توییتر: درخواست‌های دولتی برای افشای اطلاعات کاربران در حال افزایش است

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
توییتر به‌تازگی در گزارشی ادعا کرده است که میزان تقاضای دولت‌ها برای دریافت جزئیات اطلاعات کاربران افزایش چشمگیری داشته و به بالاترین میزان خود رسیده است.
تبلیغات

توییتر می‌گوید تعداد درخواست‌های دولتی برای دریافت اطلاعات کاربران به بالاترین حد خود از زمان آغاز به‌کار این رسانه رسیده است.

بر اساس جدیدترین گزارش شفافیت این غول رسانه‌های اجتماعی، در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ (از اواسط دی‌ماه تا اواسط تیر امسال) تعداد درخواست‌های دولتی برای دریافت اطلاعات کاربران نسبت به سال پیش، ۶ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که میزان حساب‌های کاربری که توییتر ناچار به افشای اطلاعات آن‌ها بوده، کاهش ۲۵ درصدی نشان می‌دهد؛ چراکه این شبکه اجتماعی تنها در نیمی از موارد یاد‌شده، حاضر به همکاری با سازمان‌های مربوطه بوده است.

مقاله‌های مرتبط:

    بر اساس این گزارش، یک سوم تمامی درخواست‌های وصول شده در این دوره زمانی به سازمان‌های دولتی آمریکا مربوط می‌شود که برای دریافت اطلاعات ۴۱۵۰ حساب کاربری، ۲۱۲۰ درخواست رسمی تنظیم کرده‌اند. از این حیث دولت آمریکا در رده اول قرار می‌گیرد و ژاپن با ۱۷۴۲ درخواست برای دریافت اطلاعات ۲۴۴۵ حساب کاربری، رتبه دوم را از آن خود کرده‌ا است. همچنین ۳۳ درخواست دولتی برای دریافت اطلاعات ۸۶ حساب کاربری در سرویس استریم ویدیویی Periscope تنظیم شده که توییتر تنها به ۶۰ درصد این درخواست‌ها، پاسخ مثبت داده است.  

    توییتر همچنین فاش کرده است که با سه بخشنامه پیشین سازمان امنیت ملی موسوم به بخشنامه‌های NSL که تمامی شرکت‌ها را در زمینه افشای اطلاعات غیر‌محتوایی کاربران (مواردی مانند زمان انتقال اطلاعات، اندازه و مدت زمان برقراری ارتباط)، ملزم به همکاری با FBI می‌کرد، موافقت کرده‌ است. هیچ یک از این بخشنامه‌ها به تایید قضات [دیوان عالی] نمی‌رسند و اغلب اوقات با دستور عدم‌افشا همراه هستند تا از برملاشدن جزئیات آن‌ها جلوگیری شود. اما پس از تصویب لایحه آزادی در سال ۲۰۱۵، شرکت‌ها می‌توانند از دولت درخواست کنند که این دستور عدم‌افشا لغو شود.

    در ادامه، این گزارش تاکید می‌کند که توییتر کماکان با مشکلاتی چون افزایش همه‌جانبه‌ی اطلاعات خصوصی کاربران، محتواهای توهین‌آمیز یا موارد حساسیت برانگیز و همینطور نفرت‌پراکنی در این شبکه اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند.  

    توییتر ادعا می‌کند که ۱۲۴٬۳۳۹ حساب کاربری به‌دلیل جعل هویت و ۱۱۵٬۸۶۱ حساب کاربری دیگر به‌خاطر ترویج تروریسم مسدود شده‌اند و این آمار در مقایسه با گزارش ۶ ماهه قبلی، ۲۵ درصد کاهش داشته است. همچنین توییتر ۲۴۴٬۱۸۸ حساب کاربری را به‌دلیل خشونت علیه کودکان یا سوءاستفاده جنسی از آنان حذف کرده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات