دیسکورد سرور مخصوص طرفداران دونالد ترامپ را مسدود کرد

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیکسورد یکی از سرورهای خود را که «The Donald» نام داشت و به کانال ارتباطی طرفداران سرسخت دونالد ترامپ تبدیل شده بود مسدود کرد.
تبلیغات

ناآرامی‌های چند روز اخیر آمریکا باعث شده است بسیاری از شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری رئیس ‌جمهور آمریکا را مسدود کنند. شبکه‌های اجتماعی تشویق به خشونت را دلیل اصلی مسدود کردن حساب کاربری دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند. تا این لحظه توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و حتی توییچ حساب کاربری رئیس‌ جمهور آمریکا را مسدود کرده‌اند. به گزارش The Verge، امروز دیسکورد هم سرور مربوط به طرفداران ترامپ را مسدود کرده است.

این سرور که «The Donald» نام دارد، به یکی از فروم‌های ردیت به نام r/The_Donald و وب‌سایت TheDonald.win ارتباط پیدا می‌کرد.

این قطع دسترسی‌ها از آنجایی شروع شد که گروهی از طرفداران ترامپ با تشویق او به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. البته دیسکورد هنوز سندی پیدا نکرده که ثابت کند این سرور برای سازماندهی معترضان مورد استفاده قرار گرفته است.

دیسکورد اعلام کرده است که سیاست‌های این شرکت هیچ جایی برای خشونت و تشویق به خشونت ندارد و به همین دلیل این پلتفرم مکانی برای حضور خشونت‌طلب‌ها نخواهد بود. در بیانیه دیسکورد آمده است که این سازمان سندی پیدا نکرده که از سرور The Donald برای سازماندهی افراد برای شرکت در خشونت‌های ۶ ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا استفاده شده باشد؛ اما تصمیم گرفته است این سرور را مسدود کند تا از بروز خشونت‌ بیشتر و منتشر شدن اطلاعات اشتباه جلوگیری شود.

ردیت در ماه ژوئن فروم r/The_Donald را مسدود کرده بود. سرور The Donald یکی از معدود مکان‌هایی بود که کاربران طرفدار دونالد ترامپ ردیت، پس از مسدود شدن فروم مورد نظر در آن فعالیت می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات