اپل از مجموع خرید ۵۱۹ میلیارد دلاری ازطریق اپ‌استور در سال ۲۰۱۹ خبر داد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در گزارشی جدید ادعا کرد که مجموع هزینه‌های پرداختی ازطریق اپ استور برای اهداف متنوع، در سال ۲۰۱۹ به ۵۱۹ میلیارد دلار رسیده است.
تبلیغات

اگر کاربر آیفون یا آیپد باشید، قطعا با تعدد اپلیکیشن‌های پولی و سرویس‌هایی با پرداخت درون برنامه‌ای آشنایی دارید. صرف‌نظر از اینکه پرداخت برای این سرویس‌ها در کشور ما آن‌چنان مرسوم و آسان نیست، اما هزینه‌های بسیار زیادی در سرتاسر جهان ازطریق اپ‌استور اپل انجام می‌شود. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مجموع پرداختی کاربران برای مواردی همچون خرید اپلیکیشن و پرداخت درون برنامه‌ای در اپ استور در سال ۲۰۱۹ به ۶۱ میلیارد دلار رسید. به‌علاوه، کاربران برای خرید کالاهای فیزیکی و سرویس‌هایی همچون تاکسی اینترنتی و تحویل غذا نیز از کانال اپ استور اقدام می‌کنند که مجموع هزینه‌ی ۴۱۳ میلیارد دلاری را به‌‌همراه داشته است.

مطالعه‌ی جدید که سال گذشته توسط اپل انجام شد، ادعا می‌کند که مجموع پرداخت‌ها ازطریق اکوسیستم اپ استور اپل، در سال ۲۰۱۹ به ۵۱۹ میلیارد دلار در سرتاسر جهان رسیده است. هزینه‌های پرداخت شده برای تبلیغات آنلاین، در مجموع ۴۵ میلیارد دلار، خرید کالاها و سرویس‌های دیجیتال، ۶۱ میلیارد دلار و خرید کالاها و سرویس‌های فیزیکی، ۴۱۳ میلیارد دلار هزینه را در اپ استور به گردش درآورد. اپل در فروش کالاها و سرویس‌های دیجیتال، کارمزدی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد از توسعه‌دهنده‌ها دریافت می‌کند. البته در بخش هزینه‌های مرتبط با تبلیغات آنلاین و کالاها و سرویس‌های فیزیکی، هیچ هزینه‌ای به اپل پرداخت نمی‌شود.

اپل می‌گوید مطالعه‌ی مذکور را با این هدف انجام داده است تا تأثیر گسترده‌ی اپ استور را روی اقتصاد در سرتاسر جهان نشان دهد. به‌هرحال نحوه‌ی استفاده از دستگاه‌های هوشمند در دهه‌های گذشته تغییر قابل‌توجهی را تجربه کرد. امروز ما برای همه‌ی‌ کارها در زندگی روزمره، به دستگاه‌های هوشمند وابسته هستیم و حتی در نیازهای اولیه همچون خوراک و حمل‌ونقل نیز آن‌ها را به کار می‌گیریم. همین تغییر روند و نیازها، فرصت‌های مناسبی را برای ارزش‌آفرینی و اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند. درنهایت می‌توان ادعا کرد که اپ استور، تأثیری اقتصادی فراتر از فروش کالا و خدمات دارد. البته برای درک دقیق تأثیر اقتصادی، باید مطالعه‌های جامع‌تر و بیشتری انجام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات