اینترنت تا سال ۲۰۲۰ جای تلویزیون را به عنوان رسانه محبوب می‌گیرد

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی چنان با سرعت رشد می‌کنند که به‌زودی جای تلویزیون را هم خواهند گرفت.
تبلیغات

همه ما روزهایی را به یاد داریم که تلویزیون اصلی‌ترین و محبوب‌ترین رسانه خانگی به حساب می‌آمد و خانواده‌ها زمان زیادی را پای برنامه‌های تلویزیونی سپری می‌کردند. اما به مرور با آمدن اینترنت و باز شدن پای آن به تلفن‌های هوشمند رسانه‌های اینترنتی به رقیبی جدی برای تلویزیون شدند. اطلاعات جدید آژانس زنیث (Zenith) نشان می‌دهد اینترنت به‌زودی تلویزیون را پشت سر خواهد گذاشت.

نمودار زیر کاملاً نشان از کاهش شکاف بین زمان تماشای تلویزیون و سپری کردن وقت در اینترنت دارد. همان‌طورکه در نمودار پایین نیز مشاهده می‌کنید، صرف زمان برای مشاهده‌ی تلویزیون با رشدی منفی همراه است، حال آنکه زمان صرف شده توسط کاربران در اینترنت شتابی رو به رشد را تجربه می‌کند. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید پیش‌بینی زنیث می‌گوید سال ۲۰۲۰ اینترنت خواهد توانست گوی سبقت را از تلویزیون بگیرد و به محبوب‌ترین رسانه در جهان تبدیل شود.

TV vs Internet

البته این اتفاق برای هیچ‌کس عجیب نیست. بهبود، تعدد و توسعه شبکه‌های اجتماعی، دسترسی آسان به اینترنت در تلفن‌های هوشمند، اینترنت سریع‌تر و تلفن‌های بهتر و البته محتواهای مختص تلفن‌های هوشمند همگی دست به دست هم داده‌اند تا استفاده از اینترنت را روز به روز ساده‌تر و بهتر کنند. نکته جالب اینجا است که افزایش استفاده از اینترنت موجب نمی‌شود کاربران تلویزیون را به‌طور کامل کنار بگذارند و بدین‌ترتیب می‌توان گفت افراد به‌طور کلی زمان بیشتری را صرف گشت‌وگذار در اینترنت و دیدن تلویزیون خواهند کرد، به گونه‌ای که این زمان از مجموعا ۴ ساعت در سال ۲۰۰۹ به ۶ ساعت در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات