استیو وزنیاک بابت ویدئوهای کلاه‌برداری بیت‌ کوین از یوتیوب شکایت می‌کند

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی حمله‌ی هکری بیت‌کوین در یوتیوب، استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل، به‌دلیل سوءاستفاده از نام و تصویرش برای مقاصد کلاه‌برداری، از یوتیوب شکایت کرده است
تبلیغات

چند روز پیش، توییتر با حمله‌ی کلاه‌برداری بیت‌کوین روبه‌رو شد و هکرها با کنترل تعدادی از حساب‌های افراد مشهور، تقریبا ۱۲/۵ بیت‌کوین به‌جیب زدند. طبق گفته‌ی این شبکه‌ی اجتماعی، حمله‌ی هکری با مهندسی اجتماعی انجام نشده است و همچنان این پلتفرم درباره‌ی چگونگی هک‌شدن حساب‌های کاربری تحقیق می‌کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی بهترین طعمه برای سودجویی هکرها هستند؛ هکرهایی که با استفاده از اعتبار حساب‌های کاربری افراد مشهور، کاربران را فریب می‌دهند. علاوه‌بر توییتر، هکرها کنترل تعداد زیادی از حساب‌های یوتیوب را به‌دست گرفته‌اند و با ترفندهایی از کاربران تقاضا می‌کنند به حساب‌هایشان بیت‌کوین ارسال کنند.

یکی از چهره‌های معروفی که کلاه‌برداران از آن برای مقاصد سودجویی خود استفاده کرده‌اند، استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل است. به‌دنبال این اتفاق، او از یوتیوب شکایت کرده‌ است. درواقع به‌‌گفته‌ی وکلای وزنیاک، سودجویان از نام و تصویر او استفاده کرده‌اند تا کاربران را برای ارسال پول فریب دهند. در این پرونده‌ی شکایت، وزنیاک همراه‌با ۱۷ قربانی دیگر این کلاه‌برداری از یوتیوب خواسته‌اند به‌سرعت دربرابر این اقدام هکرها واکنش نشان دهد و ویدئوهای کلاه‌برداری بیت‌کوین را حذف کند.

یوتیوب به رسانه‌ی بلومبرگ گفته این حمله‌ی هکری مخالف سیاست‌های این شبکه‌ی اجتماعی است و شرکت نام‌برده تلاش می‌کند ویدئوهای کلاه‌برداری را از پلتفرمش حذف کند. در سه‌ماهه اول سال، این شبکه‌ی اجتماعی بیش از شش میلیون ویدئو حذف کرده و نزدیک به دو میلیون حساب‌ کاربری مغایر با سیاست‌های خود را بسته است. 

نکته‌ی جالب این است هفته‌ی گذشته دادگاه از توییتر بابت اقدام سریع علیه هکرها تقدیر کرده است. در همان روز هک‌شدن حساب‌های توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی در اقدامی سریع و قاطعانه تمامی حساب‌های هک‌شده را بست و تا حدی توانست از کاربرانش دربرابر هک‌شدن محافظت کند. درمقابل، هک‌های بیت‌کوینی ماه‌ها است در یوتیوب وجود دارند و در این شبکه‌ تبلیغ می‌شوند و یوتیوب به‌طور غیرمستقیم از آن‌ها سود کسب می‌کند.

درپایان، باید خاطرنشان کنیم کلاه‌برداری‌های بیت‌کوینی همچنان در یوتیوب ادامه دارند و سودجویان در حمله‌ی هکری در این شبکه برای سرقت پول از کاربران از ویدئو و عکس‌های کارآفرینان فناوری مشهور ازجمله استیو وزنیاک استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات