بهترین ربات های تلگرام که در انجام کارهای روزانه به شما کمک می‌کنند

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
ربات های تلگرام
یکی از امکانات جذاب و ویژه‌ی تلگرام ربات‌های آن است که برخی از آن‌ها بسیار مفید و کاربردی هستند و می‌توانند انجام بسیاری کارها را آسان‌تر کنند.
تبلیغات

تلگرام علاوه‌بر قابلیت‌های پیام‌رسانی بسیار جذاب و کاربردی، از ربات نیز پشتیبانی می‌کند و در این میان ربات های کاربردی تلگرام امکانات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهند. درواقع شما می‌توانید بسیاری از کارهای روزانه مثل دانلود ویدیو از اینستاگرام و یوتیوب، ترجمه‌ی متن، دانلود برنامه‌های گوگل‌پلی و غیره را به‌راحتی با ربات‌های تلگرام انجام دهید.

این مقاله در مرداد ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شد.

قصد داریم در این مقاله تعدادی از بهترین ربات های تگرام را به شما معرفی کنیم که می‌توانند در انجام کارهای روزانه‌ی به شما کمک کنند.

فهرست مطالب

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام برنامه‌ای است که عملکردها و اتوماسیون‌هایی را ارائه می‌دهد که کاربران تلگرام می‌توانند از آن‌ها در چت‌ها یا کانال‌ها یا گروه‌ها استفاده کنند. برای ساخت ربات های جالب تلگرام می‌توان از سیستم ربات‌ساز این پلتفرم موسوم به Botfather یا API آن استفاده کرد. مطمئناً روش API امکانات بیشتری دراختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای ساخت ربات‌های پیشرفته بهره گرفت.

کاربردهای ربات‌های تلگرام عبارت‌اند از:

  • خبرنامه‌های خودکار
  • ارسال محتوا از رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها به تلگرام
  • سیستم اطلاع‌رسانی لحظه‌ای
  • ارائه‌ی خدمات پشتیبانی به مشتریان
  • ارائه‌ی سؤال‌وجواب‌های رایج
  • مدیریت فایل
  • ترجمه

بهترین ربات های تلگرام

در ادامه فهرستی از بهترین ربات های تلگرام که انجام بسیاری از کارها را با روشی آسان دردسترس شما قرار می‌دهند معرفی می‌کنیم.

۱. ربات Botfather (ابزار ساخت ربات تلگرام)

The Botfather رباتی رسمی است که تلگرام آن را ارائه داده است. کاربران می‌توانند با‌توجه‌‌به نیازهای خاص خود، با استفاده از این ربات ربات‌های تلگرامی مدنظر خود را بسازند. قابلیت‌های جذاب این ابزار باعث شده است به نقطه‌ی شروعی برای ساخت اکثر ربات‌های روی پلتفرم تلگرام تبدیل شود.

همان‌طورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با تایپ کاراکتر / می‌توانید به فهرست دستورهای Botfather دسترسی داشته باشید. به‌عنوان مثال، دستور newbot/ برای ساخت ربات جدید و mybots/ برای مشاهده‌ی ربات‌های قبلاً ساخته‌شده کاربرد دارند.

۲. ربات IFTTT (ابزار اتوماسیون و ارتباط با ۳۶۰ پلتفرم آنلاین دیگر)

معرفی ربات های تلگرام بدون اشاره به IFTTT یا IfThisThenThat، کامل نخواهد بود. IFTTT پلتفرمی است که بر اتصال سرویس‌های مختلف وب و ایجاد اتوماسیون برای کاربران تمرکز دارد. ربات تلگرامی این پلتفرم می‌تواند گروه یا کانال شما را به ۳۶۰ سرویس خارجی ازجمله اینستاگرام و توییتر و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و خدمات آنلاین دیگر متصل کند.

همچنین، این ربات به شما اجازه می‌دهد اقداماتی را براساس شرایط به‌وجودآمدن آن‌ها تنظیم کنید تا به‌طورخودکار اجرا شوند. به‌عنوان مثال، با این ربات به‌روزرسانی‌های توییتر حساب‌های کاربری خاصی را به‌طورخودکار در گروه تلگرامی خود می‌توانید منتشر کنید یا هرزمان که در توییتر به نام کاربری شما اشاره شد، پیام آن به تلگرام شما نیز ارسال شود.

ربات IFTTT دستورهای سرراست و کاربردی دراختیارتان قرار می‌دهد که نمونه‌ی آن را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. به‌عنوان مثال، برای اتصال IFTTT به گروه‌های چت خود می‌توانید از دستور connect_group/ استفاده کنید. به روش مشابه برای اتصال IFTTT به کانال تلگرامی خود، می‌توانید از دستور connect_channel/ بهره ببرید.

۳. ربات NewFileConverterBot (تبدیل‌کننده‌ی فایل)

با ربات File Converter می‌توانید انواع فایل‌ها را به فرمت‌های دلخواهتان تبدیل کنید. این ربات چاقوی سوئیسی همه‌کاره‌ای برای تبدیل فایل‌ها است. برای استفاده از این ابزار باید فایل مدنظرتان را به فضای چت آن بفرستید. این ربات به‌طورخودکار فرمت فایل شما را تشخیص و گزینه‌هایی برای تبدیل آن به فرمت‌های دیگر ارائه خواهد داد. پس از انتخاب فرمت نهایی مدنظر خود، فایل شما تبدیل می‌شود و می‌توانید نسخه‌ی جدید آن را با فرمت جدید دانلود کنید.

همان‌طورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، ما نسخه‌ی SVG لوگو زومیت را برای ربات ارسال و سپس آن را به فرمت JPG تبدیل کردیم. باتوجه‌‌به حجم فایل شما، فرایند تبدیل و ارائه‌ی فایل نهایی ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

۴. ربات DropMailBot (آدرس ایمیل موقت)

ربات DropMail برای افرادی کاربردی است که نمی‌خواهند آدرس ایمیل خود را با همه به‌اشتراک بگذارید و از شرّ ایمیل‌های هرزنامه خلاص شوند. این ربات آدرس ایمیل یک‌بارمصرف ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای ثبت‌نام در سرویس‌هایی بهره ببرید که احتمالاً فقط یک بار از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای تکمیل فرایند ثبت‌نام در بیشتر سرویس‌های آنلاین امروزی، به تأییدیه‌ی آدرس ایمیل نیاز است و این ربات دقیقاً برای همین هدف طراحی شده است.

باید توجه کنید که آدرس‌های ایمیل موقت ارائه‌شده در DropMail پس از ۱۰ دقیقه به‌طورخودکار حذف خواهند شد. گفتنی است که این ربات درواقع از پلتفرم DropMail.me برای ارائه‌ی خدمات خود بهره می‌برد. پس از شروع کار با ربات، می‌توانید با ضربه‌زدن روی گزینه‌ی New Address، آدرس ایمیل موقت جدیدی برای خود ایجاد کنید.

۵. Youtube_dwnldr_bot (ربات دانلود از یوتیوب)

اگر به دانلود ویدیوهای یوتیوب نیاز دارید، استفاده از ربات‌های تلگرامی که برای همین کار طراحی شده‌اند، روشی بسیار آسان دراختیارتان قرار خواهد داد. Youtube_dwnldr_bot یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین ربات‌های تلگرام برای دانلود ویدئوهای یوتیوب است.

مقاله‌های مرتبط:

کار با Youtube_dwnldr_bot بسیار آسان است. بدین‌منظور ابتدا لینک ویدئو مدنظر خود را از یوتیوب کپی و پس از بازکردن این ربات، لینک ویدئو را به صفحه‌ی چت ارسال کنید. در این مرحله، ربات از شما درخواست می‌کند تا فرمت و کیفیت مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس، باید کمی منتظر بمانید تا فایل درخواستی آماده شود و دراختیارتات قرار گیرد. درنهایت، می‌توانید فایل ویدئو مدنظرتان را با کیفیت انتخاب‌شده دانلود کنید.

ناگفته نماند که Youtube_dwnldr_bot از فرمت‌های مختلف مثل mkv و mp4 با وضوح 480p و 720p و حتی 1080p پشتیبانی می‌کند. این ابزار نیز امکان تبدیل ویدئوها به فایل صوتی mp3 را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

۶. ربات JayBeeInstaDLBot (دانلود از اینستاگرام)

برای دانلود ویدئوها و تصاویر منتشرشده در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام راهکارهای مختلفی وجود دارد. ربات JayBeeInstaDLBot یکی از بهترین و البته آسان‌ترین روش‌ها برای دانلود محتوای دلخواه از اینستاگرام است. برای استفاده از این ربات، کافی است آدرس پست یا استوری موردنظر خود را از اینستاگرام کپی و آن را در صفحه‌ی چت ربات ارسال کنید. ربات تلگرامی JayBeeInstaDLBot با زبان پایتون نوشته شده است و سرعت عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

۷. ربات QuizBot (ساخت آزمون در تلگرام)

QuizBot به شما کمک می‌کند آزمون‌هایی با سؤالات چندگزینه‌ای ایجاد کنید. شما می‌توانید رسانه یا متن‌های دلخواه را به هر سؤال اضافه و محدودیت زمانی ارائه‌ی پاسخ را نیز تعیین کنید. این ربات پس از پایان آزمون، امکان اشتراک‌گذاری نتایج را در گروه‌ها و چت‌های خصوصی فراهم می‌کند. علاوه‌براین، می‌توانید از کاربران دیگر دعوت کنید تا جداگانه در چت‌ها، با این ربات به سؤالات شما جواب دهند.

با بازکردن ربات QuizBot در تلگرام و انتخاب گزینه‌ی Start، دو گزینه‌ی جدید دردسترس شما قرار خواهد گرفت که با ضربه‌زدن روی Create New Quiz می‌توانید آزمونی جدید بسازید.

۸. ربات TwitterVid_Bot (دانلود از توییتر)

گاهی نیاز دارید برخی محتوای پست‌های ایکس (توییتر سابق) را دانلود کنید که این مورد شامل تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در این شبکه‌ی اجتماعی می‌شود. برای این نمنظور می‌توانید از سرویس‌های آنلاین یا برنامه‌های شاخته‌شده برای این‌ کار بهره ببرید. به‌هرحال، اگر به نصب اپلیکیشن‌های اضافه تمایلی ندارید، استفاده از ربات‌های تلگرام برای این‌ کار روش بسیار خوبی است.

TwitterVid_Bot یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین ربات‌های تلگرامی برای دانلود محتوای پست‌های توییتر است. روش کارکرد این ابزار مثل ربات‌های دانلود از اینستاگرام و یوتیوب بسیار ساده و کافی است لینک پست مدنظر را بعد از تایپ عبارت twtittervid_bot@ در صفحه‌ی چت ارائه دهید. البته پس از مراجعه به این ربات و فشردن دکمه‌ی Start، ویدئوهای آموزشی بسیار مفید و کوتاهی درباره‌ی روش کار با آن ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۹. ربات GameBot (بازی و سرگرمی)

اگر به‌دنبال سرگرمی با دوستان خود در محیط تلگرام هستید، GameBot احتمالاً برای شما جذاب خواهد بود. این ربات برای بازی طراحی شده است و می‌توانید با استفاده از آن، با دوستان و خانواده‌ی خود بازی‌های آنلاین انجام دهید. این ابزار ساده و کاربردی امکان اجرای بازی‌های گروهی را در چت‌های گروهی و تکی فراهم می‌کند و درحال‌حاضر، سه‌ عنوان جالب ارائه می‌دهد:

  • Math Battle: سؤالات بله یا خیر براساس آزمون‌های ریاضی
  • Corsairs: برای رسیدن به مرحله‌ی بعدی باید از برخورد گلوله‌های توپ جلوگیری کنید.
  • LumberJackBot: شما باید چوب‌ها را خُرد کنید و خود را از شاخه‌ها نجات دهید.

۱۰. ربات FileToBot (ذخیره‌ی آنلاین فایل‌)

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ربات‌های تلگرامی که می‌توانید پیدا کنید، FileToBot است. این ابزار شگفت‌انگیز کارکرد بسیار ساده‌ای دارد و با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی همه‌ی فایل‌های مدنظر خود را در فضای ابری آپلود کنید تا بعداً از هرجای دیگری به‌ آن‌ها دسترسی داشته باشید.

FileToBot هیچ محدودیتی برای ذخیره‌ی فایل‌ها ندارد و درواقع، سرویسی بی‌نهایت است. هر فایلی که با این ربات تلگرامی آپلود کنید، لینکی منحصر‌به‌فرد ارائه خواهد داد که ازطریق آن می‌توان به فایل مذکور دسترسی پیدا کرد. علاوه‌براین، می‌توان از این پیوند برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با دیگران بهره گرفت.

ربات تلگرامی FileToBot از انواع فایل‌ها با هر فرمتی پشتیبانی می‌کند و هیچ محدودتی در حجم فایل‌های آپلودی نیز وجود ندارد. درنهایت، اگر به‌دنبال ربات عالی و تمام‌عیاری برای ذخیره‌سازی ابری فایل‌های خود هستید، این ربات یکی از بهترین گزینه‌ها است.

۱۱. ربات APK Downloader (دانلود فایل نصبی برنامه و بازی اندروید)

ربات APKDL تلگرام

اگر به‌هر دلیلی نمی‌توانید برنامه‌ یا بازی موردنظر خود را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید، ربات APK Downloader یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع نیاز شما است. این ربات ازجمله کاربردی ترین بات‌های تلگرامی است که فایل APK برنامه یا بازی موردنظرتان را براساس نسخه‌ی اندروید و معماری پردازنده‌ی گوشی شما ارائه می‌دهد.

۱۲. ربات Skeddy (ایجاد یادآور خودکار با روشی آسان)

ربات تلگرام Skeddy

اگر به‌دلیل مشغله‌ی فراوان حتی حوصله یا زمان کافی برای ایجاد یادآور کارهای مختلف ندارید، کافیست از ربات Skeddy در تلگرام استفاده کنید. برای تنظیم یادآور با این ربات کافی است عنوان و تاریخ و زمان موردنظر برای یادآور خود را به ربات بدهید و در این ربات در آینده و براساس زمان تعیین‌شده، هشدار مناسبی به شما نشان خواهد داد.

۱۳. ربات Combat (مدیریت کارآمد گروه‌ها و کانال‌های بزرگ)

ربات تلگرام Combot

Combot یکی از بهترین ربات‌ های تلگرام است که به مدیریت فعال پایگاه کاربری بزرگ شما کمک می‌کند. این برنامه به‌عنوان رباتی برای مدیریت جامعه در برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام توصیف می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید آمارو ارقام کاربران را تحلیل و بهتر درک کنید.

ربات Combat همچنین به مقابله با هرزنامه در کانال‌ها و گروه‌های بزرگ کمک می‌کند. طبق داده‌های ارائه شده ازطرف سازندگان این ربات، درحال حاضر بیش‌از ۱۰۰ هزار گروه و کانال بزرگ از امکانات آن برای مدیریت جامعه‌ی کاربری خود بهره می‌برند.

سؤالات متداول

آیا استفاده از ربات‌های تلگرام امنیت دارد؟

تلگرام مکانیزم امنیتی قدرتمندی برای توسعه‌دهندگان ربات‌ها ارائه کرده است؛ اما در نظر داشته باشید برخی از ربات‌هایی که از شما اطلاعات خصوصی درخواست می‌کنند، شاید امنیت کافی را نداشته باشند. درهرصورت، اکثر ربات‌های این پلتفرم امن هستند و می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنید.

آیا استفاده از ربات‌های تلگرام رایگان است؟

اکثر ربات‌های کاربردی که نیازهای شما را رفع می‌کنند، کاملاً رایگان هستند. البته دراین‌میان برخی ربات‌ها وجود دارند که برخی از امکانات ویژه‌ی آن‌ها پولی است؛ بنابراین، درصورت تمایل برای استفاده از همه‌ی قابلیت‌های آن‌ها، باید مبلغی را پرداخت کنید. گفتنی است ربات‌های معرفی‌شده در این مقاله کاملاً رایگان هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات