خرید ۶ میلیارد دلاری مایکروسافت با شکست روبرو شد
یک ماه قبل از اینکه مایکروسافت aQuantive را خریداری کند، گوگل رقیت اصلی مایکروسافت در فضای آنلاین، شرکت DoubleClick که در همان زمینه کاری aQuantive فعالیت میکرد را با پرداخت 3.1 میلیارد دلار خرید. اما برخلاف مایکروسافت، خرید گوگل بهشدت سودآور بود.
تحلیلگران اعتقاد دارند که مایکروسافت در آن زمان به خاطر خرید DoubleClick توسط گوگل و تحت فشار تصمیم به خرید aQuantive گرفته بود.
گوگل از اندوخته DoubleClick به خوبی استفاده کرد و تبلیغات را در کنار سرویسهای تبلیغاتی آنلاین خود همچون AdSense ادامه داد. روش کار نیز به این شکل است که گوگل به عنوان یک واسطه بین تبلیغ کننده و وبسایتهایی که تبلیغ در آنها منتشر میشود قرار میگیرد.
aQuantive نیز تقریبا شبیه DoubleClick عمل میکرد و تمرکز اصلی آن بر طراحی و ارائه خدمات به مشتریان آنلاین بود. این شرکت نیز همانند DoubleClick موتور جایدهی تبلیغات در وبسایتهای مختلف را داشت. اما مایکروسافت انرژی کمی برای رسیدگی و بروز رسانی aQuantive به خرج داد.
پس از خرید ۶ میلیارد دلاری aQuantive که با شکست روبرو شد، گرانترین خرید مایکروسافت، سرویس ارتباطی اسکایپ به قیمت ۸.۱ میلیارد دلار بود که تا ایجای کار برای مایکروسافت بسیار موثر بوده است.
نظرات