وردپرس امکان تبدیل خودکار متن سایت به رشته توییت را فراهم می‌ کند

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ورد‌پرس با توسعه‌ی قابلیت جدید، سعی بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها را دارد.
تبلیغات

وردپرس افزونه‌ی جدیدی ایجاد کرده است که با استفاده از آن می‌توان پست‌های وبلاگ را با چند کلیک به توییت استورم تبدیل کرد. اوایل سال جاری میلادی، وردپرس قابلیت جدید unroll را معرفی کرد که به‌واسطه‌ی آن امکان انتقال رشته توییت یا توییت استورم (طوفان توییتری) به سایت وردپرس فراهم می‌شود و حالا با عرضه‌ی ویژگی جدید، ارسال پست‌های سایت وردپرس به توییتر را امکان‌پذیر کرده است.

به گفته‌ی وردپرس، با قابلیت جدید می‌توانید هر بخش از متن پست سایت را به‌همراه ویدئو و عکس توییت کنید. عکس‌ها و ویدئوها مطابق با متن به‌صورت خودکار در رشته توییت مربوطه قرار می‌گیرند.

برای استفاده از ویژگی جدید توییت‌ استورم، کافی است کاربران وردپرس روی آیکون سبزرنگ Jetpack در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه کلیک و حساب توییتر را به سایت وردپرس متصل کنند.  

آیکون Jetpack برای تبدیل متن سایت به رشته توییت

ناگفته نماند این قابلیت جدید از چندین حساب توییتری پشتیبانی می‌کند و امکان ارسال رشته توییت در چند حساب وجود دارد. پس از برقراری ارتباط توییتر، حساب یا حساب‌های مدنظر را برای ارسال توییت انتخاب کنید و روی گزینه‌ی جدید رشته‌ توییت ضربه بزنید.

در پنجره‌ی بازشده متنی را به‌عنوان مقدمه برای رشته توییت‌ بنویسید تا کاربران دیگر درباره‌ی موضوع آن مطلع شوند. پس از کلیک روی دکمه‌ی انتشار، پست سایت به‌طور خودکار و منظم به شکل توییت استورم به اشتراک‌ گذاشته می‌شود. قابلیت جدید به گونه‌ای طبیعی طراحی شده است که به‌اشتراک‌گذاری از سایت را مشخص نمی‌کند؛ گویا کاربر خودش آن‌‌ها را در توییتر نوشته است.

افزودن گزینه‌ی رشته توییت به وردپرس

وردپرس درباره‌ی نحوه‌ی ویرایش متن در رشته توییت می‌گوید که باتوجه‌به فرمت پست سایت، متن‌ها را برای ایجاد چند رشته توییت از هم جدا می‌کند. برای مثال، به‌جای گنجاندن متن و پرکردن تمامی لغات در اولین رشته‌ی توییت، پس از جمله‌ی اول فاصله می‌دهد و سایر متن را در رشته‌های دیگر منتشر می‌کند. زمانی‌که پاراگراف برای یک توییت طولانی باشد، به‌صورت خودکار آن‌ را به چند رشته توییت تبدیل می‌کند و متنی را حذف نمی‌کند. 

تبدیل خودکار متن سایت به رشته توییت

علاوه‌براین، برای نویسندگانی که قصد دارند متنی را در وبسایتشان برای توییت استورم بنویسند، پیش‌نمایشی از رشته‌ توییت‌ها نشان داده می‌شود. این گزینه به کاربران وردپرس کمک می‌کند تا در حین نوشتن، متنشان را بر اساس محدودیت‌های واژگان توییتر بهتر تنظیم کنند.

پیش نمایش رشته‌ توییت در وردپرس

همچنین، در آخرین رشته توییت لینکی نشان داده می‌شود تا کاربران دیگر ازطریق آن به متن کامل در سایت دسترسی پیدا کنند.

دسترسی به این لینک می‌تواند مشکل خواندن رشته توییت را برای کاربران برطرف کند. ارسال متن‌های طولانی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای جذب مخاطب مفید باشد؛ اما خواندن چند رشته توییت برای برخی کاربران دشوار است. البته با افزایش محبوبیت توییت استورم بین کاربران، ابزارهایی برای رفع این مشکل پدید آمدند که محبوب‌ترینشان بات Thread Reader App است. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد تا رشته‌ توییت‌ها را در قالب پاراگراف طولانی در صفحه‌ی وب مطالعه کنند. برای این کار، کاربر باید در پاسخ، نام ThreadReaderApp@ را با نوشتن unroll منشن کند که حساب کاربری نویسنده‌ی پست را درگیر می‌کند.

وردپرس با عرضه‌ی ویژگی جدید، خواندن متن با فرمت سایت را آسان‌تر کرده است و کاربران توییتر به اپلیکیشن‌های واسطه‌گر ندارند و با کلیک روی لینک می‌توانند محتوای متنی را در فرمت پست سایت بخوانند. قابلیت جدید مزایایی را برای نویسندگان سایت به‌همراه دارد و کاربران توییتر با سایت نویسنده‌ آشنا می‌شوند و آن را دنبال می‌کنند که درنتیجه، بازدیدکنندگان سایت افزایش می‌یابد.

ماه گذشته، وردپرس اعلام کرده بود که تا پایان اکتبر ویژگی جدید توییت استورم را با  Jetpack 9.0 عرضه می‌کند. این ویژگی اکنون برای عموم دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات