مایکروسافت در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی برای سرویس استریم بازی خود است

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد از طریق تیمِ جدیدی با نام آرکادیا، توسعه‌ی سرویس اختصاصی استریم آنلاین بازی‌ها را آغاز کند.
تبلیغات

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۰ شیوه‌ی سنتی عرضه‌ی ویندوز را کنار گذاشت و آغوشش را برای رویکرد سرویس‌محور باز کرد. به‌ واسطه‌ی این رویکرد، مایکروسافت ویژگی‌ها و خدمات جدید را به‌ مرور زمان به هسته‌ی اصلی این پلتفرم اضافه می‌کند تا راه‌های بیشتری برای کسب‌ درآمد ایجاد شود.

به‌عنوان نمونه، وان‌درایو، ایکس باکس لایو و آفیس ۳۶۵ از شاخص‌ترین سرویس‌هایی هستند که امروزه کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ با این حال، این پایان کار نیست و برطبق گزارشات به‌نظر می‌رسد قرار است اعضای جدیدی به این سرویس‌ها اضافه شوند.

اخیراً گزارش جدیدی منتشر شده که از توسعه‌ی سرویس استریمینگ جدید توسط تیمی با نام آرکادیا خبر می‌دهد؛ به‌نظر می‌رسد که این تیم زیرمجموعه‌ای از گروه سیستم‌عاملِ مایکروسافت است. تیم آرکادیا در حالِ توسعه‌ی یک فناوری جدید به عنوان جایگزین سرویس استریم بازی Rio است که ردموندی‌ها از آن در رویداد سالانه‌ی ۲۰۱۳ رونمایی کردند.

براساس ادعای منابع خبری، این سرویس بر مبنای فناوری آژور (Azur) توسعه خواهد یافت و علاوه بر استریم آنلاین بازی‌ها، قادر به اجرای اپلیکیشن‌ها بر بستر اینترنت نیز خواهد بود. از این رو، مایکروسافت می‌تواند از این طریق، برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را به دستگاه‌های ویندوزی بیاورد تا تجربه‌ی کاربرانِ این سیستم عامل از خلأ نرم‌افزاری آسیبی نبیند.

مدتی پیش نیز مایکروسافت آگهی استخدامی را منتشر کرده بود که در آن از مهندسین ارشد نرم‌افزار برای مصاحبه با این شرکت دعوت به عمل آمده بود؛ نکته‌ی جالب در این آگهی، اشاره‌ی ردموندی‌ها به نام رمز آرکادیا است:

تیم آرکادیا که زیرمجموعه‌ی گروه سیستم عامل است قصد دارد با به‌ کارگیری فناوری‌های جدید اپلیکیشن‌ها، تجربه‌ای ویژه و خاص را برای پلتفرم اصلی مایکروسافت به‌ ارمغان بیاورد. ما به‌ دنبال مهندسان باهوش و بااستعدادی هستیم که می‌توانند برای تحقق حرکت بزرگ بعدی به مایکروسافت یاری برسانند.کاندیداهای ایده‌آل باید دارای صفاتی نظیر انگیزه درونی، تجربه، هدایت‌پذیری، روحیه‌ی کارِ تیمی و انعطاف‌پذیر باشند. افراد برگزیده باید به‌دنبال راه‌حل ساده و بسیار ظریفی باشند تا پیچیده‌ترین چالش‌های فنی و تجاری پشت سر گذاشته شوند. شما باید از کارکردن روی یک محصول ابتدایی هیجان‌زده و مشتاق باشید؛ زیرا در حال توسعه‌ی چیزی هستید که پیش‌تر هرگز عرضه نشده است.

پس از انتشار این آگهی، بلافاصله‌ نام آرکادیا توجهات را به خود جلب کرد؛ بنابراین اهالی مایکروسافت با حذف آگهی پیشین، نسخه‌ی ویرایش شده‌ای را منتشر کردند که اگرچه دیگر اثری از نام آرکادیا در آن مشاهده نمی‌شد؛ اما همچنان اشاره به تیم استریمینگ قابل‌درک بود.

تیم استریمینگ که زیرمجموعه‌ی گروه سیستم عامل است قصد دارد با استفاده از فضای ابری، تجربه‌ای ویژه و خاص را برای پلتفرم اصلی مایکروسافت به‌ارمغان بیاورد. این تجارب از مزیت سرویس‌های پراکنده‌ی جغرافیایی بهره خواهد برد تا محدودیت‌ها را دوباره تعریف کند.بخشی از این تیم در حال ساخت اپلیکیشن‌های مربوط به کاربر است که سرویس را با دستگاه‌های مصرفی در می‌آمیزد. هم‌اکنون تیم کوچکی داریم؛ اما روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود تا به‌صورت اختصاصی برای یافتنِ بزرگترین چالش تجاری مایکروسافت به‌روشی خلاقانه گام بردارند.

در هر دو آگهی قید شده که آشنایی با ساختار سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS یک مزیت حساب می‌شود. این می‌توانند هم به این معنی باشد که مایکروسافت قصد دارد سرویس مورد بحث را برای دستگاه‌های غیرویندوزی منتشر سازد و هم می‌توان اینگونه برداشت که که اهالی ردموند به‌دنبال جذب افراد باتجربه‌ای هستند که با سیستم‌عامل‌های رقبا آشنایی کافی دارند.

باتوجه به اینکه این سرویس هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد، انتظار نمی‌رود که مایکروسافت در رویداد آتی ویندوز سخنی درباره‌ی آن به میان آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات