سامسونگ برای ورایزن تجهیزات مخابراتی به ارزش ۶/۶ میلیارد دلار تأمین می‌کند

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قرارداد جدید سامسونگ و ورایزن نشان می‌دهد شرکت کره‌ای نقشی حیاتی در تأمین تجهیزات و توسعه‌ی زیرساخت 5G اپراتور آمریکایی ایفا خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ، غول کره‌ای دنیای فناوری، قراردادی با اپراتور بزرگ آمریکایی، ورایزن امضا کرد. قرارداد جدید دو شرکت با تمرکز روی تأمین تجهیزات شبکه منعقد شد که نشان از همکاری جدی کره و ایالات متحده در توسعه‌ی زیرساخت دارد.

قرارداد تأمین تجهیزت مخابراتی، بین دو شرکت Samsung Electronics America و Verizon Sourcing LLC امضا شد که ارزشی حدود ۷/۹ تریلیون وون، حدود ۶/۶ میلیارد دلار دارد. ابعاد این قرارداد را می‌توان حدود ۳/۴۳ درصد از فروش کل سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۱۹ دانست. کره‌ای‌ها در قرارداد جدید تا سال ۲۰۲۵ متعهد به تأمین تجهیزات ورایزن شده‌اند.

سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی درباره‌ی همکاری با ورایزن گفت: «ما از توسعه‌ی شراکت طولانی‌مدت خود با ورایزن با هدف ارتقای نسل بعدی شبکه‌های آن‌ها خرسند هستیم. ما با این قرارداد طولانی‌مدت استراتژیک، مرزهای نوآوری 5G را برای بهبود تجربه‌ی موبایلی کاربران ورایزن توسعه می‌دهیم. سامسونگ از پیش‌گامان توسعه‌ی mmWve و Sub-6 و نوآوری‌های حوزه‌ی RAN محسوب می‌شود. ما همچنین در راهکارهای 5G پیشرفت‌ها و توانایی‌هایی بی‌شماری داریم که از تراشه‌ها تا شبکه‌ها و دستگاه‌ها را شامل می‌شود. ما از ارائه‌ی فناوری‌های شبکه‌ای نوآورانه‌ی خود خوشحال هستیم که توانایی‌‌ها و قابلیت‌های 5G را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشند».

کسب‌وکار سامسونگ در حوزه‌ی تجهیزات شبکه، نقش مهمی در توسعه‌ی شبکه‌ی 5G در کره‌ی جنوبی داشت. آن‌ها جزو اولین شرکت‌هایی بودند که تجهیزات شبکه‌ی 5G را به شرکت‌های مخابراتی کره‌ی جنوبی ارائه کردند. تجاری‌سازی شبکه‌ی 5G در کره‌ی جنوبی بدون کمک و همراهی سامسونگ و شرکت‌های بزرگ دیگر ممکن نبود.

جدیدترین قرارداد سامسونگ با یک اپراتور آمریکایی را می‌توان تقریبا بزرگ‌ترین قرارداد آن‌ها در حوزه‌ی شبکه دانست که از فروش سالانه‌ی زیرمجموعه‌ی شبکه‌ی شرکت نیز بیشتر است. تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که زیرمجموعه‌ی شبکه‌ی غول کره‌ای، سالانه حداکثر چهار تا پنج تریلیون وون فروش دارد. البته منابع نزدیک ادعا می‌‌کنند که فروش شرکت در سال ۲۰۲۰ به‌خاطر تأثیرات کووید ۱۹ با کاهش روبه‌رو شد، اما آن‌ها برنامه‌ای جدی برای بازگشت به مسیر اوج از سال ۲۰۲۱ دارند.

سامسونگ عضوی از اتحادیه‌ی جدید موسوم به Open RAN Policy Coalition است. کارشناسان شبکه و مخابرات اعتقاد دارند این شبکه با هدف ازبین‌بردن سلطه‌ی هواوی بر بازار شبکه تشکیل شد. صرف‌نظر از دلیل راه‌اندازی اتحادیه، قرارداد جدید سامسونگ نشان می‌دهد که اپراتورهای بزرگ به‌مرور درحال تغییر مسیر از تجهیزات ساخت هواوی هستند. خبری که غول چینی دنیای مخابرات را بیش‌ازپیش نگران می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات