کوتاه کردن لینک به‌ سادگی آب‌ خوردن؛ با این ۱۰ سایت لینک‌های خود را کوتاه کنید

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 8 دقیقه
قیچی در حال کوتاه کردن لینک
با از دسترس خارج شدن بیتلی می‌توان برای کوتاه کردن لینک از سرویس‌های دیگری استفاده کرد که عملکرد مشابهی دارند.
تبلیغات

حتماً تاکنون در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، لینک‌هایی را دیده‌اید که شما را به سایت‌ها و صفحه‌های دیگر هدایت می‌کنند. به‌طور کلی پیوندها طولانی هستند و باید برای استفاده، آن‌ها را کوتاه کرد و آن‌وقت فضای کمتری نسبت به URL اولیه اشغال می‌شود.

اما چگونه می‌توان از ابزارهای کوتاه‌کننده لینک استفاده کرد؟ اکنون وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان به وسیله آن‌ها آدرس‌های مختلف اینترنتی را کوتاه کرد. فرقی نمی‌کند از گوشی استفاده می‌کنید یا لپ تاپ، به راحتی می‌توانید با سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند لینک‌های خود را کوتاه‌ کرده و در صفحات مجازی به اشتراک بگذارید.

در این مقاله چند مورد از بهترین جایگزین‌های موجود در اینترنت برای انجام این کار آورده شده است.

نکات مثبت ابزارهای کوتاه‌کننده لینک

آسان‌ شدن اشتراک‌گذاری: سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک باعث می‌شوند اشتراک‌گذاری URL بلند، آسان‌تر شود. برای مثال اگر شما بخواهید از لینک صفحه‌ی مد نظر خود روی کارت ویزیت، تبلیغات یا هر مورد دیگری استفاده کنید، نمی‌توانید به‌طور مستقیم آدرس اصلی را قرار بدهید.

سهولت بررسی ترافیک سایت: شما می‌توانید یک لینک کوتاه برای استفاده در توییتر، یک مورد دیگر برای فیسبوک و حتی یک لینک کوتاه‌شده مشخص برای ایمیل‌های کاری ایجاد کنید؛ بدین شکل می‌توانید به‌راحتی ترافیک هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

می‌توان با ابزارهای کوتاه‌کننده لینک به‌راحتی ترافیک سایت را بررسی کرد

بررسی مخاطبان: بسیاری از سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک به کاربران خود ابزار ردیابی جامعی ارائه می‌دهند که به وسیله‌ی آن می‌توان دید چه کسی روی لینک مدنظر کلیک کرده است، این کاربر در کجای جهان قرار دارد و به چه زبانی صحبت می‌کند. می‌توان از این اطلاعات برای به دست آوردن آمارهای مختلف استفاده کرد‌.

تعداد زیادی سایت کوتاه‌کننده لینک در فضای مجازی وجود دارند. بسیاری از آن‌ها دارای دو بخش هستند که یکی از آن‌ها رایگان است و برای استفاده از دیگری باید هزینه کنید. عموماً در بخش رایگان، کار اصلی یعنی کوتاه کردن لینک انجام می‌شود و با پرداخت هزینه، قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری مانند شخصی‌سازی لینک دردسترس کاربر قرار می‌گیرد. هر کدام از سرویس‌هایی که در ادامه نام برده‌ می‌شوند، به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص در این فهرست وجود دارند.

کوتاه‌کننده لینک ایرانی

ابتدا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که ایرانی هستند و می‌توانید به‌راحتی و بدون مشکل به کمک آن‌ها لینک‌های خود را کوتاه کنید.

B2n.ir

صفحه اول سایت b2nir و باکس قراردادن لینک
  • قیمت: رایگان

به عنوان اولین سایت سراغ B2n.ir رفته‌ایم که می‌تواند به‌سرعت لینک‌های شما را کوتاه کرده و برای استفاده در صفحه‌های مختلف آماده کند. تنها کافی است URL مورد نظر خود را در باکس کپی کرده و بگذارید باقی کارها را خود سایت انجام دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی B2n.ir این است که می‌توان علاوه‌بر لینک کوتاه، QR Code نیز ساخت. این برای افرادی که قصد دارند آدرس صفحه‌های شخصی خود را روی کارت ویزیتشان چاپ کنند، گزینه بسیار عالی به نظر می‌رسد.

Rizy.ir

صفحه اول سایت rizy و طراحی شبیه ابر
  • قیمت: رایگان

از سایت‌های محبوب ایرانیان برای کوتاه کردن لینک می‌توان به ریزی اشاره کرد. به کمک ابزار موجود در آن نه تنها می‌توانید لینک‌های خود را کوتاه کنید، بلکه امکان درآمدزایی نیز وجود دارد.

امکانات Rizy نیز مانند گزینه قبلی رایگان بوده و می‌توانید به راحتی و تنها با ثبت‌نام در آن از امکانات موجود استفاده کنید. از ویژگی‌های آن می‌توان به امکان مشاهده آمار بازدیدکنندگان لینک‌ها، امکان انتخاب آدرس دلخواه و وجود ابزارهای پیشرفته اشاره کرد.

yun.ir

صفحه اول سایت Yunir و باکس قرارگیری لینک
  • قیمت: رایگان

از دیگر سایت‌های ایرانی موجود برای کوتاه‌کردن لینک می‌توان yun.ir را نام برد که به‌راحتی تمام آدرس‌های شما را تغییر می‌دهد. البته علاو‌ه‌بر حالت معمولی، گزینه‌ پیشرفته‌‌تری نیز برای این کار وجود دارد که امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

رابط کاربری yun.ir نیز دوستانه طراحی شده و همین ویژگی باعث می‌شود هرکسی بتواند به‌راحتی لینک‌های مورد نظر خود را کوتاه کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سایت مذکور امکان درآمدزایی را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

Zaya.io

صفحه اول سایت zaya و باکس قرارگیری لینک
  • قیمت: رایگان

از دیگر سایت‌های ایرانی که تمامی امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌توان به Zaya.io اشاره کرد. کار با آن نیز بسیار آسان است و می‌توانید تمامی ابزارهای موجود در آن را پس از ثبت نام به راحتی مورد استفاده قرار دهید.

از قابلیت‌های زایا می‌توان به امکان ساخت بارکد، مشاهده آمار پیشرفته هر لینک و دامنه اختصاصی اشاره کرد. شما حتی می‌توانید به کمک این سایت برای لینک‌های خود تاریخ انقضا مشخص کنید تا پس از اتمام آن دیگر دردسترس نباشد.

Opizo.com

صفحه اول سایت opizo و باکس قرارگیری لینک
  • قیمت: رایگان

سایت اپیزو که خود را برترین سیستم کوتاه‌کننده لینک ایرانی می‌داند به شما اجازه می‌دهد به صورت رایگان آدرس‌های خود را برای استفاده در صفحه‌های مختلف کوتاه کنید. درضمن، از آن می‌توانید درآمد داشته باشید.

از ویژگی‌های آن می‌توان به امنیت، کوتاه‌کننده هوشمند، سفارشی‌سازی و تاریخ انقضا اشاره کرد.

کوتاه‌کننده لینک خارجی

حال که پنج مورد از بهترین ابزارهای ایرانی برای کوتاه کردن لینک را معرفی کردیم، سراغ چند نمونه خارجی نیز می‌رویم. در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده و استفاده کنید.

Short.io

صفحه اول سایت short.io و مراحل مختلف لینک سازی
    • قیمت: رایگان/دارای طرح‌های پولی

به‌عنوان اولین کوتاه‌کننده لینک خارجی Short.io را معرفی می‌کنیم که دارای طرح‌های رایگان و پولی است. شما می‌توانید بنا به نیاز خود از آن استفاده کنید. به کمک این سایت امکان بررسی مکان جغرافیایی و دستگاه‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند، وجود دارد. در ضمن، می‌توانید به مخاطبان هدف خود لینک‌های مختلفی ارسال کنید.

به راحتی، هنگامی که لینک خود را اضافه می‌کنید، روی آیکون اپل یا اندروید کلیک کنید. بدین شکل، URLهای ارسالی در هردستگاه به درستی نمایش داده می‌شود. حتی می‌توانید برای کاربران iOS چیزی کاملاً متفاوت نسبت به کاربران دسکتاپ بفرستید، اما احتمالاً برای همه، جمله خود شما، گیج‌کننده خواهد بود.

rlu.ru

صفحه اول سایت rluru و مراحل ساده سازی لینک
  • قیمت: رایگان

اگر به دنبال سایت رایگانی هستید که به راحتی لینک‌های شما را کوتاه می‌کند، rlu.ru انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. در این سایت امکانات اضافه‌ دیگری ارائه نمی‌شود و تنها هدف آن کوتاه‌تر کردن آدرس‌های کاربران است.

می‌توانید وارد سایت شده و لینک موردنظر خود را در باکس موجود الصاق کنید. سپس روی دکمه Shorten بزنید تا به‌راحتی آدرس کوتاه‌شده در اختیارتان قرار بگیرد. همچنین با فعال‌سازی گزینه Delete After، می‌توان برای لینک تاریخ انقضا مشخص کرد.

Rebrandly

صفحه اول سایت polr و باکس کوتاه کردن لینک
  • قیمت: رایگان/ دارای طرح‌های پولی

Rebrandly مانند باقی گزینه‌ها سرویس کوتاه‌کننده لینک است، اما کمی تفاوت دارد. توسعه‌دهندگان این سرویس معتقدند ارزش برندها از شخصی‌سازی لینک‌هایی که از سراسر وب به صفحه آن‌ها متصل می‌شوند، به دست می‌آید. سرویس رایگان آن‌ها پنج دامنه اصلی ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند از لینک‌های به‌دست‌آمده توسط Rebrandly در کارت ویزیت، سایت یا حتی تبلیغات استفاده کنند. این سرویس شامل ابزاری برای بررسی محبوبیت هر کدام از لینک‌های تولیدشده است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی برای لینک خود کد QR تولید کنید.

Polr

صفحه اول سایت polr و باکس کوتاه کردن لینک
  • قیمت: رایگان

Polr پروژه‌ای منبع‌بازی است که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند میزبانی سرویس کوتاه‌‌کننده لینک خود را بر عهده بگیرند؛ البته برای انجام این کار باید علم آن را داشته باشید. می‌توان ازطریق صفحه پروژه‌ی Polr یا GitHub به این بخش دسترسی پیدا کرد.

شما می‌توانید از این سرویس به هر شکل که دوست دارید استفاده کنید. اگر برنامه‌نویس هستید با تغییر کدهای آن، Polr را شخصی‌سازی کنید؛ اگر تنها نیاز به یک سرویس کوتاه‌کننده لینک دارید، به‌راحتی از ابزارهای ارائه‌شده استفاده کنید.

URL Shortener by Zapier

صفحه اول سایت zapier و باکس کوتاه کردن لینک
  • قیمت: رایگان

فرض کنید می‌خواهید هر بار یک تصویر جدید در صفحه‌ شخصی آپلود کردید، به‌سرعت لینک کوتاه از آن تولید و در Google Sheet ذخیره شود. می‌توانید به‌راحتی با استفاده URL Shortener by Zapier این کار را انجام دهید. کافی است دستور مورد نیاز را به سرویس دهید و از آن به بعد تنها به فکر آپلود کردن عکس‌های جدید باشید و باقی کار را به Zapier بسپارید.

 چند سرویس دیگر برای کوتاه کردن لینک

اکنون که توضیحات کافی برای سرویس‌های جایگزین بیتلی ارائه شد، چند گزینه‌ی دیگر که می‌توان به وسیله آن‌ها لینک‌های موجود فضای مجازی را کوتاه کرد، فهرست شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از هر کدام از آن‌ها، آدرس‌های بلند را کوتاه کنند:

 کلام آخر

برای کوتاه کردن آدرس‌های اینترنتی بلند سرویس‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید بر اساس نیاز خود بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. هر کدام از آن‌ها ابزارهای مختلفی دراختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانند با نیازهای شما سازگاری داشته باشند.

به‌نظر شما کاربران زومیت بهترین گزینه بین سرویس‌های گفته‌شده کدام است؟ آیا شما از سرویس دیگری استفاده می‌کنید که در فهرست ما وجود نداشت؟ لطفاً آن را به ما معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات