اتودسک سرویس Socialcam فیس بوک را به قیمت ۶۰ میلیون دلار خرید

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اتودسک (Autodesk) که ید طولایی در تولید نرم‌افزارهای طراحی و مهندسی دارد، سرویس ویدئویی Socialcam فیس بوک را می‌خرد. این کمپانی می‌کوشد تا از توان موجود در چنین شبکه‌اجتماعی برای تبلیغ هر چه بیشتر خود و ترویج محصولاتش کمک بگیرد.
تبلیغات

بنا به اخباری که از سوی دو شرکت تایید شده است، اتودسک و فیس‌بوک قراردادی به ارزش 60 میلیون دلار را به امضا رسانده‌اند که طی آن سرویس شبکه محبوب اجتماعی – ویدئویی Socialcam به اتودسک واگذار می‌گردد. اتودسک که حوزه اصلی کاری‌اش تولید نرم افزارهای سه بعدی، مهندسی و سرگرمی است قصد دارد از فرصت شبکه‌های اجتماعی بهره شایسته و بایسته را ببرد.

سخنگوی اتودسک در نشستی خبری ابراز داشت که شرکتش قصد دارد ابتدا با اولویت‌بندی پشتیبانی از اعضای این شبکه اجتماعی، به توسعه هر چه بیشتر آن پرداخته و در کنار این موضوع ابزارهای بیشتری را برای این پلتفرم فراهم نماید. این کمپانی همچنین قصد دارد تا از Socialcam برای کمک به فیلم‌سازان حرفه‌ای و افزایش مخاطبان محصولاتشان بهره ببرد.

Socialcam برنامه‌ای کاربردی و سرویسی آنلاین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با سهولت هر چه تمام‌تر به ضبط، ویرایش و اشتراک فیلم‌های ویدئوی شان بپردازند. این سرویس در مارس 2011 افتتاح شده و برنامه کاربردی آن برای سیستم iOS و اندروید تاکنون بیش از 16 میلیون مرتبه دریافت شده است.

نحوه‌ی بالاگذاری فیلم‌ها در این برنامه بسیار ساده است؛ به محض تصویربرداری از صحنه روند آپلود آن آغاز می‌شود و پس از اتمام آن، می‌توانید جزئیاتش را در حساب کاربری فیس‌بوک‌تان مشاهده کنید. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که کارکنان Socialcam با توجه به شهرت خوب شرکت اتودسک از این نقل و انتقال خوشحال هستند.

اتودسک در وبلاگش می‌نویسد:

شاید از خود بپرسید که اتودسک چندان شهرتی در این موضوعات ندارد. خب درست است چرا که ما پیش از این به تولید نرم‌افزارهای حرفه‌ای و صنعتی می‌پرداختیم. اما مایلیم تا رویکردمان را عمومی‌تر کرده و به همه این امکان را دهیم تا تصوراتشان را رنگ واقعیت بخشیده و طرح‌های بهتری برای دنیا بزنند!

اتودسک در عین اینکه به برنامه‌های کاری اصلی خویش وفادار باقی می‌ماند، سابقه خوبی در زمینه توسعه و شکوفایی طرح‌های زودبازده‌ای دارد. آنها به تازگی با عرضه برنامه‌هایی چون SketchBook و Pixlr توانستند میلیون‌ها نفر در اقصی نقاط جهان را به سمت خود جلب کرده و فناوری و توانایی‌های درجه یک خود را در اختیار کاربران قرار دهند.

اتودسکی‌ها اذعان کرده‌اند که:

قصد داریم به میلیون‌ها نفر کمک کنیم تا در هر کجای این کره خاکی که هستند به ضبط، تولید، تماشا و عرضه فایل‌های ویدئویی بپردازند!
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات