رونمایی محصولات جدید D-Link در نمایشگاه CES 2021؛ از مودم جیبی تا دوربین تحت‌شبکه و روتر

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دی لینک در نمایشگاه CES 2021 محصولات جدیدی معرفی کرد که یکی از آن‌ها مودمی جیبی با پشتیبانی از 5G است و محصولی دیگر در دسته‌ی دوربین‌های تحت‌شبکه‌ی مجهز به هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.
تبلیغات

شرکت‌های حوزه‌ی شبکه در نمایشگاه CES 2021 حضور خیلی پررنگی نداشتند، اما در هر صورت شامل معرفی چند روتر و محصولات دیگر ازسوی آن‌ها بودیم. دی لینک (D-Link) ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی جدیدترین محصولات خود را به‌نمایش گذاشت. محصولات جدید دی لینک پیشرفت‌هایی نسبت‌به نسل قبل تجربه کرده‌اند.

مودم جیبی DWR-2101 

مودم جیبی دی لینک DWR-2101 با پشتیبانی از وای فای 6 و 5G از نمای جلو

دی لینک در نمایشگاه CES 2021 مودم جیبی جدیدی را که DWR-2101 نامیده می‌شود رونمایی کرد. این مودم جیبی امکان دسترسی به اینترنت 5G را فراهم می‌کند و توانایی پشتیبانی از استاندارد وای فای 6 (AX1800) را دارد.

 مودم جیبی DWR-2101 به نمایشگر لمسی ۲٫۴ اینچ رنگی مجهز است که می‌تواند داده‌های مختلف را به‌نمایش بگذارد. این مودم از درگاه شبکه‌ی کابلی، درگاه USB-C (برای شارژ) و باتری ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌‌کند. دی لینک می‌گوید DWR-2101 اولین مودم جیبی 5G دنیا است که از شبکه‌ی وای فای 6 هم پشتیبانی می‌کند. 

CPE جدید DWR-2000

CPE دی لینک DWR-200 0 از نمای جلو سفید

دومین محصول دی لینک در نمایشگاه CES 2021، مدل جدید CPEهای این شرکت است که DWR-2000 5G نام دارد و امکان اتصال به اینترنت 5G را فراهم می‌کند. CPE جدید دی لینک صرفا از شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (Sub-6Ghz) پشتیبانی می‌کند و توانایی پشتیبانی از شبکه‌ی مبتنی‌بر موج میلی‌متری (mmWave) را ندارد.

دی لینک از حضور دو درگاه شبکه‌ی کابلی گیگابیتی، یک درگاه WAN گیگابیتی، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه RJ-11 (به‌منظور پشتیبانی از VoLTE) در DWR-2000 خبر می‌دهد. دی لینک همچنین می‌گوید می‌توان ازطریق DWR-2000 شبکه‌ی مش (Mesh) ایجاد کرد.

سوئیچ شبکه‌‌ی DMS-106XT

سوئیچ شبکه دی لینک DMS-106XT از نمای جلو

سومین محصول دی لینک، در دسته‌ی سوئیچ‌های شبکه جای می‌گیرد و DMS-106XT نام دارد. سوئیچ جدید دی لینک از دو درگاه کابلی ۲٫۵ گیگابیتی استفاده می‌‌کند و توانایی اتصال به شبکه‌ی وای فای 6 را دارد. سوئیچ DMS-106XT همچنین به دو درگاه ۱۰ گیگابیتی مجهز است تا بتوان تجهیزات ذخیره‌سازی را به آن متصل کرد.

دی لینک می‌گوید DMS-106XT می‌تواند ازطریق قابلیت Turbo Mode بهینه‌سازی‌هایی در شبکه به‌منظور انجام کارهایی مثل استریم محتوای 4K اعمال کند. 

آداپتور شبکه‌ی DUB-E250

آداپتور شبکه دی لینک DUB-E250 سفید متصل شده به لپ تاپ

محصول دیگر دی لینک، در دسته‌ی آداپتورهای شبکه جای می‌گیرد. آداپتور شبکه‌ی DUB-E250 ازطریق درگاه USB-C امکان دسترسی به درگاه شبکه‌ی ۲٫۵ گیگابیتی را فراهم می‌‌کند. DUB-E2 به منبع تغذیه‌ی مجزا نیاز ندارد و درصورتی‌که در حالت کارکرد کامل خود قرار داشته باشد، حداکثر پهنای باند ۴٫۶ گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

آداپتور شبکه‌ی جدید دی لینک به‌حدی کوچک است که درون جیب جای می‌گیرد و درگاه شبکه‌ی کابلی را به لپ تاپ هایی که از آن بی‌بهره هستند اضافه می‌کند. 

دوربین تحت‌شبکه‌ی DCS-8635LH

دوربین تحت شبکه دی لینک DCS-8635LH سفید از نمای جلو

دوربین تحت‌شبکه‌ی سیمی و بدون سیم جدید دی لینک مخصوص فضاهای خارجی و ساختمان‌ها است. این دوربین که زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه‌ای دارد، محتوای ویدئویی را با وضوح 2K ضبط می‌کند. دوربین تحت‌شبکه‌ی  DCS-8635LH همچنین مجهز به هوش مصنوعی است تا بتواند چهره‌ی افراد و حتی پلاک خودروها را تشخیص دهد. این دوربین در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهد و در محیط‌هایی که دارای دمای بین ۲۵- تا ۴۵+ درجه هستند دوام می‌آورد.

امکان استفاده از دوربین تحت‌شبکه‌ی جدید دی لینک به‌صورت سیمی و بدون سیم وجود دارد. دی لینک می‌گوید دوربین DCS-8635LH توانایی پشتیبانی از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا را هم دارد و می‌توان ویدئوهای ثبت‌شده توسط آن را روی کارت حافظه یا سرورهای ابری ذخیره کرد. 

آداپتور DWA-X185

آداپتور USB 3.0 دی لینک DWA-X1850 مشکی از نمای بالا

محصول بعدی دی لینک در نمایشگاه CES 2021، آداپتوری با نام DWA-X185 است که از درگاه USB 3.0 و استاندارد وای فای 6 استفاده می‌کند. دی لینک می‌گوید این آداپتور پهنای باند بی‌سیم بین ۶۰۰ تا ۱٬۲۰۰ مگابایت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. آداپتور USB 3.0 دی لینک DWA-X1850 یک‌سری قابلیت سطح بالا همچون OFDMA و MU-MIMO و WPA3 دارد. 

روتر DIR-X5460

روتر وای فای 6 دی لینک DIR-X5460 نمای جلو طرح گرافیکی

آخرین محصول جدید دی لینک، در دسته‌ی روترها جای می‌گیرد. روتر وای فای 6 جدید DIR-X5460 از وای فای دوبانده پشتیبانی می‌کند و امکان ۶ استریم 4K هم‌زمان را ارائه می‌دهد. این روتر دارای فناوری‌های OFDMA و MU-MIMO است و ازطریق قابلیت BSS تداخل سیگنال‌ها را کاهش می‌دهد. روتر DIR-X5460 دی لینک چهار درگاه گیگابیتی به‌همراه درگاه‌های USB 2.0 و USB 3.0 دارد و از استاندارد WPA3 استفاده می‌کند. 

دی لینک در بیانیه‌ای که برای زومیت فرستاده است می‌گوید تمامی محصولات جدیدش به‌زودی با گارانتی آونگ در بازار ایران عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات