مشکل امنیتی مجموعه هتل‌های هیلتون، امنیت کارت‌های اعتباری و بانکی را به خطر انداخته است

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
این روزها استفاده از کارت‌های اعتباری در سراسر جهان به امری مرسوم تبدیل شده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای حمل پول کاغذی، از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. حال آنکه بعضا مشکلات امنیتی موجود، موجودیت این کارت‌ها و حساب مشتریان را به خطر می‌اندازد. آخرین نمونه نیز مشکل احتمالی موجود در پایانه‌های مجموعه‌ی هتل‌های هیلتون است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استفاده از کارت‌های اعتباری در کنار راحتی، بعضا مشکلاتی را نیز برای کاربران ایجاد می‌کند. برای مثال می‌توان به لو رفتن رمز‌های عبور کارت‌های اعتباری و بانکی اشاره کرد که معمولا با سرقت مبالغ بالایی از حساب‌های مشتریان همراه می‌شود و از این‌رو اهمیت این موضوع بسیار بالا است.

مجموعه هتل‌های هیلتون اعلام کرده که در حال بررسی احتمال وجود یک مشکل امنیتی است که توسط خبرنگاری با عنوان برایان کربس مطرح شده. اطلاعات گردآوری شده توسط روزنامه‌نگار مورد نظر نشان از این دارد که منبع بسیاری از کارت‌های بانکی که از آن‌ها سواستفاده شده و موارد مشکوکی در مورد استفاده از آن‌ها به چشم می‌خورد، دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی است که در مجموعه‌ی هتل‌های هیلتون واقع شده است. البته این موضع در حال حاضر محدود به ایالات متحده‌ی آمریکا است و هتل‌های این کمپانی در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

اما این تنها مشکل موجود در زمینه‌ی امنیت کارت‌های اعتباری در ماه‌های اخیر نبوده و موسسه اعتباری ویزا در ماه آگوست از وجود یک بدافزار خبر داده بود که حضور آن از ماه آوریل تا جولای نشان از فعالیتش در این ماه‌ها دارد. تعداد هتل‌ها و افرادی که در این مکان‌ها از کارت‌های اعتباری خود برای پرداخت مبالغ درخواست شده استفاده کرده‌اند، نشان از این دارد که تعداد زیادی از کاربران باید وضعیت کارت خود را در نظر بگیرند.

براساس توصیه‌های انجام شده، کاربران باید لیست تمام تراکنش‌های مالی خود را حساب کرده و در صورت عدم اطلاع از موارد مشکوک پرداخت که می‌تواند شامل پرداخت در پایانه‌های ناشناخته یا کمپانی‌های دریافت کننده‌ی مشکوک باشند، موارد را گزارش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات