شیائومی Mi AX9000 رونمایی شد؛ روتر گیمینگ سه بانده با پشتیبانی از وای فای 6

دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی روتر جدیدی با نام AX9000 معرفی کرده است که وای فای 6 دارد، به ۱۲ آنتن مجهز است و حالتی ویژه برای تجربه‌ی بازی ارائه می‌دهد. روتر شیائومی ۱۵۲ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

شیائومی در مراسمی که ساعت ۱۶:۰۰ امروز به‌وقت تهران به‌صورت آنلاین برگزار کرد، چندین محصول را به‌نمایش گذاشت. به‌نوشته‌ی Gizmochina، شیائومی در بخشی از مراسم امروز روتر گیمینگ جدیدی با نام Xiaomi Mi AX9000 Gaming Wi-Fi Router معرفی کرد که از استاندارد وای فای 6 استفاده می‌کند.

شیائومی Mi AX9000 روتر سه بانده‌ای است که از هر دو فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵٫۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به تراشه‌ی ۶ هسته‌ای کوالکام مجهز است. این تراشه پردازنده‌ی مرکزی (CPU) چهار هسته‌ای و پردازنده‌ی عصبی (NPU) دو هسته‌ای دارد. شیائومی می‌گوید سومین باند روتر جدیدش با نام 5G_Game شناخته می‌شود و مخصوص انجام بازی است. 

افزون‌بر این موارد، روتر AX9000 دارای پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتزی ۴×۴ است؛ درحالی‌که روترهای سری AX3000 پهنای باند ۸۰ مگاهرتزی ۴×۴ ارائه می‌دهند. روتر وای فای جدید شیائومی از MU-MIMO و OFDMA پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال هم‌زمان ۱۶ دستگاه به آن وجود دارد. 

روتر Mi AX9000 طراحی هشت ضلعی جذابی دارد و در بالای آن چراغ‌های LED به‌فرم X قرار گرفته‌اند. چهار آنتن در طرفین روتر دیده می‌شود. مدیرعامل شیائومی در مراسم امروز گفت هر یک از این آنتن‌ها در واقع شامل سه آنتن است تا تعداد کل آنتن‌های روتر AX9000 به ۱۲ عدد برسد. روتر شیائومی دارای درگاه‌های LAN و USB 3.0 است و یک فن دارد تا به‌هنگام فعالیت، خنک بماند. 

روتر وای فای جدید شیائومی به‌لطف پردازنده‌ی کوالکام، بسته‌به فرکانسی که به آن متصل شده، از سرعت حداکثر ۴۸۰۴ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید روتر AX9000 سیگنال قدرتمند تا ۱۲ متر ارائه می‌دهد و این سیگنال از درون دیوار و اشیاء مختلفی که در خانه پیدا می‌شوند عبور می‌کند. 

روتر Mi AX9000 با قیمت ۹۹۹ یوآن (تقریبا ۱۵۲ دلار) به بازار عرضه می‌شود.ظ

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات