حساب‌های کاربری Personal ،Business و Creator اینستاگرام چه تفاوتی دارند؟

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام سه نوع حساب کاربری دارد که کاربر به تشخیصش، می‌تواند برای اشتراک‌گذاری محتوای شخصی یا کسب‌و‌کار از آن‌ها استفاده کند.
تبلیغات

اینستاگرام از سه نوع حساب کاربری متفاوت برخوردار است: Personal و Business و Creator. اینکه از کدام نوع حساب استفاده کنید، به نوع کاربردتان وابسته است.

حساب کاربری Personal چیست؟

حساب‌ کاربری Personal اینستاگرام حساب کاربری متداولی است که معمولا اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند. حساب‌های Personal یا شخصی معمولا از مزیت عمده‌ای برخوردار هستند: می‌توانید آن‌ها را Private یا خصوصی کنید. به بیان دیگر، می‌توانید دنبال‌کنندگان جدید را خود تأیید کنید و افراد غریبه نمی‌توانند به تصاویر شما دسترسی پیدا کنند. حساب‌های شخصی را می‌توان به‌صورت عمومی هم نمایش داد؛ اما شاید به دلایلی بخواهید موقتا آن را از حالت عمومی خارج کنید و این گزینه را دارید که به‌دلخواه حسابتان را خصوصی کنید. اگر برای شغلی جدید اقدام کرده‌اید یا تجربه‌ی آزار و اذیت آنلاین را داشتید، بهتر است اطمینان پیدا کنید که همه تصاویرتان را نمی‌بینند و می‌توانید حسابتان را Private کنید و پس از مدتی دوباره حسابتان را به حالت Public برگردانید.

حساب کاربری شخصی

حساب Business چیست؟

حساب‌ Business یکی از دو نوع حساب Professional یا حرفه‌ای است. این نوع حساب برای کسب‌وکارهای واقعی مثل سالن‌های زیبایی، فروشگاه‌های آنلاین و انواع دیگر کسب‌‌وکارها طراحی شده است. بخش زیادی از حساب بیزنس مانند حساب شخصی است. می‌توانید تصاویرتان را پست کنید و استوری‌ها را به‌اشتراک بگذارید. با این حال به امکانات متعددی مثل وارد ذیل دسترسی دارید:

  • بازدید پست‌ها یا Insights و تحلیل‌ها بازدید پست‌ها، رشد فالوورها و لایک‌ها
  • امکان ارتقای پست‌ها و تبلیغات
  • ایجاد پست‌های خرید متصل به فروشگاهی آنلاین
  • زمان‌بندی خودکار پست‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Later
  • دکمه‌ی Contact و دسته‌بندی بیزنس روی پروفایل

یکی از معایب حساب‌های کاربری بیزنس این است که برای اجرای تبلیغات یا فروش محصول باید حساب خود را به صفحه‌ی فیسبوک خود وصل کنید.

حساب بیزنس

حساب Creator

حساب‌های Creator نوع دیگری از حساب‌های حرفه‌ای اینستاگرام هستند. این حساب‌ها بین حساب‌های شخصی و بیزنس قرار می‌گیرند و برای چهره‌های عمومی، اینلفوئنسرها و یوتیوبر‌ها طراحی شده‌اند. با حساب Creator می‌توانید:

  • بازدید پست‌ها را ببینید، تبلیغات کنید، اینباکس خود را دسته‌بندی و پست‌های خریدنب ایجاد کنید؛ اما قابلیت زمان‌بندی پست را ندارید.
  • جزئیات تماس خود و دسته‌بندی کسب‌و کار را روی پروفایل مخفی کنید؛ به‌طوری‌که مانند حساب شخصی به نظر برسد.

مانند حساب بیزنس، برای اجرای تبلیغات باید حساب Creator خود را به صفحه‌ی فیسبوک متصل کنید.

حساب creator

کدام حساب مناسب شما است؟

حساب‌های حرفه‌ای اینستاگرام مخصوص افرادی طراحی شده‌اند که برای بازاریابی یا تبلیغات و فروش محصول از اینستاگرام استفاده می‌کنند. می‌توانید حساب کاری اینستاگرام فعلی خود را به حساب حرفه‌ای تغییر دهید. برای اغلب افراد حساب شخصی، تنها حساب موردنیاز اینستاگرام است. اگر تنها ۱۰۰ یا ۲۰۰ دنبال‌کننده دارید، تحلیل‌ها چندان برایتان مفید نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات