آتاویست توسط مالک وردپرس خریداری می‌شود

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آتاویست سرویس مدیریت محتوا است که امکان فروش حق عضویت به کاربران می‌دهد. این سرویس توسط مالک وردپرس خریداری شد.
تبلیغات

شرکت Automattic یک هولدینگ نرم‌افزاری است که سرویس‌های متنوعی اعم از Wordpress.com، WooCommece، Longreads، Simplenote و بسیاری سرویس‌های محتوایی و انتشاراتی دیگر را تحت مالکیت خود دارد. این شرکت قصد دارد وبسایت مدیریت محتوای Atavist را نیز به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کند.

فعالیت اصلی آتاویست، فراهم کردن امکانات سیستم مدیریت محتوا برای وبلاگ‌نویس‌های مستقل و نویسندگان است. کاربران این سرویس با ثبت نام در آن به‌راحتی می‌توانند محتوای خود را بنویسند و با انواع فایل‌های رسانه‌ای در اینترنت منتشر کنند. به‌ تعریف دیگر، آتاویست را می‌توان یک سرویس وبلاگ‌دهی فوق پیشرفته نامید. در نگاه اول خدمات آتاویست ویژه و قابل توجه به نظر نمی‌رسد؛ اما نکته‌ی اصلی این است که این شرکت امکان ایجاد درگاه‌های پرداخت و فروش حق عضویت نیز به مؤلفان می‌دهد.

از طرفی بسیاری از نویسندگان حوصله و زمان کلنجار رفتن با موارد فنی وبسایت‌ها را ندارند. در این حالت وبسایت‌هایی شبیه آتاویست بخش اعظم کارها را برای آن‌ها انجام می‌دهند و نویسنده تنها باید روی متن متمرکز بماند.

wordpress

علاوه بر سرویس اصلی، آتاویست یک بخش انتشاراتی به نام Atavist Magazine دارد که به اتوماتیک خواهد پیوست. هنوز مشخص نیست که آیا انتشارات آتاویست به زیرمجموعه‌ای از لانگ‌ریدز تبدیل خواهد شد یا به‌صورت مستقل به فعالیت ادامه خواهد داد.

نکته‌ی مهم در این ادغام آن است که سیستم مدیریت محتوای آتاویست دیگر به فعالیت ادامه نخواهد داد و پلتفرم آن با وردپرس یکپارچه خواهد شد. برای کاربران آتاویست این یک خبر خوب است؛ چرا که سیستم مدیریت محتوای وردپرس پایداری بیشتری دارد. بعلاوه این خبر نشان می‌دهد که اتوماتیک در پی پیاده‌سازی پلتفرم‌های فروش اشتراک و کسب درآمد مؤلفان از وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها است.

۳۰ درصد از وبسایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نسخه‌ی متن‌ باز این سیستم را روی هاست‌های اختصاصی خود نصب می‌کنند و بسیاری از بزرگان اینترنت مانند تک کرانچ از سرویس میزبانی Wordpres.com برای وبسایتشان استفاده می‌کنند. خبر پیاده‌سازی سیستم‌های فروش اشتراک در وردپرس دات کام برای مؤلفان این حوزه خبر خوبی است. وبسایت مدیوم که یکی از پلتفرم‌های مشابه در این زمینه است، به‌تازگی برنامه‌‌ی فروش اشتراک خود را لغو و بسیاری از انتشارات مستقل را نگران کرده است. در این میان اتوماتیک می‌تواند سیستم‌های پرداخت اشتراک را برای ناشران مختلف پیاده‌سازی کند و در نتیجه، محتوای خالص بدون مزاحمت تبلیغات به کاربران عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات