ویژگی جدید فیس‌بوک: افرادی که در فاصله کمی از شما حضور دارند را بیابید

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مایل هستید با افرادی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند و خیلی هم آن‌ها را نمی‌شناسید آشنا شوید؟ فیس‌بوک این اقدام را فراهم کرده است.
تبلیغات

ویژگی جدید فیس‌بوک این امکان را  می‌دهد تا افرادی که نزدیک شما (از نظر موقعیت جغرافیایی) هستند را بیابید. به عنوان مثال در یک پارک نشسته‌اید و می‌خواهید بدانید چه افراد دیگری در همان پارک حضور دارند! به نقل از تک‌کرانچ، این خبر هنوز به طور رسمی از طرف فیس‌بوک اعلام نشده ولی ویژگی نام‌برده اکنون فعال بوده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه جزئیات بیشتری از عملکرد این ویژگی را مشاهده می‌کنید.

این ویژگی هم از طریق وب و هم از طریق نرم‌افزار فیس‌بوک در موبایل‌های اندروید و آیفون قابل دستیابی است.

خالق این ویژگی، رایان پترسون اعلام کرد:

این ایده‌ زمانی کاربرد دارد که شما با گروهی از افراد که لزوما همه آنها را نمی‌شناسید بیرون رفته و قصد دارید آنها را در صفحه فیس‌بوک خود اضافه کنید (مثلا شخصی که در کنسرت یا مکان دیگری، کنار شما نشسته است). این ابزار یک راه ساده برای تبادل اطلاعات تماس فیس‌بوک با افراد مختلف است.

در این سرویس تنها کاربرانی نمایش داده می‌شوند که در صفحه "یافتن دوستان نزدیک" یا Find Friend Nearby وارد شده باشند، به محض اینکه کاربری این صفحه را ترک کند، از لیست حذف شده و اطلاعات وی نمایش داده نخواهد شد.

اگر شما هم تمایل دارید افراد نزدیک به خود را در فیس‌بوک مشاهده کنید به آدرس fb.com/ffn رفته و وارد اکانت فیس‌بوک خود شوید. البته ما هیچ کاربری را در این لینک، اطراف خود ندیدیم و احتمالا دلیل آن بی اطلاعی کاربران از این ویژگی است.

اگر از نرم‌افزار فیس‌بوک در آیفون خود استفاده می‌کنید، مسیر زیر را در این App طی کنید:

Menu > Apps > Find friends > Other Tools > Find Friends Nearby

پس از لاگین کردن در اکانت فیس‌بوک خود، صفحه‌ای مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید که همان صفحه دوستان نزدیک است.

fb-find-friend-near-2

این App در عین حال که جالب به نظر می‌رسد می‌تواند اذیت کننده هم باشد. تصور کنید با این نرم‌افزار بسیاری از کاربران، خواهند توانست اطلاعات مختصری از مکان فعلی که شما در آن حضور دارید را بدست آورند.

نظر شما در مورد این ویژگی جدید فیس‌بوک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات