تلویزیونی قدیمی باعث قطعی گسترده شبکه پهن باند در یکی از شهرهای ولز شد

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون دست دوم قدیمی هرروز ساعت هفت صبح به‌وقت محلی به‌مدت ۱۸ ماه باعث ایجاد قطعی گسترده‌ی اینترنت در شهر ابرهوسان در ولز شد. دلیل این اتفاق چه بود؟
تبلیغات

وقتی تمامی افرادی که در ابرهوسان، شهری کوچک در نزدیکی ماچیلنتِ ولز، به‌مدت ۱۸ ماه متوالی هرروز در ساعت هفت صبح به‌وقت محلی ارتباط خود را با اینترنت از دست می‌دادند، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت پهن‌باند در آنجا، یعنی Openreach، باید دلیل اصلی بروز این اتفاق را پیدا می‌کرد.

سه‌شنبه‌ی گذشته، Openreach پس از مدتی تحقیق گسترده اعلام کرد دلیل قطعی اینترنت تداخل الکتریکی تلویزیون دست‌دوم قدیمی بوده است؛ ادعایی که در نگاه اول، افراد زیادی را متعجب کرد. یکی از مهندسان شرکت Openreach، مایکل جونز، ماه‌ها در تلاش بود تا دلیل اصلی بروز مشکل را پیدا کند. او و اعضای تیمش حتی اقدامات مختلفی هم انجام دادند که شامل کارهایی مثل تعویض بخش‌های عظیمی از شبکه‌ی کابل اینترنت در سراسر شهر و مناطق اطراف آن می‌شد. بااین‌حال درنهایت، تیم مهندسی ویژه‌ای مجبور شد در دوران دنیاگیری ویروس کرونا مشغول کار روی این مشکل شود.

مهندس شرکت Openreach با انتشار بیانیه‌‌ای نوشت:

با استفاده از دستگاهی با نام تحلیلگر طیف (Spectrum Analyser) تمامی بخش‌های روستا را در ساعت ۶ صبح به‌وقت محلی و هنگام بارش شدید باران بررسی کردیم تا بدانیم می‌توانیم «نویز الکتریکی» پیدا کنیم یا نه. ساعت هفت صبح، آنچه انتظارش را داشتیم، اتفاق افتاد. دستگاهی که دراختیار داشتیم موفق شد‌ تداخل الکتریکی بسیار بزرگ و مداومی در روستا پیدا کند.

از این پدیده‌ی خاص با اصطلاح SHINE (مخفف نویز ضربتی یگانه‌ی سطح بالا) یاد می‌شود. SHINE به پدیده‌ای اشاره می‌کند که در آن، وسیله‌ای خانگی تداخل الکتریکی ساطع می‌کند و این موضوع مستقیما اتصال پهن‌باند را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مهندس Openreach درادامه‌ی بیانیه نوشت:

مشخص شد که هرروز ساعت هفت صبح به‌وقت محلی، ساکن خانه‌ای که تلویزیون قدیمی در آن وجود داشت، سراغ استفاده از تلویزیون می‌رفت. همان‌طورکه می‌توانید تصور کنید، وقتی موضوع را با ساکن آن خانه در میان گذاشتیم، او شرمسار شد که تلویزیون قدیمی‌اش باعث و بانی قطعی اینترنت گسترده در سطح شهر شده است. این فرد به‌سرعت موافقت کرد که تلویزیونش را خاموش کند و دیگر از آن استفاده نکند.

مقام‌های رسمی ولز گفته‌اند شهر ابرهوسان تا پیش از پایان سال جاری میلادی به اینترنت فیبر نوری تجهیز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات