‫یک‌سوم بازار جهان در دست کروم: مقایسه آمارهای ایران، جهان و زومیت‬

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
کدام مرورگرها سهم بازار بیشتر دارند؟ گوگل با مرورگر کروم بازار مرورگر را تصاحب کرده است.
تبلیغات

مدیر ارشد مرورگر کروم گوگل در برنامه D10 اعلام کرده بود که استفاده از مرورگر کروم به شدت در حال افزایش است و حالا آمار و ارقامی که شرکت StatCounter منتشر کرده این ادعا را ثابت می‌کند. آخرین گزارشات حاکی از آن است که در انتهای ماه ژوئیه سال 2012 مرورگر کروم نزدیک به 33.8 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص داده و این در حالی است که این مرورگر در ماه پیش از آن، حدود 32.8 درصد سهم داشته است. مرورگر رو به زوال اینترنت اکسپلورر در حال حاضر 32 درصد بازار را در اختیار دارد و سهم فایرفاکس نیز به 23.7 درصد کاهش یافته است. در این بین مرورگر اپل نیز مانند کروم رشد داشته و به سهم 7.1 درصد رسیده است.

بهترین مرورگر دنیا کدام است؟

به گفته وب سایت The Next Web مرورگر کروم در اروپا ، آمریکای جنوبی و آسیا وضعیت خوبی دارد و اینترنت اکسپلورر هنوز در آمریکای شمالی و انگلستان در حال مقاومت است ( ما را به یاد دوران جنگ Hotmail و Yahoo Mail می‌اندازد).

این موفقیت بسیار قابل توجه است و با این سرعت رشد، انتظار می‌رود که مرورگرهایی مانند اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس باز هم در ماه‌های آینده سهم بیشتری را از دست بدهند؟

جالب است بدانید که اکثر کاربران زومیت از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنند، در ماه ژوئیه (۱۱ تیر تا ۱۰ مردادماه) آمار بازدیدکنندگان زومیت نشان می‌دهد که ۳۶.۱۲٪ کاربران از مرورگر فایرفاکس، ۳۴.۱۲٪ از مرورگر کروم، ۱۷.۹۳٪ از مرورگر اینترنت اکسپلور (نسخه‌های 6,7,8 و 9)، ۵.۱٪ از مرورگر سافارایی و ۴.۱۹٪ نیز از مرورگر اپرا استفاده کرده‌اند.

همچنین جالب است بدانید که در میان کاربران ایرانی اینترنت نیز مرورگر فایرفاکس محبوب‌ترین است ولی پس از آن نیز مرورگرهای IE 8، کروم و IE 9 در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند:

StatCounter-browser version partially combined-IR-monthly-201207-201207-bar

همچنین در نمودار زیر می‌توانید رشد هر کدام از مرورگرها را در یک سال گذشته مشاهده کنید:

StatCounter-browser version partially combined-ww-monthly-201107-201207

شما از کدام مرورگر استفاده می‌کنید؟ دلیل انتخاب خود را با دیگران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات