فروش گوشی‌های قفل‌‌شده از دسامبر ۲۰۲۱ در انگلستان ممنوع می‌شود

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلستان برای بهره‌مندی کاربران این کشور از خدمات شبکه‌های دیگر قانون جدیدی وضع کرده است.
تبلیغات

اداره‌ی ارتباطات بریتانیا موسوم به آفکام (Ofcom)‌ از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) فروش گوشی‌های قفل‌شده‌ی تمامی شبکه‌های موبایلی انگلستان را ممنوع کرد. گوشی‌های قفل‌شده کاربران را به استفاده از خدمات یک اپراتور محدود می‌کنند و درصورت دریافت کد آنلاک، می‌توانند از خدمات اپراتورهای دیگر بهره‌مند شوند که البته این کار دردسرهایی دارد.  

سازمان آفکام اعلام کرد اکنون فرایند آنلاک‌کردن گوشی‌های قفل‌شده برای کاربران پیچیده و دشوار است و نیمی از کاربران با مشکلاتی ازجمله تأخیر در ارسال کد مواجه می‌شوند و حتی در مواقعی کد آنلاک را دریافت نمی‌کنند. ناگفته نماند ۳۵ درصد از کاربران گوشی‌های قفل‌شده نیز به‌دلیل پیچیده‌بودن فرایند آنلاک‌کردن از انجام این کار منصرف می‌شوند.

درواقع، تصمیم اخیر این سازمان برای سهولت در تغییر اپراتور موبایلی گرفته شده است. سلینا چادها، مدیر ارتباطات آفکام، درباره‌ی ممنوعیت فروش گوشی‌های قفل‌شده گفت این کار در زمان و هزینه‌ی کاربران صرفه‌جویی می‌کند و دیگر به اقدامات لازم برای آنلاک‌کردن آن‌ها نیازی نیست.

بسیاری از شبکه‌های اپراتوری انگلستان ازجمله O2 ،Sky ،Three و Virgin Mobile فقط گوشی‌های آنلاک‌شده می‌فروشند و اپراتورهای BT ،EE ،Vodafone و Tesco نیاز دارند تا مهلت اعلام‌شده‌ی اداره‌ی ارتباطات بریتانیا، استراتژی‌شان را در فروش تغییر دهند. شرکت‌های یادشده اعلام کردند که اقدامات لازم را انجام خواهند داد و از قانون جدید آفکام پیروی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات