بایننس، اولین بانک غیر متمرکز جهان را می‌سازد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک میلیاردر بیتکوینی در حال ساخت اولین بانک غیر متمرکز جهان در کشور مالتا است. تبادل ارزی با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده‌ به‌زودی جایگاه بااهمیت‌تری پیدا می‌کند.
تبلیغات

نقشه‌های تأسیس اولین بانک غیر متمرکز جهان در مالتا، در حال تکمیل است. براساس گزارش بلومبرگ، کمپانی تبادل ارز رمزنگاری‌شده‌ی بایننس و صاحب آن، چانگپنگ ژائو که یک میلیاردر بیتکوینی است، بودجه‌ی این پروژه را تأمین خواهند کرد. بایننس که کمی قبل‌تر فعالیت‌های خود را به جزیره‌ی مالتا منتقل کرده بود، با استقبال گرم نخست وزیر آن، جوزف ماسکت، روبه‌رو شد. ماسکت با ارسال توویتی در ماه مارس، اعلام کرد که کشورش نقش مهمی را در آینده‌ی بلاک‌چین ایفا خواهد کرد.

ما قصد داریم که در قانونمند کردن جهانی دادوستد براساس Blockchain پیشگام باشیم؛ همچنین می‌خواهیم حوزه‌ی قانونی و باکیفیتی ایجاد کنیم که نزد شرکت‌های معتبر فناوری مالی معتبر باشد.

پروژه‌ی بانک غیر متمرکز، علاوه بر شرکت بایننس، توسط دولت مالتا که ۵ درصد سهام آن‌ را خریداری کرده، حمایت می‌شود. این بانک، با نام بنیان‌گذاران به‌دلیل اینکه به شخص، شرکت یا نهاد خاصی تعلق ندارد، منحصربه‌فرد خواهد بود. بانک بنیان‌گذاران به افرادی که هر سهم توکنی آن را خریداری کنند، به‌صورت جداگانه تعلق می‌گیرد. جمع آوری کمک‌های مالی پروژه در سایت نیوفاند انجام خواهد شد. مالتا به‌عنوان کشوری که به اتحادیه‌ی اروپا تعلق دارد، قطعا برای اجرای این برنامه با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد؛ اما ماسکت درباره‌ی این اتفاق بسیار امیدوار است. او می‌گوید:

این مفهوم هم‌اکنون کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما شکی ندارم که اساس اقتصاد جدیدی را در آینده تشکیل خواهد داد. همان‌طور که ما برای تکه‌های کاغذ ارزش قائل می‌شویم، نسل‌های آینده برای فضاهای الکترونیکی ارزش قائل خواهند شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات