متا احتمالا خرید و فروش NFT را در اینستاگرام و فیسبوک ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فایننشال تایمز ادعا می‌کند تیم‌هایی در شرکت متا در حال طراحی مارکت‌پلیسی هستند تا کاربران فیسبوک و اینستاگرام بتوانند NFT خرید و فروش کنند. مینت کردن NFT نیز برای کاربران انجام‌شدنی خواهد بود.
تبلیغات

بسیاری از شرکت‌ها و افرادِ نام‌آشنا طی چند وقت اخیر از اشتیاق به فعالیت در دنیای توکن‌ های غیرقابل‌ معاوضه (NFT) خبر داده‌اند، بااین‌حال شبکه‌های اجتماعی ترجیح داده‌اند جزئیات زیادی درباره‌ی برنامه‌هایی که برای ان‌اف‌تی دارند اعلام نکنند. براساس آنچه تک‌اسپات می‌نویسد، متا در حال بررسی ایده‌هایی است تا کاربران فیسبوک و اینستاگرام بتوانند در این دو پلتفرم NFTها را بسازند، به نمایش دربیاورند و به فروش برسانند.

متا که شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ محسوب می‌شود تاریخچه‌ی پربحث‌و‌جدلی دارد و شرکتی است که همواره به موضوعات بحث‌برانگیز علاقه نشان داده است. متا ترجیح داده همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی شبکه‌ی اجتماعی در سکوت کار خود را پیش ببرد، بااین‌حال منابع معتبر می‌گویند تیم‌هایی در فیسبوک و اینستاگرام در حال آماده‌سازی قابلیتی هستند که به کاربران امکان می‌دهد NFT را به‌عنوان تصویر پروفایل به نمایش دربیاورند. به‌علاوه متا می‌خواهد کسانی که در پلتفرم‌های این شرکت حضور دارند توانایی مینت کردن NFTهای جدید را داشته باشند.

فایننشال تایمز می‌نویسد شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ در حال کار روی نمونه‌ی اولیه‌ی سیستم مدنظرش است که انجام این کارها را ممکن می‌کند.

در کنار این‌ها به‌نظر می‌رسد متا در حال کار روی مارکت‌پلیسی است که امکان خرید و فروش NFT را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. فروشگاه بزرگ گیم‌استاپ از مدتی پیش فرایند توسعه‌ی مارکت‌پلیس مشابهی را آغاز کرده است.

افشاگران می‌گویند برنامه‌های متا برای حضور جدی در بازار NFT در مراحل اولیه به سر می‌برد و ممکن است تغییراتی به خود ببیند. با همه‌ی این‌ها سخت است باور کنیم که متا نخواهد جزوی از اتفاقی باشد که اکثر بخش‌های صنعت فناوری درگیر آن شده است.

حضور پررنگ متا در بازار NFT اتفاقی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید، خصوصا با در نظر گرفتن صحبت‌هایی که مارک زاکربرگ پیش‌تر درباره‌ی متاورس مطرح کرد. شاید متا در نهایت بتواند فناوری «ردیابی چشم برای تبلیغات» خود را با کسب‌و‌کار NFT ادغام کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر مردم از NFT متنفرند، بااین‌حال فرقی ندارد احساس شما نسبت به NFT چگونه باشد، این توکن فعلا بر سر زبان‌ها خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات