اینتل امسال استاندارد وای‌ فای 802.11ax را در تراشه‌های خود به کار می‌برد

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل می‌گوید تا پایان سال ۲۰۱۸ آماده‌ی عرضه‌ی تراشه‌های جدید خود با استاندارد وای‌فای 802.11ax خواهد شد.
تبلیغات

بعد از استاندارد 802.11ac حالا نوبت به استاندارد 802.11ax رسیده است تا کیفیت ارتباط بی‌سیم را یک گام دیگر به جلو ببرد. این استاندارد جدید از نسل قبلی خود چهار برابر سریع‌تر است؛ اما سرعت تنها بهبود این فناوری نیست. 802.11ax در مواقعی که چند دستگاه به‌صورت همزمان متصل هستند، مثل زمان ساخت هات‌اسپات، عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

اینتل اعلام کرد که امسال آماده‌ی عرضه‌ی تراشه‌های خود با استاندارد ارتباط بی‌سیم 802.11ax است؛ اما به گفته‌ی اتحادیه‌ی وای‌فای، تولید انبوه این تراشه‌ها تا سال ۲۰۱۹ به تعویق خواهد افتاد. به گزارش L-Com، شرکت چینی هواوی فناوری مشابه 802.11ax را در محیط آزمایشگاهی امتحان کرده و موفق شده است به سرعت بیشینه‌ی ۱۰.۵۳ گیگابیت بر ثانیه معادل حدودا ۱.۴ گیگابایت تبادل داده در هر ثانیه دست پیدا کند.

با اینکه هنوز مجوزهای لازم برای تولید تراشه‌ای این استاندارد صادر نشده است، کوالکام در فوریه‌ی ۲۰۱۷ از تولید تراشه با پشتیبانی از 802.11ax خبر داد و گفت که گواهی آن در سال ۲۰۱۹ صادر می‌شود. حالا اینتل نیز جزو شرکت‌هایی است که تراشه‌ای با این استاندارد می‌سازند و احتمالا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تا اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی این تراشه‌ها خواهیم بود.

استاندارد 802.11ax در باند ۵ گیگاهرتز عمل می‌کند و از فناوری چند ورودی چند خروجی MIMO-OFDA بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات