ایلان ماسک: اینترنت استارلینک امسال «کاملا سیار» می‌شود

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک گفته است دیش‌های سرویس اینترنت استارلینک تا پیش از پایان سال جاری میلادی کاملا قابل‌حمل می‌شوند؛ البته نمی‌توان از دیش‌های استارلینک در خودروهای عادی نظیر تسلا استفاده کرد.
تبلیغات

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس (SpaceX Starlink) در‌حال‌حاضر مرحله‌ی آزمایشی بسیار محدودی را سپری می‌کند؛ بااین‌حال، شرکت ایلان ماسک از همین حالا به برنامه‌هایی اشاره کرده است که برای آینده‌ی سرویسش در سر می‌پروراند.

به‌گزارش CNBC، اسپیس ایکس به‌تازگی پرونده‌ی جدیدی برای تجهیزاتی از استارلینک در کمیسیون فدرال ارتباطات ثبت کرده است که باعث می‌شوند امکان فعال‌شدن این سرویس در وسایل نقلیه‌ی متحرک فراهم شود.

ایلان ماسک در توییتی می‌نویسد دیش‌های فعلی استارلینک برای خودروهای تسلا بیش‌از‌حد بزرگ هستند و اسپیس ایکس فعلا ایده‌ی جدیدش را در «وسایل نقلیه‌ی بزرگ» شامل هواپیما، خودروی کاروان، کامیون و کشتی پیاده‌سازی می‌کند. 

ورج گزارش می‌دهد ایده‌ی جدید تغییر بزرگی برای استارلینک به‌حساب می‌آید. در‌حال‌حاضر، اسپیس ایکس به مشتریان استارلینک اجازه نمی‌دهد دیش‌ را از جایی به ‌جای دیگر منتقل کنند. اگر وارد طرح آزمایشی شوید، فرم ثبت‌نام به‌صراحت اعلام می‌کند سرویس‌دهی اینترنت استارلینک صرفا به مکانی محدود است که شما در صفحه‌ی سفارش وارد می‌کنید.

دلیل این مسئله آن است که شبکه‌ی ماهواره‌‌های استارلینک در مدار زمین هنوز کامل نشده است؛ بنابراین، با محدودیتی دائمی طرف نیستیم. ایلان ماسک در توییتی می‌نویسد استارلینک در سال جاری میلادی «کاملا سیار»‌ می‌شود تا کاربر بتواند دیشش را به‌راحتی در خودروش قرار دهد و به جاهای مختلف ببرد. ایلان ماسک ادامه می‌دهد: «برای رسیدن به پوشش کامل به ارسال چند ماهواره‌ی بیشتر و چند ارتقای نرم‌افزاری مهم نیاز داریم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات