بنیانگذار PayPal می‌گوید،گوگل نمی‌داند ۵۰ میلیارد دلار پول نقد خود را چگونه خرج کند

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر گوگل حدود ۵۰ میلیارد دلار پول نقد دارد، پیتر تیل، از بنیانگذاران PayPal که عقاید لیبرتارین‌ دارد معتقد است گوگل نمی‌داند با این پول چه کاری باید انجام دهد، چرا که دیگر ایده‌هایش پایان یافته است. وی همچنین معتقد است تکنولوژی به خاطر سیاست‌های غلط کمپانی‌ها به رکود رسیده و به جای آنکه به بهبود دنیای واقعی کمک کند در دنیای مجازی جلو می‌رود. بحث جنجالی جالب و جذاب او را با اریک اشمیت در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

میزگرد‌ها اغلب رویدادی دوستانه و ملایم هستند. اما وقتی اریک اشمیت، مدیر ارشد گوگل در برابر پیتر تیل، یکی از بنیانگذاران و از سرمایه‌گذاران PayPal که عقاید اقتصادی لیبرتارین‌ (طرفدار استقلال و اقتصاد کاملا مبتنی بر بازار و دولت کوچک) دارد، قرار می‌گیرد موضوع فرق می‌کند.

این مناظره که دوشنبه شب در کنفرانس آشفتگی‌های تکنولوژی مجله فورچون در اسپن برگزار شد، درباره این موضوع بود که آیا تکنولوژی طی ۳۰ سال گذشته زندگی ما را بهبود بخشیده یا خیر. اشمیت معتقد بود که پاسخ این سوال مثبت است در حالی که تیل ادعا می‌کرد که این پیشرفت به رکود رسیده، چرا که تکنولوژی به طور گسترده‌ای از دنیای واقعی عقب نشینی کرده و به سمت یک دنیای مجازی رفته است.

تیل همچنین افزود:

گوگل ۵۰ میلیارد دلار پول نقد دارد، اما نمی‌داند چگونه این پول را به طور موثر در تکنولوژی سرمایه‌گذاری کند. اگر در دنیایی زندگی می‌کنیم که به سرعت به سمت تکنولوژیک شدن پیش می‌رود و شما کلی پول نقد دارید که با نرخ سود صفر درصد خاک می‌خورند باید قادر باشید که همه پولتان را در چیزهایی که چندبرابر سرمایه‌تان سود می‌رسانند سرمایه گذاری کنید. واقعیت آن است که ایده‌های شما تمام شده‌اند.

اشمیت پاسخ داد که این کمپانی از لحاظ الگوهای تجاری کم و کسری ندارد، بلکه از محدودیت‌های دنیای واقعی لطمه می‌خورد. او گفت:

وقتی این گونه کمپانی‌ها را مدیریت می‌کنید متوجه محدودیت‌هایی می‌شوید که مربوط به پول نیستند. محدودیت‌ها مربوط به مسایل استخدام، املاک و محدودیت‌های نظارتی هستند.

تیل در پاسخ گفت:

پس اگر بخواهیم صادق و منطقی باشیم باید بگوییم که گوگل دیگر یک کمپانی تکنولوژی نیست. گوگل اساسا یک موتور جستجو است که یک دهه  توسعه پیدا کرده است... علت آن که همه این شرکت‌ها انبوهی پول نقد دارند آن است که نمی‌دانند با آن چه کار کنند، اما از سویی هم تصدیق نمی‌کنند که دیگر یک کمپانی در حوزه تکنولوژی نیستند.

در زیر می‌توانید ویدئوی این مناظره را مشاهده کنید:

آیا با تیل موافقید؟  گوگل چطور می‌تواند ۵۰ میلیارد دلار نقد خود را خرج کند؟ در زیر نظرتان را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات