TCL شبکه‌ی 5G را برای خانه‌ها به ارمغان می‌آورد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تی‌سی‌ال در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲، ضمن رونمایی از پنج گوشی و سه تبلت، سه روتر را نیز برای بازار موبایل معرفی کرد که یکی از آن‌ها سرعت 5G را برای مصارف خانگی تأمین می‌کند.
تبلیغات

تی‌‌سی‌ا‌ل، شرکت الکترونیکی چند ملیتی چینی است که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۱ (۱۳۶۰) با شعار«زندگی خلاق» آغاز کرد. این شرکت طراحی، توسعه، تولید و فروش محصولاتی مانند تلویزیون، گوشی، سیستم‌های تهویه مطبوع و لوازم الکتریکی کوچک را انجام می‌دهد و امسال نیز در رویداد MWC ۲۰۲۲ از یک روتر خانگی 5G با نام Linkhub 5G CPE HH515، یک مودم رومیزی خانگی 4G با نام 4G Linkhub LTE CAT6 Home Station HH63 و یک دستگاه وای‌فای موبایل با نام Linkzone LTE CAT6 Mobile Wi-Fi MW63 رونمایی کرد.

از مدت‌ها پیش این سؤال مطرح بوده است که چقدر با اینترنت خانگی 5G اصلی فاصله داریم؛ درواقع با وجود پیشرفت‌های بسیار و حتی با وجود معرفی دستگاه‌هایی مانند 5G CPE نیز هنوز تا رسیدن به این فناوری راه زیادی مانده است.

به تجهیزاتی که در سمت کاربر یا مشتری و در محل کاربری آن‌ها نصب می‌شود تجهیزات مستقر در محل مشتری یا CPE گفته می‌شود. نسخه‌ی 5G این تجهیزات با ادغام شبکه‌ی 5G و وای‌فای، سیگنال‌های 5G را از ایستگاه‌های پایه‌ی اپراتور ارتباطی دریافت کرده و آن‌ها را به سیگنال‌های وای‌فای یا سیمی تبدیل می‌کند تا دستگاه‌های محلی بیشتری را به اینترنت متصل کند.

در ادامه با معرفی روترهای تی‌سی‌ال، با قابلیت‌های هر کدام و امکاناتی که برای نزدیک شدن به فناوری 5G در خانه‌ها فراهم می‌کنند، آشنا می‌شویم:

روتر Linkhub 5G CPE HH515

5g-cpe-hh515-lifestyle

سریع‌ترین روتر در بین سه روتر معرفی‌شده، به تجهیزات شبکه‌ی 5G مجهز است و قرار است با Sub-6 به سرعت فوق‌العاده سریع 5G تا ۴٫۶۷ گیگابیت‌بر‌ثانیه برسد.

تکنولوژی 5G در گوشی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود: نوع Sub-6 گیگاهرتز که به موج‌های با فرکانس پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز اشاره دارد و نوع mmWave (موج میلی‌متری) که موج‌هایی با فرکانس بالاتر از ۲۴ گیگاهرتز هستند.

با اینکه ادعاهای تی‌سی‌ال بسیار قابل‌توجه هستند، اما سرعت‌های گفته‌شده هنوز به بررسی بیشتری نیاز دارند.

این دستگاه از وای‌فای ۶ دو بانده استفاده می‌کند و با حداکثر ۲۵۶ اتصال هم‌زمان، بسته به محل استفاده می‌تواند کاربری خانگی یا اداری داشته باشد و به کمک اپلیکیشنی، می‌توان تنظیمات را تغییر داد.

Linkhub 5G CPE HH515 مانند روترهای گذشته زشت یا حجیم نیست، اما از نظر بصری آنچنان جذاب هم نیست؛ شکل ظاهری این روتر ترکیبی از بلندگوی بلوتوثی و کنترل‌کننده هوشمند لوازم خانگی است و به‌راحتی می‌توان آن را در ترکیب با وسایل خانه یا محیط کار پنهان کرد.

روتر Linkhub LTE CAT6 HH63

lte-ca6-home-station-hh63-lifestyle

روتر LTE CAT6 در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود و به لحاظ زیبایی می‌تواند با هر محیطی سازگار شود.

حداکثر سرعت دانلود این روتر ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه است و از eSIM پشتیبانی می‌کند. حداکثر ۳۲ دستگاه را می‌توان ازطریق وای‌فای به این روتر متصل کرد و مانند مدل 5G به کمک اپلیکیشنی تنظیم می‌شود.

روتر Linkzone LTE CAT6 MW63

 lte-cat6-mobile-wi-fi-mw63-black-and-white

دستگاه وای‌فای موبایل Linkzone LTE CAT6 MW63 مانند مدل مودم رومیزی خانگی 4G CAT6 حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۰ مگا‌بیت‌بر‌ثانیه دارد. بزرگ‌ترین مزیت این دستگاه، این است که می‌توان آن را به‌طور بالقوه به هر جایی برد و در هر مکانی که پوشش اینترنت داشته باشد، استفاده کرد.

روتر Linkzone LTE CAT6 MW63 از eSIM پشتیبانی می‌کند و مانند سایر دستگاه‌های تی‌سی‌ال برای استفاده از آن به اپلیکیشن همراهش نیاز خواهید داشت؛ این روتر امکان برقراری ۳۲ اتصال هم‌زمان را فراهم می‌کند.

متأسفانه باتری این دستگاه موبایل تنها دو ساعت کارکرد دارد و پس از آن به شارژ نیاز خواهد داشت؛ در حالت آیدل نیز می‌تواند تا ۳۰۰ ساعت عمر باتری داشته باشد. سومین روتر تی‌سی‌ال سبک وزن و کم‌حجم است و در دو رنگ سفید و سیاه عرضه می‌شود.

قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه

در‌حال‌حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت‌گذاری روتر‌های تی‌سی‌ال در دست نیست، اما می‌توان انتظار داشت که در همان محدوده قیمتی معمول برای روترهای رده‌بالاتر و بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار عرضه شوند.

به نظر می‌رسد روتر 5G CPE در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ و دو دستگاه 4G دیگر نیز در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ در اروپا عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات