هشت ابزار برتر برای تحلیل عملکرد شبکه‌های اجتماعی

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اگر می‌خواهید به نتایج بهتری در شبکه‌های اجتماعی برسید و مخاطبان صفحه‌تان را افزایش دهید، یکی از راه‌های توصیه‌شده استفاده از ابزارهای تحلیل عملکرد شبکه‌ی اجتماعی است.
تبلیغات

آیا می‌خواهید افراد بیشتری به پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند؟ یکی از راه‌ها برای این کار تحلیل عملکرد ازطریق ابزارهای مناسب است. تحلیل شبکه‌های اجتماعی تنها به‌سود شرکت‌های بزرگ و اینفلوئنسرهای محبوب نیست. اگر می‌خواهید اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی شوید یا افراد بیشتری پست‌هایتان را ببینند، باید به بهترین شکل از ابزار موجود استفاده کنید. در این مقاله، ابزاری را معرفی می‌کنیم که داده‌های حساب‌های شبکه‌های اجتماعی را جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانید تصمیم‌های منسجمی درباره‌ی تلاش‌هایتان بگیرید.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکز معمولا برای نظارت بر ترافیک وب‌سایت به‌کار می‌رود. با‌این‌حال، می‌توانید از این ابزار برای ردیابی روند پیشرفت و عملکرد شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید. با Google Analytics، می‌توانید داده‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی مثل پلتفرم‌های ارجاعی را ردیابی کنید. برای مثال، متوجه می‌شوید مخاطبان شما از وب‌سایت یا محتوایی به دیدن صفحه‌تان آمده‌اند که با استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری به‌اشتراک گذاشته شده‌اند.

گوگل آنالیتیکز را می‌توانید به‌گونه‌ای تنظیم کنید که روی ترافیک جست‌وجو نظارت و دسترسی اجتماعی را ارزیابی کند. این ابزار به‌صورت خودکار داده‌های مرتب را جمع‌آوری و روند پیشرفت شما برای رسیدن به اهدافتان را ردیابی می‌کند.

دانلود رایگان گوگل آنالیتکیز برای اندروید و آیفون

گوگل آنالیتیکز

Sociality.io

Socioality.io برای کاربران مستقل شبکه‌ی اجتماعی ابزار مدیریتی مفیدی است. این ابزار علاوه‌بر زمان‌بندی و انتشار، به شما کمک می‌کند با تحلیل رقیب، به استراتژی مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی برسید. این اپلیکیشن گزارش‌گیری به شما کمک می‌کند از گزارش‌ تمام حساب‌ها در اسناد پاورپوینت و اکسل خروجی بگیرید. این گزارش تحلیل دقیق هوادارها و دسترسی (reach) و مشارکت (engagement) را شامل می‌شود تا بتوانید استراتژی جذاب‌تری توسعه دهید و عملکردتان را بهبود ببخشید. همچنین، به شما اجازه می‌دهد داده‌های صفحات نامحدود فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر را مقایسه کنید. این اپلیکیشن امکاناتی مثل نکات و داده‌های تاریخی نیز دارد.

دانلود نسخه‌ی اشتراکی Sociality.io برای اندروید و آیفون

sociality io

Quintly

اگر به‌دنبال بصری‌سازی موفقیت شبکه‌های اجتماعی هستید، Quintly ابزار مناسبی است. با این ابزار، تحلیل و شاخص‌گذاری ساده می‌توانید کانال‌های شبکه‌ی اجتماعی را ردیابی و مقایسه کنید. بدین‌ترتیب، می‌دانید چه نکاتی را رعایت کنید و آن‌ها را بهبود دهید.

این ابزار علاوه‌بر داده‌های تحلیلی شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند گزارش‌های سفارشی شبکه‌های اجتماعی را ارائه کند. همچنین، از یکپارچه‌سازی داده‌های شبکه‌ی اجتماعی با سیستم‌های هوش تجاری مثل Google Big Query یا Tableau پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای تحلیل عملکرد خود در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و اسنپ‌چت استفاده کنید. این ابزار به تحلیل TikTok برای ردیابی لایک‌ها و فالوورها نیز مجهز است.

برنامه quintly

Sprout Social

ردیابی دسترسی به پست‌های شبکه‌های اجتماعی به‌منظور پی‌بردن به نتیجه‌بخش‌بودن استراتژی شبکه‌های اجتماعی ضروری است. Sprout Social ابزاری برای ارزیابی دسترسی یا reach اجتماعی است. همچنین، امکان دسترسی به نظارت آنی و تحلیل در کانال‌های متعدد شبکه‌ی اجتماعی را می‌دهد.

از این ابزار می‌توانید برای نظارت بر مشارکت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؛ معیار دیگری که به شما در رسیدن به محبوبیت کمک خواهد کرد. این اپلیکیشن به درک آخرین ترندهای پلتفرم‌های اجتماعی و یادگیری درباره‌ی این صنعت نیز کمک می‌کند. Sprout Social برای ردیابی کلمات کلیدی و هشتگ‌ها و اینفلوئنسرهای برجسته در دو پلتفرم اصلی اینستاگرام و توییتر مفید است. افزون‌براین، از ابزار شنیداری اجتماعی برخوردار است که امکان تحلیل تحقیق مکالمه‌های مرتبط اجتماعی را می‌دهد.

ناگفته نماند با ترکیب تحلیل هشتگ‌ها با گزارش‌های شنیداری، می‌توانید به درک بهتری از دسترسی اجتماعی خود برسید. قابلیت Smart Inbox این ابزار کل منشن‌ها و پیغام‌ها را یکجا گردآوری می‌کند.

دانلود نسخه‌ی اشتراکی Sprout Social برای اندروید و آیفون

ابزار sprout social

KeyHole

این ابزار برای کمک به محاسبه‌ی تأثیرگذاری پست‌های شبکه‌ی اجتماعی طراحی شده است. این ابزار با آرایه‌ای از امکانات ارزشمند همراه است که اینسایت‌ها و ایمپپرشن‌ها و موقعیت جغرافیایی و اینفلوئنسرهای مشهور کسب‌‌و‌کارتان را ارائه می‌کند. علاوه‌براین با کمک این ابزار، داده‌های مؤثر را روی توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب می‌توانید جمع‌آوری کنید.

یکی از مشخصه‌های اصلی این ابزار ردیابی هشتگ‌ها و URL‌ها و کلمات کلیدی است. با کار روی هشتگ‌ها و کلمات کلیدی ترند، می‌توانید به مخاطب وسیعی ازطریق محتوای شبکه‌ی اجتماعی خود برسید. این ابزار به‌روزرسانی‌های آنی را نیز نمایش می‌دهد که امکان اعمال تغییرات لازم را فراهم می‌کند.

دانلود نسخه‌ی اشتراکی Keyhole برای اندروید و آیفون

ابزار Key hole

Socialinsider

Socialinsider به‌عنوان ابزار تحلیل شبکه‌های اجتماعی از امکاناتی مثل تحلیل عملکرد اجتماعی، گزارش، اینسایت رقبا و گزارش‌هایی درباره‌ی کمپین‌های مختلف در پلتفرم‌های شبکه‌ی اجتماعی بهره می‌برد. اگر چند حساب روی پلتفرم‌های مختلف دارید، می‌توانید از این ابزار برای اندازه‌گیری عملکرد خود استفاده کنید. این ابزار معیارهای اجتماعی مثل reach، ایمپرشن، سرعت مشارکت یا اینگیجمنت، آمار، رشد تعداد فالوور و ارزیابی پست‌ها را نیز ردیابی می‌کند.

اپلیکیشن Socialinsider دیدگاه‌های گسترده‌ای درباره‌ی پروفایل یا هشتگ دراختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، به قابلیتی به نام اجرای شاخص‌ها مجهز است. از این ابزار می‌توانید برای تحلیل رقبا و اینفلوئنسرهای برتر زمینه‌ی فعالیت خود استفاده کنید. پس از آنکه استراتژی محتوایی آن‌ها را کشف کردید، می‌توانید آن را با کار خود مقایسه کنید و بر‌این‌‌اساس فعالیت‌هایتان را بهبود دهید.

Socialinsider نیازمند اشتراک پولی است.

social insider

Hootsuite

این ابزار جامع تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تمام کاربرهای شبکه‌های اجتماعی مفید است؛ زیرا در‌کنار ایجاد داده‌های تحلیلی شبکه‌ی اجتماعی، امکان محاسبه‌ی ROI و سازمان‌دهی محتوا و زمان‌بندی پست‌ها را هم می‌دهد. Hootsuite از فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و پینترست پشتیبانی می‌کند. با استفاده از Hootsuite، می‌توانید میزان مشارکت در تمام پلتفرم‌ها را از‌طریق یک اپلیکیشن بررسی و بر مکالمه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نظارت و پست‌های شبکه‌ی اجتماعی را در پلتفرم‌ها سازمان‌دهی کنید.

دانلود Hootsuite برای اندروید و آیفون (موجود به‌صورت رایگان و اشتراکی)

hootsuite

Socialbakers

Socialbakers پلتفرمی است که امکانات مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیل اجتماعی را می‌دهد. قابلیت‌های پایدار این ابزار امکان اجرای نظارت کامل بر حساب‌های شبکه‌ی اجتماعی را فراهم می‌کنند. با کمک این ابزار، می‌توانید فعالیت خود را روی سایت‌های مختلف ردیابی و عملکردتان را بررسی و رقابتتان را شاخص‌گذاری کنید. افزون‌براین، این پلتفرم یکپارچه از هوش مصنوعی برای موقعیت‌یابی مخاطب هدف و کشف محتوای جذاب استفاده می‌کند.

socialbakers

بدین‌ترتیب به بهترین زمان برای پست‌کردن محتوا روی هر پلتفرم و نوع پست‌های دارای مشارکت زیاد پی می‌برید. پس از آنکه مخاطب هدف را شناختید، می‌توانید استراتژی شبکه‌های اجتماعی را خودکارسازی کنید. Socialbackers نیز مانند دیگر ابزارهای این مقاله نیازمند تهیه‌ی اشتراک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات