گوگل کلاد پرینت فردا به پایان راه می‌رسد

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
یر اساس اعلام گوگل، سرویس کلاد پرینت که در سال ۲۰۱۰ آغازبه‌کار کرده بود، فردا در تاریخ یکم ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹) از دسترس خارج می‌شود.
تبلیغات

خبرگزاری انگجت به‌ نقل از اطلاعیه‌ی رسمی گوگل،  اعلام کرد این شرکت فردا به کار سرویس کلاد پرینت (Google Cloud Print) پایان می‌دهد. گوگل نخستین بار در سال ۲۰۱۹ پایان کار کلاد پرینت را اعلام کرده بود و پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام روز موعود فرا رسید.

قطعا از دسترس خارج شدن کلاد پرینت تأثیر خاصی روی کار بسیاری از کاربران نمی‌گذارد؛ اما اندک افرادی که همچنان مشغول استفاده از کلاد پرینت هستند احتمالا ناامید خواهند شد. اگر جزو این افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر اپلیکیشن پیش‌فرض پرینتر سیستم خود را تغییر دهید. 

گوگل سرویس کلاد پرینت را در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی کرد تا کاربران کروم او اس (Chrome OS) بتوانند راحت‌تر اسناد مورد نظر خود را چاپ کنند. کلاد پرینت در دورانی منتشر شد که کروم OS پشتیبانی مناسبی از چاپگرها نداشت.

در سال ۲۰۱۷ گوگل گزینه‌ی چاپ محلی را به کلاد پرینت اضافه کرد. این قابلیت به کاربر امکان می‌داد دستگاه کروم OS خود را به تمامی چاپگرهای سازگار که در شبکه‌ی شرکت حضور داشتند، متصل کند؛ بدون اینکه به اتصال بر بستر فضای ابری نیاز باشد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی کلاد پرینت دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات