای شرکت آونگ، درباره‌ی خدمات ارزش افزوده‌ای‌ مانند بازیابی رایگان اطلاعات هاردهای اکسترنال ADATA در سال اول گارانتی، گارانتی تعویض مودم‌های نتربیت در سال اول با محصولی نو و… صحبت کرد.

مدیر محصول شبکه‌ی نتربیت درادامه‌ی صحبت‌هایش توضیح داد که شرکت آونگ در دو دسته‌ی IT و Network بالغ‌بر ۳۳ شبکه‌ی فروش فعال در سراسر ایران دارد. در‌حال‌حاضر در بخش IT، برای برندهای ADATA و MSI و XPG محصولاتی مانند قطعات کامپیوتری و کارت گرافیک، SSD، رم، تجهیزات گیمینگ و لپ‌تاپ‌ها می‌فروشد و در بخش Network نیز محصولاتی مانند سوییچ، مودم، روتر وایرلس و… را از برندهای نتربیت و D-Link و Tenda عرضه می‌کند.

آونگ ۵ دفتر تحقیق‌و‌توسعه‌ی بازار در شهرهای اصلی ایران دارد و درزمینه‌ی توسعه‌ی برندهای این شرکت نیز می‌توان به برنامه‌هایی برای افزایش سهم بازار، توسعه‌ی شبکه‌ی فروش و افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی محصولات ADATA و MSI و D-Link اشاره کرد.

معرفی نتربیت

محسن شهروز درباره‌ی ورود آونگ به عرصه‌ی تولید و پیوستن این شرکت به جمع تولید‌کنندگان گفت:

در پنج‌شش سال اخیر، بحث تحریم‌ها و محدودیت‌ها در بخش تجهیزات شبکه شدت پیدا کرد و آونگ نیز در همین راستا و برای پاسخ به تقاضای فزاینده‌‌ی کاربران تصمیم گرفت تا به جمع تولید‌کنندگان بپیوندد و برند ایرانی باکیفیتی به نام نتربیت (Neterbit=Network+Bit) را با ارزش‌هایی مانند راحتی، ارتباطات فراگیر، کیفیت و اطمینان و تکنولو‌ژی روز راه‌اندازی کرد.

کارخانه‌ی نتربیت در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و در‌حال‌حاضر بیش از ۷۰ کارمند و ۲۴۰ هزار محصول سالانه دارد. ساختار عملیاتی خط‌تولید آونگ برای برند نتربیت عبارت است از:‌

  • SMT: ورود بردها به چرخه‌ی تولید به‌وسیله‌ی ربات‌ها
  • THT: لحیم‌‌کردن قطعات پایه‌دار روی بردها، شامل دکمه‌پاور، پورت‌ها و‌… به‌وسیله‌ی کارمندان مجموعه
  • Testing: تست تجهیزات (Throughput و WiFi Calibration و پورت‌های شبکه) به‌صورت اتوماتیک
  • Assembly یا SKD: مونتاژ و نصب قطعاتی مانند آنتن و آپدیت Firmware
neterbit3

محصولات فعلی نتربیت در‌حال‌حاضر در دو دسته‌ی DSL و 4G عرضه می‌شوند: بخش DSL دو دسته‌بندی مودم‌های ADSL و VDSL را شامل می‌شود و در بخش 4G نیز یک محصول در بازار فروخته می‌شود که به‌کمک سیم‌کارت‌های 4G/LTE دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. شهروز در انتها توضیح داد که برند نتربیت قصد دارد در آینده محصولاتی مانند کارت‌های شبکه، سوییچ‌های شبکه، هاب USB و مودم‌های جدید 4G، تأسیسات ADSL و VDSL نیز به بازار عرضه کند.

پرسش‌و‌پاسخ‌

برای تولید مودم‌های سازگار با شبکه‌ی 5G چه برنامه‌هایی دارید؟

بعد از راه‌اندازی خط‌تولید روتر‌های 4G، تولید محصولات 5G نیز در دستورکار نتربیت قرار خواهد گرفت.

شرکت آونگ محصولات برند D-Link را نیز عرضه می‌کند. دلیل اینکه شماره‌ی مدل‌های محصولات D-Link با مدل‌ها نتربیت شباهت دارد، چیست؟

براساس قوانین کشور، واردات محصولات D-Link به‌خصوص مودم‌های DSL به کشور مجاز نیست؛ اما با‌‌توجه‌‌به اینکه این محصولات نیاز بازار هستند، آونگ تصمیم گرفت تا با گرفتن مجوز استفاده از دانش D-Link، محصولات این برند را به‌صورت بومی‌سازی‌‌شده، مانند استفاده از پروتکل امنیتی WPA3 در برخی از این محصولات، در بازار ایران عرضه کند.

برای پشتیبانی نرم‌افزاری و پشتیبانی از کاربران برای راه‌اندازی محصولات چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

کاربران می‌توانند با تماس با مرکز تماس آونگ، سؤالات خودشان را مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. در وب‌سایت آونگ و در بخش پشتیبانی فنی، کاتالوگ‌ها و نرم‌افزارهای لازم برای کاربران موجود هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات