با امکانات جدید فیس‌بوک آشنا شوید: صورتک‌های تازه، ویرایش کامنت

شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره فیس بوک به بخش گفتگوی اینترنتی (چت) خود، قابلیت استفاده از صورتک‌ها را اضافه کرد. علاوه بر این فیس‌بوک امکان ویرایش کامنت‌ها را نیز فراهم کرده است. پیش از این برای ویرایش یک نظر می‌بایست نظر خود را حذف نموده و از نو می‌نوشتید. در ادامه توضیحات کاملی در مورد قابلیت‌های تازه فیس‌بوک مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

از این پس کاربران فیس بوک می‌توانند از منوی کوچکی که در گوشه پایین سمت راست کادر چت قرارداد، از شکلک‌های گفتگو نیز استفاده کنند. گذشته از شکلک‌های مرسوم، نشانه لایک معروف این شبکه اجتماعی نیز به آن‌ها اضافه شده است.

فیس بوک که در حال حاضر پذیرای بیش از 900 میلیون کاربر در سرتاسر جهان است، یکی از بزرگ‌ترین محافل اجتماعی دنیا به حساب می‌آید که میلیون‌ها نفر از فرهنگ، زبان، قومیت، رنگ و نژادهای گوناگون را به یکدیگر متصل کرده است. از این پس با استفاده از این صورتک‌ها، برقراری ارتباط بین کاربرانی که به زبان یکدیگر آشنایی ندارند ساده‌تر می‌شود.

هم‌اکنون 21 صورتک در منوی چت فیس بوک قراردارد که شامل آیکن های معمول لبخند، خنده، اخم، گریه، ناراحتی، چشمک، قلب، زبان درازی، فرشته، شیطان و نشانه لایک فیس‌بوک است. همچنان می‌توانید مانند گذشته از :-* برای نشان دادن علاقه‌تان استفاده کنید؛ اما در مصرف آن صرفه جویی کنید!

جالب‌تر از همه اینکه با ذکر نام کاربری هریک از اعضای این شبکه اجتماعی در داخل براکت، تصویر آیکن وار آن درج می شود. مثلاً، با تایپ عبارت [[Zuck]] آیکن مارک زاکربرگ، رئیس بزرگ قبلیه فیس بوک به نمایش در می‌آید! این گزینه به خصوص مواقعی که مشغول غیبت کردن پشت سر دوستانمان هستیم بسیار کاربردی خواهد بود!

باوجودی که سایت فیس بوک به این امکان مجهز شده، هنوز این قابلیت در برنامه مخصوص گوشی‌های هوشمند آن کار نمی‌کند. پس مراقب باشید اگر در حال چت با دوستی که از طریق گوشی به فیس‌بوک متصل شده، هستید، کمتر از این نشانه‌ها استفاده کنید چراکه به جای نمایش آیکن ها تنها به درج کد نوشتاری بسنده می‌شود.

با وجود آن که، هنوز زبان شناسان تصویرک‌ها را به عنوان ابزار انتقال مفاهیم به رسمیت نشناختند، در دنیای کوچک امروز همین تصاویر کوچک چند پیکسلی بار زیادی از معانی را بر دوش می‌کشند و به ناچار دانشمندان را مجبور می‌کنند تا بالاخره به این موضوع اذعان کنند.

فیس‌بوک علاوه بر شکلک‌ها بالاخره امکان ویرایش نظرات را نیز داده است به زودی می‌توانید به جای حذف نظرات و بازنویسی آنها، نظرات خود را ویرایش کنید. البته آرشیو نظرات ویرایش شده برای دیگر کاربران نیز امکان پذیر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم در حین چت از صورتک‌ها استفاده می‌کنید؟ استفاده از این نشانه‌ها، تا چه حد روند انتقال مفاهیم را ساده می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات