اختلال در راه‌اندازی محصولات اپل به دلیل تقاضای زیاد و مشکلات آیکلاد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعات منتشرشده، برخی از کاربران برای راه‌اندازی محصولات اپل، با مشکلاتی در اتصال به آیکلاد روبه‌رو شده‌اند.
تبلیغات

اپل در یک فصل پاییزی شلوغ و پرکار، سه رویداد بزرگ برای معرفی محصولات خود از جمله خانواده‌ی آیفون ۱۲، اپل واچ سری ۶، آیپد ایر ۴، مک‌های مبتنی بر آرم و... برگزار کرد و چندی پیش در یک تصمیم غیر منتظره، اولین هدفون دورگوشی‌ موسوم به ایرپاد مکس را به‌صورت مطبوعاتی رونمایی کرد تا به‌عنوان آخرین محصول سخت‌افزاری اپل، سال ۲۰۲۰ را تکمیل کند. حال گفته می‌شود که با توجه به حجم زیاد تقاضا در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ و مصادف شدن با کریسمس، مشکلاتی در سرورهای آیکلاد رخ داده است.

روز گذشته، تعدادی از کسانی که محصولاتی مانند اپل واچ، آیفون و هوم‌پاد را به‌عنوان هدیه‌ی کریسمس دریافت کرده بودند، مشکلی در سیستم آیکلاد و به تبع آن، فعال‌سازی دستگاه‌های خود گزارش داده‌اند. تاکنون دلایل مشکل مذکور مشخص نشده است؛ اما برخی از کاربران ادعا می‌کنند که مدت‌زمان طولانی برای ایجاد حساب آیکلاد (iCloud) و راه‌اندازی دستگاه صرف کرده‌اند؛ درحالی‌که برخی دیگر حتی نتوانسته‌اند دستگاه‌ را فعال‌سازی کنند‌. بخش پشتیبانی اپل از این موضوع خبر دارد و در توییتی گفته است:

در حال حاضر ما ترافیک بالایی تجربه می‌کنیم که بر توانایی شما در راه‌اندازی آیکلاد تأثیر می‌گذارد؛ لطفا چند ساعت دیگر دوباره امتحان کنید.

غول دنیای فناوری هنوز اظهارنظر دیگری در این باره نکرده است؛ اما همان‌طور که گفته شد، پیش‌بینی می‌شود فصل تعطیلات امسال برای اپل بسیار شلوغ باشد. کوپرتینویی‌ها به دلیل تأخیر تولید ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، جدیدترین خانواده‌ی گوشی‌های آیفون را  هم یک ماه دیرتر از حد معمول عرضه کردند. انتظار می‌رود هوم پاد مینی و ایرپاد مکس با استقبال مناسبی روبه‌رو شوند که همگی این‌ها باعث می‌شود سرورهای اپل ترافیک بی‌سابقه‌ای تجربه کنند؛ این مسئله موجب بروز مشکلاتی در راه‌اندازی برخی از محصولات این شرکت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات