اینستاگرام غیرفعال‌سازی نمایش لایک را ‌به‌صورت آزمایشی ممکن کرد

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام آزمایش محدود جدیدی را آغاز کرده است تا سه گزینه به کاربران ارائه دهد. به واسطه‌ی این گزینه‌ها، کاربران می‌توانند لایک‌های عمومی را پنهان کنند یا تصمیم‌به ادامه‌ی دیدن آن‌ها بگیرند.
تبلیغات

اینستاگرام (Instagram) آزمایش جدیدی را آغاز کرده است که در قالب آن به کاربران امکان می‌دهد کنترل بیشتری روی نمایش تعداد لایک در پست‌ها داشته باشند. آن‌طور که ورج گزارش می‌دهد، اینستاگرام به گروه کوچکی از کاربران در سطح جهان سه گزینه برای نمایش تعداد لایک ارائه می‌دهد: مخفی‌شدن تعداد لایک پست تمامی حساب‌های کاربری، غیرفعال‌سازی نمایش لایک‌ها برای پست‌های خودشان یا حفظ تجربه‌ی اصلی اینستاگرام.

اینستاگرام می‌گوید روی قابلیت مشابهی برای فیسبوک کار می‌کند، اما هنوز جزئیات این قابلیت را در فیسبوک ارائه نداده است.

اینستاگرام از مدتی پیش آزمایش اولیه‌ای برای پنهان‌سازی تعداد لایک پست‌های برخی کاربران خاص در سراسر دنیا آغاز کرد. در آن آزمایش، کاربران نمی‌توانستند تغییری در نوع نمایش تعداد‌ها ایجاد کنند و باید به آنچه که اینستاگرام اعمال کرده بود راضی می‌شدند. اینستاگرام در آن زمان به کاربران گفت هدفش از پنهان کردن تعداد لایک‌ها این است که مردم روی تصاویر و ویدئو‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده متمرکز شوند، نه تعداد لایک‌ پست‌ها.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام در ابتدا نگران شدند که پنهان‌سازی تعداد لایک‌ها قرارداد آن‌ها با برندها را متأثر کند، چون نرخ تعامل با پست‌های آن‌ها به‌صورت عمومی در دسترس قرار نمی‌گرفت؛ اما چنین اتفاقی نیافتاد، چون اینفلوئنسرها توانستند تعداد پست‌های خودشان را ببینند و آن‌ها را با شرکای تجاری در میان بگذارند. ارائه‌ی تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده احتمالا درست‌ترین مسیر برای اینستاگرام باشد. به‌لطف آزمایش جدید، کسانی که علاقه‌ای به دیدن تعداد لایک ندارند می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را پنهان کنند و کسانی که نمایش تعداد لایک را اتفاق مثبتی می‌دانند می‌توانند لایک‌ها را ببینند.

فیسبوک در سال ۲۰۱۹ آزمایش اولیه‌ی پنهان‌سازی تعداد لایک را آغاز کرد. آن آزمایش لایک، ری‌اکشن و تعداد بازدید عمومی ویدئو را پنهان می‌کرد. در حال حاضر نمی‌دانیم که آزمایش جدید فیسبوک صرفا به لایک محدود می‌شود یا ری‌اکشن و بازدید ویدئو را نیز در بر می‌گیرد. آزمایش جدید فیسبوک هنوز آغاز نشده است و این شرکت قصد دارد با اطلاعاتی که از آزمایش فعلی اینستاگرام کسب می‌کند، تصمیم‌ بهتری بگیرد و در آینده جزئیات بیشتری در دسترس قرار دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات