معرفی مودم-روتر ND-4230NU نتربیت

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مودم-روتر نتربیت ND-4230NU هم‌زمان به‌عنوان یک مودم +ADSL2، روتر بی‌سیم و سوئیچ چهار پورت عمل و به‌اشتراک‌گذاری فایل را با استفاده از پورت USB امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

نتربیت یک شرکت تایوانی فعال در حوزه تولید تجهیزات شبکه است که تمرکز زیادی روی تولید تجهیزات باکیفیت شبکه، با برچسب قیمتی معقول دارد و محصولاتی همچون مودم‌های DSL وای‌فای، روترهای بی‌سیم و سوییچ‌های اترنت تولید می‌کند.

اگر چرخی در وب بزنید، قیمت زیاد دستگاه‌های مودم-روتر توجهتان را جلب خواهد کرد. هنر نتربیت این است که در چنین بازاری، هدف خود را روی تولید محصولاتی گذاشته که علاوه‌بر در اختیار گذاشتن امکانات معقول، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارند تا در روزگاری که وجود یک دستگاه مودم تقریبا برای هر خانه‌ای ضروری به نظر می‌رسد، بتوان با صرف هزینه‌ی اندک، دستگاهی با کارایی مناسب هم تهیه کرد.

مودم Neterbit ND 4230NU

مودم-روتر ND-4230NU یکی از محصولاتی است که نتربیت، مانور زیادی روی چندکاره‌بودن آن می‌دهد. در واقع ND-4230NU علاوه‌بر آنکه می‌تواند اتصال کاربر به شبکه‌ی اینترنت را فراهم کند، به عنوان یک روتر هم عمل می‌کند تا چندین دستگاه هم‌زمان به اینترنت وصل شوند یا یک شبکه‌ی محلی را بدون نیاز به اتصال فعال شبکه، تشکیل دهند.

ND-4230NU با ابعاد ۳۰×۱۰۶×۱۵۸ میلی‌متری، مودم-روتر نسبتا جمع‌وجوری به‌حساب می‌آید که به‌راحتی می‌توان آن را در کشو یا روی میز قرار داد. این مودم-روتر فقط با رنگ سفید تولید می‌شود و دو آنتن خارجی هم دارد که هرکدام توانی برابر 5dBi فراهم می‌کنند که با عموم مودم‌-روترهای موجود در بازار برابری می‌کند و امواج را به‌صورت چندسویه یا Omni Directional مخابره می‌کند.

نتربیت می‌گوید آنتن‌های 5dBi به‌کاررفته در مودم-روتر ND-4230NU می‌توانند سیگنال را به‌اندازه‌ای تقویت کنند که در هر گوشه از خونه به شبکه‌ی بی‌سیم دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر به‌لطف فناوری MIMO، نقاط کور از بین می‌روند، عملکرد شبکه با افزایش نرخ انتقال داده و پایداری بهبود می‌یابد. نتربیت ادعا می‌کند که مودم-روتر ND-4230NU می‌تواند در برابر شوک الکتریکی تا ۶۰۰۰ ولت، ناشی از حوادث طبیعی مثل صاعقه مقاومت کند.

مشخصات فنی مودم-روتر نتربیت ND-4230NU

استانداردهای وای‌فای

Full-rate ANSI T1.413 Issue 2, G.994 compliant, IEEE 802.11b/g/n, IEEE 802.3, IEEE 802.3u, ITU-T G.992.1 (G.dmt), ITU-T G.992.2 (G.lite), ITU-T G.992.3 (G.dmt.bis) Annex A/L/M, ITU-T G.992.5 Annex A

رابط کاربری

10/100Mbps LAN × 3, 10/100Mbps WAN/LAN × 1, Power Jack × 1, RJ11 × 1, USB2.0 × 1

آنتن وای‌فای

۲ آنتن ۵ دسی‌بل چند سویه

سرعت Wi-Fi

300Mbps و کمتر

قابلیت های پیشرفته

DSL Settings, Interface Grouping, IPTV, MAC Clone, Parental Control, PVC Configuration, Quality of Sevice (QoS), USB Sharing(Samba)

امنیت

DMZ Host, IP/Port filtering, MAC filtering, WEP -64bit and – 128bit, WPA &WPA2 (Wi-Fi Protected Access)

دمای عملیاتی

۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد

دمای نگه‌داری

۴۰- تا ۷۰- درجه سانتی‌گراد

مدیریت

Configuration File Backup and Restore, LAN IP Setting, System Logs

مودم-روتر نتربیت علاوه بر اینکه امکان اتصال +ADSL2 را به‌صورت بی‌سیم و اتصال باسیم را با استفاده از ۴ پورت سوییچ فراهم می‌کند، به یک پورت USB 2.0 هم مجهز شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک حافظه‌ی خارجی را به ND-4230NU متصل کنید و فایل‌های آن را به‌صورت بی‌سیم با سایر کاربران متصل به شبکه‌ی مودم-روتر به اشتراک بگذارید.

مودم Neterbit ND 4230NU

مطابق‌انتظار از دستگا‌هی با محدوده‌ی قیمتی ND-4230NU، مودم-روتر نتربیت مانند سایر نمونه‌های هم‌قیمت از Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی‌کند و تنها با Wi-Fi 5 تحت استاندارد بی‌سیم IEEE802.11b/g/n سازگاری دارد. مودم-روتر ND-4230NU تنها در محدوده‌ی فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز با پهنای باند حداکثری ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه کار می‌کند. ضعف ND-4230NU در این بخش، پشتیبانی نکردن از فرکانس کاری ۵ گیگاهرتز است؛ اما باید در نظر داشت که در این محدوده‌ی قیمتی، رقبای نتربیت نیز چنین قابلیتی را ندارند.

مودم-روتر ND-4230NU از قابلیت کیفیت سرویس (Quality of Service یا QOS) نیز بهره می‌برد. فعال کردن این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا براساس پهنای باند مورد نیاز برای هر کاربرد، سرعت تخصیص داده شده به آن را تعیین کنید. مثلا وبگردی نیاز به سرعت اینترنت کمتری نسبت به استریم ویدئو دارد، بنابراین می‌توانید با قرار دادن قوانین مشخص و محدودکننده، به مودم-روتر خود بفهمانید که در زمان وبگردی پهنای باند کمتری در اختیارتان قرار داده و برای استریم ویدئو یا بازی پهنای باند بیشتری تخصیص دهد.

مودم Neterbit ND 4230NU

از دیگر ویژگی‌های مودم-روتر ND-4230NU می‌توان به قابلیت «کنترل والدین» اشاره کرد؛ بدین‌مفهوم که والدین می‌توانند با فیلتر کردن IP/MAC، مدت‌زمانی را که فرزندانشان در اینترنت سپری می‌کنند، محدود سازند یا دسترسی به وب‌سایت‌های به‌خصوصی را مسدود کنند.

مودم-روتر ND-4230NU نتربیت با گارانتی سه‌ساله‌ی شرکت آونگ به‌فروش می‌رسد، از سوی دیگر در سال نخست گارانتی، امکان تعویض دستگاه نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات