سرویس ابری گوگل در کشورهای بیشتری گسترش پیدا می‌کند

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سال ۲۰۲۰ مقطع مهمی برای سرویس‌های ابری در سرتاسر دنیا بود. AWS، Azure و Google دیتاسنترهای خود را در کشورهای مختلف گسترش داده‌اند.
تبلیغات

به گزارش تک‌کرانچ، گوگل برای اینکه بتواند بهتر با شرکت‌های فعال در حوزه سرویس‌های ابری رقابت کند، دیتاسنترهای خود را در چند کشور دیگر گسترش داد. بر اساس اعلام این شرکت، در طول سال‌های آینده چند کشور دیگر به سرویس‌های ابری این شرکت مجهز می‌شوند. این کشورهای جدید شامل شیلی، آلمان و عربستان هستند.

گوگل سال گذشته دیتاسنترهای سرویس‌های ابری خود را در اندونزی، کره جنوبی و ایالت‌های لاس‌وگاس و سالت لیک سیتی آمریکا گسترش داده بود.

 در طول ۱۲ ماه آینده فرانسه، ایتالیا، قطر و اسپانیا هم تحت پوشش سرویس‌های ابری گوگل قرار می‌گیرند.

در حال حاضر گوگل ۲۴ منطقه مختلف شامل ۷۳ حوزه را تحت پوشش قرار داده که شامل کشورهایی که قرار است تحت پوشش قرار بگیرند نمی‌شود.

سرویس Azure مایکروسافت با اختلاف پیشتاز رقابت گسترش سرویس‌های ابری است. البته به نظر می‌رسد گوگل با اضافه کردن ۱۲ منطقه جدید، از سرویس‌های AWS آمازون پیشی بگیرد.

رقابت سرویس‌های ابری به‌زودی از راه‌اندازی دیتاسنترهای بزرگ خارج می‌شود و تمرکز خود را روی منطقه‌های کوچک‌تر و محیط‌های شهری می‌گذارد. این نزدیکی باعث می‌شود شرکت‌ها و سرویس‌ها بهتر با مشتری‌ها در ارتباط باشند.

گوگل در طول سال‌های گذشته روی توسعه سرویس‌های ابری سرمایه‌گذاری زیادی کرده است؛ اما  سرویس ابری آن ضعیف‌تر از رقبا فعالیت می‌کند. تا سه سال پیش گوگل تنها ۱۳ منطقه را پوشش می‌داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات