کره جنوبی مجوز استفاده از طیف موج Mid-band را برای پیاده‌سازی 5G صادر می‌کند

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مقام‌های کره جنوبی تصمیم گرفتند تا طیف موج mid-band مخصوص ارتباط‌های ماهواره‌ای را برای پیاده‌سازی شبکه‌ی مخابراتی 5G آزاد کنند.
تبلیغات

کره جنوبی طیف موج ۳/۷ تا ۴ گیگاهرتز را که اکنون برای ارتباط‌های ماهواره‌ای استفاده می‌شود، برای پیاده‌سازی ارتباط‌های بی‌سیم 5G اختصاص می‌دهد. وزارت علوم و فناوری اطلاعات این کشور اعلام کرد که افزایش تقاضای شدیدی برای فناوری 5G رخ داده است. به‌علاوه، آن‌ها باید روند کنونی بهره‌برداری از طیف باند میانی در ارتباط‌های ماهواره‌ای را هم مجددا مورد بررسی قرار می‌دادند تا بازدهی شبکه و طیف موج، مشخص شود.

توسعه‌ی ارتباط‌های بی‌سیم در کره‌ی جنوبی یکی از اولویت‌های اصلی دولت محسوب می‌شود. وزارت فناوری اطلاعات کشور اکنون و در اوج گسترش فناوری 5G، باند مهم ۳/۷ تا ۴ گیگاهرتز را در اختیار شرکت‌های مخابراتی قرار داد. همچنین مجوز استفاده از طیف ۶ گیگاهرتز هم برای کاربردهای وای‌فای صادر شد.

وزارت ارتباطات کره جنوبی پیش از صدور مجور جدید، وضعیت کنونی باند طیف میانی (۳ تا ۱۰ گیگاهرتز) را مورد بررسی قرار داد. این طیف موج پس از اوج‌گیری تقاضا برای شبکه‌ی مخابراتی 5G در سرتاسر جهان، افزایش تقاضای شدیدی را تجربه می‌کند. همچنین افزایش نصب زیرساخت‌های وای‌فای هم فشار بر طیف مذکور را افزایش می‌دهد.

باوجود اینکه منابع طیف موجی در دسترس دولت کره جنوبی محدود هستند، آن‌ها تصمیم دارند تا هرچه سریع‌تر طیف مدنظر را برای پیاده‌سازی 5G آماده کنند. هدف اصلی، افزایش بازدهی ارتباط در این شبکه‌های مخابراتی است. وزارت ارتباطات همچنین اعلام کرده بود که ۳۱۰ مگاهرتز از باندهای تحت اشغال 2G و 3G و 4G LTE را هم برای پیاده‌سازی 5G در نظر دارد، چون نسل‌های قبلی به‌مرور به تاریخ انقضا نزدیک می‌شوند. ۲۷۰ مگاهرتز از ۳۱۰ مگاهرتز مذکور، از طیف‌های ۲/۱ و ۱/۸ گیگاهرتز و ۸۰۰ مگاهرتز استخراج خواهد شد که اکنون به ترتیب در شبکه‌های 4G LTE شرکت‌های LG Uplus و SK Telecom و KT استفاده می‌شوند.

اختصاص طیف به ارتباط مخابراتی 5G به سرعت انجام نمی‌شود. وزارت ارتباطات کره اعتقاد دارد هنوز بسیاری از مردم از 4G استفاده می‌کنند و حتی کاربران 2G و 3G هم به زمان بیشتری برای تغییر شبکه به نسل جدید نیاز خواهند داشت. این وزارت‌‌خانه در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۶، حداکثر ۲،۶۴۰ مگاهرتز پهنای باند جدید به ۲،۶۸۰ مگاهرتز پهنای باند کنونی تحت اشغال 5G اضافه خواهد شد.

آخرین آمارها نشان می‌دهند که کره جنوبی تا ماه آوریل بیش از پنج میلیون مشترک 5G دارد. این تعداد مشترک، در طول یک سال عرضه‌ی نسل جدید شبکه‌های مخابراتی به دست آمده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات