سهام‌داران توییتر به‌دلیل ضرر مالی از ایلان ماسک شکایت کردند

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک به‌دلیل تأخیر در اطلاع‌رسانی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره‌ی سرمایه‌گذاری خود در توییتر، با شکایت دسته‌جمعی سهام‌دراران این شرکت رو‌به‌رو شد.
تبلیغات

ایلان ماسک در چند هفته‌ی گذشته‌ به بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر تبدیل شده است. ۱۴ مارس ۲۰۲۲ (۲۳ اسفند ۱۴۰۰)، ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را ازآنِ خود کرد؛ اما این موضوع را ۱۱ روز بعد از این تاریخ به اطلاع کمیسیون بورس و اوراق بهادار رساند؛ همین امر باعث شد تا سهام‌داران این پلتفرم به‌طور دسته‌جمعی از او شکایت کنند. درواقع، یکی از سهام‌داران توییتر به‌دلیل این تأخیر ۱۱ روزه ماسک در افشای رسمی سرمایه‌گذاری خود در توییتر، شکایتی دسته‌جمعی علیه او تنظیم کرده است.

طبق قانون، ماسک موظف بود تا ۱۰ روز پس از افزایش سهامش در توییتر، یعنی تا ۲۴ مارس (۴ فروردین) اسناد مربوط به این سرمایه‌گذاری را دراختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار بگذارد. بااین‌حال او، ۱۱ روز بعد و در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) خرید ۹٬۲ درصدی سهام توییتر را اطلاع‌رسانی کرد.

شاید این تأخیر چند‌روزه بی‌اهمیت به‌نظر برسد؛ اما همین مدت درآمدی ۱۵۶ میلیون دلاری برای مدیرعامل تسلا به ارمغان آورد. طبق دادخواست سهام‌داران توییتر، این سود‌آوری به‌ضرر سایر سهام‌دارانی است که نتوانستند در این مدت مانند ماسک درآمد کسب کنند:

ماسک با خرید سهام توییتر باعث شد تا سهام توییتر افزایش پیدا کند و سرمایه‌گذارانی که سهام توییتر خود را بین روز‌های ۲۴ مارس تا ۴ آوریل فروختند، از سود ناشی از افزایش قیمت سهام بی‌بهره‌ ماندند و ضرر کردند.

به‌گزارش Engadget و به‌گفته‌ی سهام‌دار شاکی، او و سایر سرمایه‌گذاران درنتیجه‌ی اقدامات ماسک، سهامشان را با قیمت‌های ارزانی فروختند. او همچنین ادعا می‌کند که ماسک با اظهارات و اطلاع‌رسانی‌های نادرست و گمراه‌کننده‌، خرید بیش از ۵ درصد از سهام توییتر را از سهام‌داران پنهان کرده و آن‌ها را فریب داده است.

در ابتدا خبر پیوستن ماسک به هیئت‌مدیره‌ی توییتر باعث ناراحتی برخی از کارمندان شد؛ اما این تصمیم به‌طور ناگهانی پس از چند روز توییت‌های عجیب‌و‌غریب ماسک به‌طور ناگهانی تغییر کرد و پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، اعلام کرد ماسک بنا به‌دلایلی از پیوستن به تیم هیئت‌مدیره صرف‌نظر کرده است. او اضافه کرد که مدیرعامل تسلا همچنان بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر خواهد ماند و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای او برای این تیم اهمیت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات